2020-02-27, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drunknar
Jupp så är det. Ni som sitter på sparade flaskor med dyr 40-årig whiskey bör passa på att dricka ur, snart vadar ni bland lik på gatorna.
Så jävla skönt viruset äntligen är här. Snart får vi svart på vitt att det inte är någon större grej och alla sjuka doomers kan krypa ner under sina stenar igen.
Citera
2020-02-27, 20:26
Medlem
Hmmm. Kan inte tro att ett svenskt sjukhus tillåts införa sådana där nya grepp. Men i vilket fall som helst så har UK tagit ledartröjan i Europa vad gäller initiativ till att hantera viruset.

jorgenponder — om coronavirusepidemin
@jorgenponder
·
5h
Har hört, men inte läst än, att Lunds Lasarett som först i Sverige börjat med drive-in-topsning, som man redan har i Storbritannien Om sant så är jag riktigt glad!
#SARSCoV2 #covid19
Citera
2020-02-27, 20:27
Medlem
Gretanols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrjobi
Ryssland har mer problem med att få importerat mat, då de har haft väldigt bra avtal med att importerar ifrån kina. Har vänner som bor i Moskva som berättat för mig

Visste inte att Ryssland importerar mat från Kina. Trodde att det var tvärtom.
Citera
2020-02-27, 20:28
Medlem
bartrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Kinesiska myndigheter säger att en avgörande orsak till att dö eller tillfriskna är att man erhåller vård. Frågan är då om inte dödstalen kommer att bli högre i Sverige eftersom vi saknar en utvecklad intensivvård för Coronavirusets följder.

Enligt uppgifter i tråden blir 20% allvarligt sjuka. Skulle tro att den övervägande delen av dessa är 60+ och/eller har underliggande sjukdomar. Blir slutsatsen att säg 70-80% av dessa dör om man ej får tillräcklig vård?
Citera
Medlem
sqrt25s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Vill se en källa till din dödlighetssiffra, vad kommer dessa 2% alla snackar om.....?

8% https://www.worldometers.info/coronavirus/
8% blir det om man ser till avslutade fall, ungefär 36’ av 86,7’. Det är ju inte helt fel att räkna så men jag tror ( men jag kan inte veta säkert) att procentsatsen döda sjunker om smittspridning bromsas i Kina och fler där tillfrisknar.
2% förstår jag inte hur man kan få det till. Man kan säga 3,4% döda om man räknar alla fall, pågående och avslutade. Just nu.
Citera
Medlem
stevenstillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrnedm
Så ett bekräftat fall influget från Iran till Stockholm, men Tegnell ser inte att hindra flyg från smitthärjade områden skulle hjälpa

Nej den stockholmssmittade hade varit i Tyskland som har många fall. Man kan anta att det nu är så många fall i Tyskland att smittan sprids där utom kontroll. Som i Iran och i Italien. Som sagt 4 nya fall nu - 3 i GbG och ett i Sthlm.
Citera
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drunknar
Jupp så är det. Ni som sitter på sparade flaskor med dyr 40-årig whiskey bör passa på att dricka ur, snart vadar ni bland lik på gatorna.

Haha! Undergången kommer att bli festlig när folk sopar i sig hela barskåpet med finspriten nån random tisdag förmiddag när det börjar klia lite i halsen.
Citera
2020-02-27, 20:29
Medlem
undrar hur det är med de italienska barnen som är smittade, var väl mellan 4- 7 barn om jag inte minns fel?
Citera
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bartram
Enligt uppgifter i tråden blir 20% allvarligt sjuka. Skulle tro att den övervägande delen av dessa är 60+ och/eller har underliggande sjukdomar. Blir slutsatsen att säg 70-80% av dessa dör om man ej får tillräcklig vård?
Det där är ju jävligt höga siffror, fan vet om man klrara denna seglatsen? Tror myndigheter grovt underdriver för o inte skapa total panik o kaos
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RullRull
och att börsen går upp igen?
Det hoppas jag inte, sitter likvid så jag hoppas på betydligt större nergång. Till viss del är faktiskt de rädda människorna duktiga idioter. Öppnar för bra affärer i framtiden.
Citera
Medlem
YP4XQs avatar
Kom just hem från en kompis som jobbar på ett av Sveriges stora bolag. Han fick under kvällen när vi satt där ett meddelande om att arbeta hemifrån och inte komma till jobbet om de efter den 17:e februari besökt något av de drabbade länderna. Iran, italien, kina, och vad det nu var, runt 7-8 länder radades upp.
Citera
Medlem
okok1s avatar
Citat:
"Risken för enstaka importfall är hög, det leder i sin tur till att nära kontakter till den smittade ofta smittas eftersom virusets sprids lätt. Men det betyder inte att det sker en vidarer smittspridning i samhället" säger Britta Björkholm vid Folkhälsomyndigheten till SVT.
Det Verkar inte hända i andra länder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in