2020-02-27, 20:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RosaRosaRosaRosa
Jag försvarar det fria ordet och en saklig och seriös analys och granskning av samhällsfrågor och den journalistiska metoden.
Jag tvivlar. Borde du inte i så fall uppmuntra Lamotte?
Citera
2020-02-27, 20:36
Medlem
ParkLane66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OdCaBo
Jag håller på att gå igenom allt han skrivit nu. Inte stött på en enda ärlig text överhuvudtaget. Tänker faktiskt inte göra jobbet åt dig, det här får räcka:

Han säger om idag: "
Har jag slingrat mig? Jag måste ge er en sak, ni är verkligen bra på det här med att hålla verkligheten utanför alla diskussioner. utveckling att vi har områden i Sverige där det inte går hålla debatter utan risk för upplopp".

Räcker inte det? Allt han säger följer samma oärliga mönster.

Det är halmgubbar och påhitt för hela slanten. Som sagt - han låter ju som en Sverigedemokrat. "No go" zoner och alla möjliga påhitt som bara existerar i deras huvuden.

Har jag slingrat mig? Jag måste ge er en sak, ni är verkligen bra på det här med att hålla verkligheten utanför alla diskussioner.

Nej, han följer inte vedertagna principer för journalister. Märkligt sätt av dig att uttrycka detta faktum på men glad att du inser det.
Ja du slingrar dig. Du påstår att JL ljuger men du kan inte visa något utan svamlar om annat dvs slingrar dig.
Vilka vedertagna principer bryter han emot!
Du måste verkligen vara blind om du missade förra gången JL var i Kronogården. Missade du att ”säkerheten inte går att garantera”
Du är en mästare på att inte se problemet med att en journalist inte ”bör” sända från vissa områden. Vilka mera restriktioner vill du ha för journalister? Andra inskränkningar av yttrandefriheten du önskar?
Citera
2020-02-27, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ParkLane66
Ja du slingrar dig. Du påstår att JL ljuger men du kan inte visa något utan svamlar om annat dvs slingrar dig.
Vilka vedertagna principer bryter han emot!
Du måste verkligen vara blind om du missade förra gången JL var i Kronogården. Missade du att ”säkerheten inte går att garantera”
Du är en mästare på att inte se problemet med att en journalist inte ”bör” sända från vissa områden. Vilka mera restriktioner vill du ha för journalister? Andra inskränkningar av yttrandefriheten du önskar?

Det är nog bäst att det bara för finnas journalister som godkänns av DN, Expressen, Aftonbladet och SVT, tror du inte? Jag tror vi kommer få se nåt sånt. Och då kommer alla hjärntvättade nyttiga idioter applådera, och inte inse vilken sida de hade stått på om de levt i sitt kära 30-tal.
Citera
2020-02-27, 20:57
Avstängd
Citat:
Läs vad han skriver. Jag kan peka på precis allting men om du inte redan märkt det kan jag liksom inte hjälpa dig. Jag drog en liknelse med Tim Pool.

Han låter som en Sverigedemokrat. Selektivt urval av "information" för att passa en pervers agenda. Direkta felaktigheter och lögner.

På samma sätt som en djurgårdare ställer sig mitt i aik:s klack. Fast naturligtvis större. Han tillhör ju en av allmänheten hatad grupp.

Nej. Det är inte vad han gör heller så. Intressant fråga, men vi är ju inte i den situationen.

Hela Sverige skrattar nu åt honom.

Vad pratar du om? Har du hallunicationer? Seriöst - vad har jag skrivit som får dig att skriva så vansinnigt?

Såhär är det varje gång man pratar med sd-idioter. Man blir kallad vänster och allt möjligt. Som om alla som inte är idiotrasister är vänster. I typ två decennier har jag frågat er varför ni gör så och vad ni tror er vinna på det... ingen som ens försökt förklara.

Du kanske skulle prova att lämna Södermalm någon gång ibland. Din verklighetsuppfattning är minst sagt skev.
Citera
2020-02-27, 20:58
Medlem
kofotskentas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbebobbe0
Kollade precis på Sverige möts. Nog det sjukaste jag sett. Och jag har sett mycket. Man står på fullaste allvar och ifrågasätter varför Lamotte filmar på offentlig plats. Man ursäktar invandrarnas svinaktiga beteende och försöker driva diskussionen bort från deras ansvar. Och vilka är det som applåderar varje gång någon säger något mot Lamotte? Kvinnorna och invandrarna.

Kvinnorna och invandrarna. Sveriges två största problem idag.
Nej, jag skulle säga att denna "debatt" var jävligt regisserad. Publiken var ju direkt inkvoterad för att bl.a sälja in denna bild för att så split mellan svenska män och kvinnor (gissa varför). Det märktes såå tydligt tycker jag.
Detta är klassisk propaganda helt enkelt.
Citera
2020-02-27, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ParkLane66
Han tycks inte vara den enda som slingrar sig!

