2020-02-27, 22:01
Medlem
CHALLETVAERVIGGs avatar
Titta på filmerna här så börjar man förstå allvaret!

https://metallicman.com/laoban4site/covid-19-coronavirus-related-videos-within-china-continued
Citera
2020-02-27, 22:02
Medlem
Flyger det fortfarande plan mellan t.ex Iran och Sverige? Har man någon kontroll på detta?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xehke
Är orala vaccin säkrare kanske? Jag har ingen aning om sånt. Jag hoppas bara att forskarna får fram något som lyckas lindra sjukdomen så att folk slipper dö i den.
Jag skulle i så fall sätta hoppet till kineserna, med forskaren som testat 4 doser på sig själv hittills. De har nog inga problem med att hitta "frivilliga" att testa på. Kan bli snabba resultat om de gör en studie som håller för granskning.
Citera
Medlem
Redas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StJerome
Än så länge är det några som säger sig vara på väg att hitta ett vaccin. Innan mer seriösa medier tar upp det känns det inte så mycket att luta sig mot :/
Trumps Corona Task Force säger att ett vaccin finns tidigast om ett år men troligast om ett och ett halvt år.
Citera
Medlem
hulkenbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
1177, går väl mest över en mall.

Men 1177 har ju fått riktlinjer kring hur man ska förhålla sig till misstänkta fall av corona. Därför är det så konstigt att man avfärdar en patient som nyligen har befunnit sig i riskområde och har hosta (det första symtomet som brukar uppkomma)
Citera
2020-02-27, 22:03
Medlem
http://www.libertas.sm/notizie/2020/02/27/coronavirus-primo-caso-a-san-marino-attivati-i-protocolli-sanitari.html

Nu finns viruset visst i San Marino också, undrar hur långt tid det kommer ta innan det når Vatikanen?

Påven är ju i riskzon; tänk er paniken som skulle uppstå bland katolikerna ifall han skulle kola.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Isterbandsdoktorn
Vid starten är det trångt... Där folk hämtar mat osv.. Vid mål... Alla människor som kommer och tittar på.. Hela arret skulle behöva blåsas av..
och där ångan ur munnen vid kyla...kan ge en explosion till virusåket
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pjabas
Lite läckert är det...
https://youtu.be/3T41JvKZZRQ?t=80
Alltså, detta är läget när en norrlänning är positiv!
Citera
Medlem
hulkenbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Jajamän, att det sedan finns en massa småråttor som applåderar den utvecklingen får mitt blod att koka.

Man vill inte orsaka ekonomisk* panik givetvis.

* Mitt tillägg

Citera
2020-02-27, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuigiCantenozzi
Du säger extremt muterbart. Nyfiken på exakt vad du menar? Muterar det mer än vad RNA-virus gör i vanliga fall. Jag har inte sett några indikationer på att mutationsfrekvensen är högre för detta virus än andra RNA-virus, men jag kan absolut ha missat något.
Alla virus kan mutera men RNA gör det väldigt muterbart
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jack.daniels
Såg på nyheterna en kvinna från FHM som hävdar att ”vår beredskap är god” hmmm....känner igen den lilla vita lögnen från en svunnen tid!
En bättre fras hade varit om hon gråtande, japan-style, hade yttrat:

"Jag ber om ursäkt! Vi har svikit er!
Vår beredskap är tyvärr inte god, men vi sätter nu in alla resurser för att göra om och göra rätt.
Vi kommer stå till sanningskommissionens förfogande när allt detta är över, men just nu behöver vi enas för Sveriges bästa.
Allt har sin tid."
Citera
Medlem
kofotskentas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Bara om det är P3R.... Finns bara till gasmasker och drivna fläcktar...
Hittade EU rapport som visade att tunna p3 munskydd börjar fallera efter 3minuter
https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/PDF/?uri=CELEX:32006D0216&from=GA

Pratade med Sundström då jag var nyfiken...
Fick svar att det är tryckluft/tuber som gäller, och om man ej tillgång till det
driven fläkt och frisklufts dräkt...

Allt under är igentligen kom och hjälp mig, alla som gjort lumpen vet att det är
svårt att få tom. en helmask att bli tät, tårgashusen har många beväringar spytt i.
Men är du sann eller? Detta gäller ju fan inte droppsmitta eller en lokalt luftburen aerosol.
Det tidsaspekt du pratar om är en omgivning helt mättad av en gas. Tårgashusen är ett ännu värre exempel som vem som helst borde fatta att det inte går att jämföra med luftburen smitta via hosta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in