2020-02-27, 21:39
Medlem
Imnshos avatar
Mardrömmen är att "eliten" flyttar ner i ett bergrum tillsammans med ett antal utvalda avelsslavar. Efter att alla vi andra uppe vid ytan har kolat så ska eliten pippa fram lite ungar med slavarna. Lite grann som Handmaids Tale ungefär.

Jag ryser av blotta tanken att politiker som Löfvén och Kristersson ska föra människosläktet vidare med sina degenererade gener.

Jag får väl krypa ner i min egen bunker med ett gäng konserver, några flaskor Kan-Jang och en helvetes massa vitamintabletter och Ipren. Då kanske man klarar sig.
Citera
Medlem
Xehkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StJerome
Länk?

https://www.google.com/amp/s/m.jpost.com/HEALTH-SCIENCE/Israeli-scientists-In-three-weeks-we-will-have-coronavirus-vaccine-619101/amp
Citera
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagertha
De har ännu inte lyckats mappa viruset och ett vaccin ligger LÅNGT fram i tiden. Right?

Nja kliniska tester på människor har redan påbörjats i Kina. Men det är Kina det som inte behöver bry sig om västvärldens rigorösa säkerhetskrav
Citera
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrmoonlights
15000 svenskar från södra Skåne till Norra Norrland ska göra upp om segern på Söndag. Nio mil flåsande och snorande. Sedan kommer dom att spridas ut till hundratals orter runt om i Sverige igen. En rationell person skulle välja att avstyra ett sådant evenemang.
Finns det kvar några rationella personer i Sverige? Det var länge sedan jag träffade någon, måste jag säga.
Citera
Medlem
Munskydd hjälper INTE personen som bär den att få in virus. Däremot kan de minska risken med ca 4-5% att du, om du bär smittan smittar andra personer.
Se länk:
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.independent.co.uk/life-style/coronavirus-do-face-masks-work-stop-virus-spread-symptoms-usa-outbreak-china-a9359336.html%3Famp&ved=2ahUKEwjDu9zeyvLnAhVvkIsKH R9KAdw4FBAWMAh6BAgGEAE&usg=AOvVaw1Nv9otuMo2w878DvR asJAU
Citera
2020-02-27, 21:40
Medlem
HybridOlofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gorbag
Då kan man väl säga att det är kört att stoppa smittspridningen i Sverige?

Ja, det var det från början också eftersom man aldrig övervägde att stänga gränser.

Det som betydde något, och fortfarande är det allra viktigaste, är att stoppa spridningen så mycket som möjligt så att så få som möjligt är sjuka samtidigt. 100 000 sjuka över en period av ett år kanske vi klarar av. 100 000 sjuka över två månader, inte en chans.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hulkenberg
Va skrev dom så i live-chatten? Eller är det din tolkning?

Konstigt att Aftonbladets chatt och 1177:s kundtjänst inte är samstämmiga. Flera stycken i tråden som vittnat om att dom har blivit avskriven risk för corona för att dom inte haft feber utan bara hosta.

Haha nej alltså det var jag som tyckte att hon skulle rapportera, Aftonbladet skiter nog i den kommentaren haha.

Ja, men 1177 har dissat människor som inte varit i riskområden, inte människor som varit där och symtom uppstår inom 2 veckor, vad jag förstår det som?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Mer i detalj:
Smittade: 650
Friskförklarade: 45
Avlidna: 17

De som avlidit idag är som tidigare, äldre som redan var sjuka.

"l bollettino sul Coronavirus alle 18 di giovedì indica 650 contagiati, 17 morti e 45 guariti. Così il capo della Protezione civile, Angelo Borrelli. (…)
Tre nuovi decessi vengono comunicati dalla Lombardia: si tratta di persone ultra ottantenni, due di 88 e una di 82. Tutte con quadro clinico delicato e importante", ha detto il commissario straordinario all'Emergenza Coronavirus, Angelo Borrelli, durante il punto stampa nella sede della Protezione Civile.
"

http://www.rainews.it/dl/rainews/articoli/Coronavirus-Borrelli-vittime-contagiati-Isolato-ceppo-italiano-a-Ospedale-Sacco-di-Milano-769427f8-6 4ca-42e3-a77c-65daa0cb4124.html?refresh_ce

Läste att kina bara rapportera de döda av viruset som inte hade några andra sjukdomar. Om det stämmer kommer dödstalen sticka iväg om två veckor i Italien...
Citera
Medlem
magpests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HybridOlof
"SARS-COV-2 är inte Sars"

Nej, men ett mycket snarlikt virus därav namnet.
Citera
2020-02-27, 21:41
Medlem
hulkenbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xehke
Tydligen ett redan färdigt vaccin som dom bara behöver ändra någon sekvens i för att det ska bita på Corona. Jag hoppas innerligt att det stämmer och att vi finner Remedisivir och Chloroquine fungerande för att rädda allvarligt sjuka i Covid

Du lär dock få köpa det på svarta marknaden då. Vaccin ska först testas på smittade och sedan inväntas svar på eventuella biverkningar under minst några månader. Det lär dröja tyvärr innan hela befolkningen kan få vaccin.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Jag kommer att överleva längre än andra suckers, är det ett brott mot mänskliga rättigheter?

Om du menar att jag är ”egoist” för att jag inte villigt blottar strupen av vanmakt så får det stå för dig. Jag planerar att stänga butiken och ”mind my own business” utan att vara i vägen för någon, så jag fattar verkligen inte ditt problem? Om du anser att du har rätt till mina prylar för att jag i ”egoistisk” anda gjort rätt för mig genom att med egna pengar finansiera min extramånad kommer du tyvärr att stirra in i den jobbiga sidan på en Benelli. Jag skojar inte, låt mig bara vara ifred så kan du njuta av pandemin hur mycket du önskar. Ska vi säga så?

Som någon annan skrev... Du verkar inte må vidare bra som det är. Jag tror du har hängt alldeles för mycket i den här tråden. Gå ut och andas frisk härlig luft istället.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Varför ska jag avstå vad jag tjänat ihop med mitt eget svett? De sketna summorna är bara vad som håller mig vid liv ännu en månad så nog fan kan jag få behålla dem? Däremot anser jag inte att det är en mänsklig rättighet att äga egna rymdraketer om det ska ske på halva jordens befolknings bekostnad. Jag välkomnar en totalkollaps av det ekonomiska systemet då det innebär ett stålbad som är nödvändigt. Kom inte och lalla om alla ”fattiga som dör” för att jag välkomnar denna kollaps, det är alla giriga jävla as som sett till att vi befinner oss i denna situation, flygbolagen vägrar ju att sluta skyffla runt folk i diverse smitthärdar för att det skadar deras kvartalssiffror.

T o m gemene man anser att denne är ”rik” om denne är belånad härifrån till helvetet, något är alltså väldigt ruttet i allmäntänket. Om man har de fattiga och hjälplösas väl och ve i åtanke ska man sluta att göra dem fattiga och hjälplösa.

Den som äger en rymdraket finansierar sjukvård, skola m.m. med skatter. Blir hen av med sin rymdraket och resten av tillgångarna, försvinner också pengarna till välfärden.
Du välkomnar en ekonomisk totalkollaps, samtidigt som du säger dig ha de fattigas och hjälplösas väl och ve i åtanke. Problemet är bara att det är de fattiga och hjälplösa som skulle drabbas absolut hårdast vid en kollaps.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in