2020-02-27, 20:50
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Ok, men är det en diagnos som är konstaterad? Man kan ju slänga sig med alla möjliga benämningar som lekman? Nånting är det ju för i ryggsäcken ligger en karta Mirtazapin - ett läkemedel mot depression men som också kan ordineras om man har sömnsvårigheter. Detta är receptbelagt.
Även en karta med Imovane finns där vilket skrivs ut på recept vid insomningssvårigheter.
Lägger även märke till en karta med Oxycondone - stark opiat (antagligen pga benskadorna).
Hur dessa korrelerar ihop vet jag ej.

Inte relevant i mitt inlägg ovan, men slänger ändå ut att A*ron är 12 år och går i femte klass 2018.
Tänker på sökningen "Vi i femman"? Men ni kanske redan har behandlat ämnet?

Sökningen Vi i femman" har vi diskuterat lite tidigare.
Nu har jag verkligen inte hängt med i tråden, så kanske missar något ytterligare.

https://www.flashback.org/p70399548#p70399548
https://www.flashback.org/p70399976#p70399976
https://www.flashback.org/p70400064#p70400064
https://www.flashback.org/p70400931#p70400931

Om det hade varit någon i familjen, då borde utredarna veta det vid det här laget. Sökningarna får en att associera till ett barn annars.

Min tanke är att det kanske skulle kunna vara ett försök att få till ett alibi, ett av flera. Men lite långsökt kanske. SD kanske trodde kanske att det inte skulle upptäckas?
Citera
2020-02-27, 20:51
Medlem
Aktbilaga 147 sid 444 i pdfn. förhör med HD

Användning av Stefans mejl på Hannas telefon tiden kring mordet

FL2: Saabstefan .. har du haft tillgång till det kontot?
MT: Ja jag vet att jag förra sommaren där fick ju det lösenordet eh ..
FL2: Och innan dess?
MT: Nej jag kan inte svara på det..
FL2: Varför kan du inte svara på det då bara så vi förstår?
MT: Ja för jag kan inte sortera i hjärnan ..
FL2: Näe ..
FLl: Men hade du för vana och logga in på hans mejlkonto?
MT: Nej. nej .. det kan jag svara nej på .. det hade jag inte.

FL2: Kan du ha haft det inlagt så att du . .ja men återkommande har loggat in på det? Så som
man .. kanske loggar in på sitt eget .. automatiskt eller dagligen
MT: (viskar ohörbart)
FL2: Använ .. har du använt dig av den Saabstefan för och ta emot eller skicka mejl?
MT: Alltså det är ju nu man sitter och tänker såhär ah det som .. känns naturligt känns ju
konstigt i den här situationen ..
(lång tystnad)
FL 1: Vi ser ju att det är aktiviteter ifrån din telefon Hanna .. dagarna kring mordet på Lena till
det här kontot..Saabstefan .. och då undrar vi bara hur det kommer sig att du med din telefon
loggar in på hans konto? Eller ha .. har du det här inloggat på din telefon?

MT: Återigen det är en sån grej som jag . .jag .. jag kan för lite om system och hur det funkar
eh .. vi .. vi delar ju kalender och då är det den mejladressen han använde .. eh ...
FLJ: Mm.
MT: Men det är ju .. ah det är ju google-kontot ja det är kopplat till det..eh .. så .. om det.. ah
jag vet inte ..
FL 1: Men har du läst några mej I i hans .. inkorg så att säga eller i .. i den här
mejlboxen .. Saabstefan?
MT: Det låter helt främmande ..
FL 1: Det är i så fall att ni har delat kalender?
MT: Ja delat kalender har vi gjort.
FLl: Ja.
Citera
2020-02-27, 20:52
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarumy
[/b]

Undrar om jag förstår dig rätt här, :

Om jättesnälla Anna får stryk för att pannkakorna inte blev goda, är det synd om henne. Men inte LW som fick stryk av SD för att hon inte gjorde som han ville?

M.a.o hade Lena gjort sig förtjänt av stryk?

Lena sårade hans hustru genom att avslöja affären två gånger med detaljerad information. P g a av hämnd och kände triump enligt egen utsago. Hon brydde sig alltså inte ett dugg över att hon förstörde en familj med två barn. Hon skulle låtit SD vara ifred efter han valt att återgå till hustrun.

