2020-02-27, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eyecreate
Du utlyser m.a.o önskan om en påtvingad semester?
Nej, jag och de flesta andra sparar nog semesterveckorna till sommaren. Eller du tänker kanske att steffe ska bekosta denna semestermånad? Haha
Ehhh.... Ja, alltså den kommer komma oavsett om vi inte gör allt för att stoppa virusets utbredning. Skillnaden är bara var du vill tillbringa din semester. Hemma eller i respirator?
Citera
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -modestyblaise-
Om Sverige är seriösa med att stoppa smittan så borde vi stänga alla skolor i 1 månad och utlysa ”frivillig hemkarantän”. Gör vi inte det så kommer vi snart få KAOS i samhället med väldigt många sjuka människor. Då kommer vi ändå behöva stänga skolor & arbetsplatser etc. TA KRAFTTAG NU LÖFVEN innan det är försent. Vi vill INTE förlora nära & kära pga naivitet

Stänger du skolor måste också föräldrarna stanna hemma. Hur länge tror du folk i vårt samhälle klarar sig om allt står stilla? De allra flesta är rökta ganska omgående.
Citera
Medlem
hulkenbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Man räknar på vad man "vet", inte vad man hoppas på.... Hjälper ej att vara faktaresistent,
det har vi Tegnell till.... Läs bakåt och hitta ett enda uttalande han gjort som stämt....
8% + okänd grad kinesisk lögn.

Därför jag skrev att dödligheten är på 2% och inte 8?
Citera
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coba
Du säger att människor som inte håller med dig ska skjutas?
Är du ett rysstroll eller har du bara mentala problem?
Jag är bara iskallt realistisk. Det kommer du också att vara när tiden får ha sin gilla gång, detta är nu färdigdiskuterat enligt mig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagertha
Om vi skulle börja testa lika frekvent som Italien skulle vi säkert få liknande siffror.

Tyskland var ett av de första länderna och de ligger bara på 26 smittade.
Citera
2020-02-27, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -modestyblaise-
Ja, om du behöver respiratorisk vård utomlands i en månad så kan du snacka jävligt mycket pengar, som INTE täcks av din hemförsäkring om UD varnat för att resa.

Absolut. Fast det funkar ju inte så heller. Dessutom så är vi med i EU, så det täcks rätt bra.
Citera
Medlem
Madagascars avatar
Är det kanske tegnell igen på aktuellt strax?
Citera
Medlem
Lagerthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aki04
Du menar kaos blattar i orten nu hoppas jag för vanlig svennebanan kommer inte våga göra ett skit tyvärr och polisen kommmer absolut intr hjälpa föf man åker intr till no go zoner

De Svenskar som har vapen kommer att använda dem innan de bjuppar slöddret på så mycket som ett knäckebröd. Obeväpnade skattebetalare får snällt bjuda!
Citera
2020-02-27, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YP4XQ
Kom just hem från en kompis som jobbar på ett av Sveriges stora bolag. Han fick under kvällen när vi satt där ett meddelande om att arbeta hemifrån och inte komma till jobbet om de efter den 17:e februari besökt något av de drabbade länderna. Iran, italien, kina, och vad det nu var, runt 7-8 länder radades upp.
Japp, samma på mitt jobb, karantän i 2 veckor.
Citera
Medlem
hulkenbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eyecreate
Kan du redogöra för hur exakt dessa metoder går till? Jag har nämligen försökt läsa mig till det men kan inte hitta någon fakta.

Testkit. Det går även att avgöra om någon är smittad innan symtomen uppträder.
Citera
Medlem
Mrjobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aki04
Du menar kaos blattar i orten nu hoppas jag för vanlig svennebanan kommer inte våga göra ett skit tyvärr och polisen kommmer absolut intr hjälpa föf man åker intr till no go zoner

Jag säger inget mer än den som har mest vapenkraft i samhället kommer vinna i ett panik samhälle, vi har inte koll på vilka människor och vad deras kapacitet av våld.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Phu2Zeex
Kan det vara så att dom stängt Arlanda pga viruset, men skyller på datorproblem för att minska oron tro? Låter inte helt superkonspiratoriskt kan jag tycka...

Arlanda har haft stängt förut p.g.a dataproblem, då trodde man det vara ryska hackare som var i farten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in