Helt plötsligt gäller inte vedertagna principer om journalisters rätt att tex rapportera och visa upp vad dom anser vara problem.
Yttranderätten tycks också vara på upphällning.

Sen att ge sig på JL och kalla honom Swisch-hora när hela SR/SVT lever på skattepengar visar mera på förakt för folket än något annat. Folk väljer de facto att ge honom pengar. Jag gör det men hade mer än gärna valt bort att några av mina skattekronor skulle gå till SVT eller SR.
Folk ger pengar till de som påstår att världen styrs av ödlor...
Citera
2020-02-27, 21:03
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av kofotskenta
Nej, jag skulle säga att denna "debatt" var jävligt regisserad. Publiken var ju direkt inkvoterad för att bl.a sälja in denna bild för att så split mellan svenska män och kvinnor (gissa varför). Det märktes såå tydligt tycker jag.
Detta är klassisk propaganda helt enkelt.

Delar av publiken var sannolikt inte bara inkvoterad utan även inhyrd. Inhyrd som i betald publik.

Jag menar, vilka klappar så där frenetiskt vid helt fel tillfällen? Vad är sannolikheten för att hitta tiotals klappmongon som till och med brädar Nalin Pekgul?
Senast redigerad av borskungen 2020-02-27 kl. 21:06.
Citera
2020-02-27, 21:08
Medlem
ParkLane66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vliegtug
Det är nog bäst att det bara för finnas journalister som godkänns av DN, Expressen, Aftonbladet och SVT, tror du inte? Jag tror vi kommer få se nåt sånt. Och då kommer alla hjärntvättade nyttiga idioter applådera, och inte inse vilken sida de hade stått på om de levt i sitt kära 30-tal.
Du glömde att facket måste godkänna också.
Sen kan makten blunda för dom obekväma problemen.
Viktiga ämnen såsom menscertifiering av arbetsplatser, takodling av tomater på söder, kommer då att dominera media. Naturligtvis med de senaste skandalerna runt obehagliga personer.
Citera
2020-02-27, 21:11
Medlem
ParkLane66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Folk ger pengar till de som påstår att världen styrs av ödlor...
Troligtvis inte, men om så vore fallet är det fortfarande frivilligt till skillnad mot skattestödet SVT och SR får. Men även här kanske du vill begränsa rätten att skänka pengar till vem man vill?
Citera
2020-02-27, 21:15
Medlem
dialektikers avatar
Citat:

Han säger om idag: "”Det är en skrämmande utveckling att vi har områden i Sverige där det inte går hålla debatter utan risk för upplopp".

Räcker inte det? Allt han säger följer samma oärliga mönster.

Det är halmgubbar och påhitt för hela slanten. Som sagt - han låter ju som en Sverigedemokrat. "No go" zoner och alla möjliga påhitt som bara existerar i deras

Var i helvete bor du som säger att det är halmgubbar och påhitt?

I Jockes videos så är det svenskar och invandrare som har fått sina hemmiljöer totalförstörda på bara några få år.

Svenskar och invandrare vittnar om övergrepp, rån och stenkastning så blåljuspersonal vägrar komma dit Och. Du. Tror. De ljuger.

Det här handlar inte om att vara emot mångkulturalism.
Det här handlar om att inte gängkriminella ska styra i ett civiliserat samhälle.

Ska man vika sig då menar du, när gängkriminella försöker diktera villkoren?

Var god att bosätt dig i ett gängkriminellt område innan du svarar.

Du har ingen som helst rätt att förringa den katastrofala boendemiljön som invånare har där de dagligen utsätts för att deras bilar brinner, deras hundar stenas, vuxna och narn utsätts för övergrepp och rån. Där deras vardag består i att undvika att vistas ute kvällstid överhuvudtaget.

Uttala dig FÖRST när du bott i ett problemområde.
Senast redigerad av dialektiker 2020-02-27 kl. 21:23.
Citera
2020-02-27, 21:44
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cuckslayer
Fast detta är helt omöjligt. Det Lamotte gör är helt meningslöst. Det finns alldeles för många invandrare i landet för att detta ska kunna vara genomförbart.

Frankrike försökte bryta segregationen i flera decennier utan resultat. Om en nation som Frankrike misslyckas (ett land som tar i med hårdhandskarna till skillnad från Sverige) så är det helt omöjligt.

Varför vill vi ens bryta segregationen för övrigt? Då får vi ju dessa personer som grannar istället.

Du har så klart rätt i vad du skriver, jag har inget svar på det här långsiktigt.
Citera
2020-02-27, 22:09
Medlem
Som Gretas privata säkerhetsvakter säger: "This is a communist country."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här