Var det inte nog med att hon svek HD i över 6 år med hennes man? Dessutom hade affärer med andra upptagna män. HD är inte den enda kvinnan Lena hjälpt till att krossa. T o m hennes egen dotter tycker att hon är promiskiös och hade flyttat ut den senaste månaden innan mordet. NW bodde redan hos sin far sedan två år tillbaka. Det var bara en tidsfråga innan Ar*n följde efter. Hon kunde inte ens ta hand om sina barn för att hon prioriterade karlar och geocaching över allt annat.

Så nej jag tror inte andra kvinnor vill jämställas med Lena. De skulle aldrig vilja att omvärlden tror att de betedde sig lika illa och gränslöst som Lena. Det är också väldigt få kvinnor som är som Lena. Turligt nog. Vill du bli likställd som Lena och satt under samma kategori kanske? Skulle inte det vara en förolämpning för dig? Svara ärligt nu.
Senast redigerad av Rosamund 2020-02-27 kl. 21:01.
Citera
2020-02-27, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Sökningen Vi i femman" har vi diskuterat lite tidigare.
Nu har jag verkligen inte hängt med i tråden, så kanske missar något ytterligare.

https://www.flashback.org/p70399548#p70399548
https://www.flashback.org/p70399976#p70399976
https://www.flashback.org/p70400064#p70400064
https://www.flashback.org/p70400931#p70400931

Om det hade varit någon i familjen, då borde utredarna veta det vid det här laget. Sökningarna får en att associera till ett barn annars.

Min tanke är att det kanske skulle kunna vara ett försök att få till ett alibi, ett av flera. Men lite långsökt kanske. SD kanske trodde kanske att det inte skulle upptäckas?

Jaha ok, så svårt att hänga med..!

Slänger ut en allmän fråga:

Vilka konkreta bevis talar för att SD är GM (förutom hot osv)?
Försöker söka i FUP, men ja.....
Nån som har koll och vill informera lite?
Citera
2020-02-27, 21:00
Medlem
flixa81s avatar
[quote=uncommon-name|70448563]Jaha ok, så svårt att hänga med..!

Nån som har koll och vill informera lite?[/

Allt! Förutom teknisk bevisning som binder honom till mordplatsen
Citera
2020-02-27, 21:02
Medlem
DenSomSokers avatar
Citat:
Inspelad konversation mellan SD och en KN, Aktbilaga 154, sid 38
(bonus,läs lite om snack om flashback sidorna ovan)

Om vad SD säger till sin vän om hans status som misstänkt:

19 nov-18:
[...]
"S: med det menar jag att jag har ju gått och väntat ganska länge och har hört en del positiva
signaler att jag snart skulle kunna få lämna menja ... bli avskriven, men det kommer jag inte
att bli, för tydligen, eftersom ingen sitter häktade så får dom inte skicka in allt bevismaterial
på analys. Eftersom ingen sitter häktad så får dom inte skicka in allt dom vill ha på analys på
en gång, utan dom får skicka in några prylar så får dom vänta på svar och sen får dom skicka
in mera, så det dom beslagtog av mig i somras det har dom inte skickat in allting än utan det
kommer dom att ha gjmt framåt januari-februari, mina grejer kommer att vara
färdiganalyserade nångång i vår
[...]

På tal om blodet, sid 39:
[...]
"S: ja och så mycket mer vet jag jag inte, jag antar att de hittat spår av henne hos mig och
tvärsom men det..
K: du sa att hon blödde när ni hade sex
S: ja det gör hon ju men det vet jag inte om de hittat nåt, då borde de ju, då kan jag tänka mig
att dom borde ha fått upp misstankegraden, men det vet jag i och för sig inte jag kan inte säga
att jag kan den juridiken men definitivt borde dom ha hittat spår men det är ingenting de har
sagt men det antar jag.
"[...]

Ganska roligt samtal faktiskt.

Han verkar ju gilla att berätta om att LW blödde när det hade sex.. Kan han vara så slug att han portionerade ut detta till vänner i ett förberedande vad som komma skall? Att en kvinna blöder är inget konstigt, finns som vi alla vet en period i månaden, men att SD planterar in detta hos vänner som kan tänkas bli hörda fram i tiden om LW dör?
Citera
2020-02-27, 21:05
Medlem
DenSomSokers avatar
[quote=flixa81|70448651]
Citat:

Enig, har mycket mycket svårt att se att LW mördats av någon annan än SD. Tror SD på något vis kommer att göra bort sig under dessa 20 dagar.
Citera
2020-02-27, 21:05
Medlem
[quote=flixa81|70448651]
Citat:

Det ser ut som att det blir ett indiciemål. Men läs lite i NFCs utlåtande i aktbil 157. Vi har också bekymmer med att läsa 14 000 sidor, så en sammanfattning lär du nog inte få. Tyvärr. Kanske nån kan ge dig något. Vi håller tummarna
Citera
2020-02-27, 21:07
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Enligt guddottern (extradottern) led hon i perioder av Hypomani (bipolär).
https://sv.wikipedia.org/wiki/Bipol%C3%A4r_sjukdom#Hypomani

Utdrag

"Tecken på hypomani är att personen är upprymd, optimistisk och pratsam, ofta också skarpare med förbättrad koncentration och kognition, snabbare tankar och fler idéer. Många blir driftiga, målorienterade och produktiva. På samma gång framträder vanligtvis också negativa tecken på depression. De sjuka är retliga eller otåliga, känner sig kritiserade och motarbetade. Minskat sömnbehov är den pålitligaste indikatorn för sjuklig hypomani. I ett uppvarvat eller rastlöst tillstånd är det svårt för individen att koppla av och att vara stilla; kroppsrörelser kan vara ofrivilliga. Förmågan att fokusera försämras. I ett samtal kan det bli svårt att hålla tråden men även att inte prata för fort eller sluddra. Beteendet förändras.

Många blir ovanligt sociala och kärvänliga. De bryter ofta mot normer liksom sina egna regler och vanor, tar större risker - inte sällan också promiskuöst. En överdriven nöjeslust som till exempel kan uttrycka sig i impulshandlingar som ekonomiska och sexuella utsvävningar ökar risken avsevärt för obehagliga konsekvenser.
"

Ingen av hennes nära och kära samt vänner känner igen Lena. Inte ens hon själv gör det.

HD sägs lida av samma sjukdom. I så fall borde SD känt igen symtomen?

JG tycks också vara förvirrad och har samma minnesstörningar som HD
Bra skrivet om det jag förväxlat med narcissism. Det är utmärkt att Lena framställs som hon var. Endast så blir hon ren och mänsklig.
Citera
2020-02-27, 21:08
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Det bästa är väl att utgå från stämningsansökan och sedan leta rätt på respektive punkt i FUP?
Det är väl det som åklagaren går igenom de här första rättegångsdagarna.

I det här fallet verkar de handla om en indciekedja.
Det finns inga bindande bevis.
Citera
2020-02-27, 21:12
Medlem
Reimers avatar
Citat:

Som det verkar är det väldigt tunt med konkreta bevis, Hiding kan inte binda MGM till brottsplatsen t.ex, det är ett rent indiciemål som jag ser det och sådana kan bli skakiga för åklagaren.

Så enligt mig så är det tomt på reella bevis men fullt med indicier vilka alla vet är inte starkare än sin svagaste länk, kedjan ska hålla hela vägen och inte brista på något, finns ju en del tveksamheter som jag ser det.
Citera
2020-02-27, 21:13
Medlem
[quote=Picasso2|70448768]
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81

Det ser ut som att det blir ett indiciemål. Men läs lite i NFCs utlåtande i aktbil 157. Vi har också bekymmer med att läsa 14 000 sidor, så en sammanfattning lär du nog inte få. Tyvärr. Kanske nån kan ge dig något. Vi håller tummarna

Citat:
Det bästa är väl att utgå från stämningsansökan och sedan leta rätt på respektive punkt i FUP?
Det är väl det som åklagaren går igenom de här första rättegångsdagarna.

I det här fallet verkar de handla om en indciekedja.
Det finns inga bindande bevis.

Jo, jag läser där. Känns lite "tunt" gällande den tekniska bevisningen och hade hoppats på att nån hade mer koll på dessa utlåtanden om jag har missat eller missförstått något.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in