2020-02-24, 14:07
Medlem
DenSomSokers avatar
Som sagt, det blir bara mer och mer snask ju mer man läser! Alla är kåta på alla..

Plockar ut en del av en chatt med en Ann*ka.

Citat:
A: vi köpte förresten filmen på hur vi såg ut när vi provdök i aussie
A: tänkte att du skulle få se den nångång om du är snäll
S: coolt

Vänskapligt låter det och SD skriver från konto påwindows messenger som heter Ste*an och Ha*na. Sen börjar det bli annat än en dykfilm:

Citat:
S: är det porrfilm så vet jag inte om jag pallar
A: den visar jag inte för dig
S: du är alltför fin för att besudlas på det viset i mitt minne
A: såklart!
S: jag slöt mina ögon en stund nyss och såg hela filmen. Hur din brunbrända kropp gled ljudlöst ner i vattnet i motljus. Röd bikini hade du.

Lite längre ner:

Citat:
S: sov sött, snygga A*nika
A: sov gott du oxå snygg-Steff!
A: Glömde säga att jag älskar dig.
S: Jag älskar dig. Ses kanske på HK. Fast kanske inte i natt. Klem

Längre ner börjar det hetta till:
Citat:
A: Jag är ouppnåerlig ... Du kunde ju faktiskt välja an ha lite spännande sex med frugan nu när ni var barnlediga ... istället för att spackla!!!
S: tror vi skulle passa perfekt ihop. Någon timme!
S: Fö så kan det vara så att det finns "tekniska" anledningar till att det inte blir ens slentrian sex med frun. Och så är fallet. Men kärleken består
S: Spännande sex låter kul. Ska komma ihåg det

B2705-18 Aktbilaga 163 (p. 515-893) sida 104 och neråt. Han låg inte på latsidan den käre St*fan.
Senast redigerad av DenSomSoker 2020-02-24 kl. 14:10.
Citera
2020-02-24, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Hon blev släppt. Man kan anhålla utan problem. Man kan häkta någon på skälig misstanke en vecka. Men sen krävs det sannolika skäl - och det fanns inte.
Jag tror vi skall släppa HD - hon är inte den som är åtalad.

Ang SD menar jag att hans profil utåt var nattens riddare - som nån granne sa om honom - som skyddade grannskapet från brott. Rände ute nattetid på gud vet vad för idiotier. Men i mobil och dator hade han ett helt annat liv. Likaså i sitt agerande mot andra människor han kände mycket väl. Men utåt var han den perfekte snälle grannen som ställde upp så fort man behövde honom.

Vi får se vad folk säger i förhör om honom. Andra fupen är på g. Men det tar nåt dygn till.
Jag vet att HD blev släppt.
Fast när hon greps skedde det med typ "pukor och trumpeter" misstänkt för MORD! Uthängd av åkl Åsa Hiding som en mörderska. En sån våldsam ärendehantering ger åtminstone mig en del tankar att fundera på. Men låt oss lämna mig och mina tankar därhän.

Frågan gällde, från hur Remark uttryckte sig i sitt inlägg, om vi i Sverige borde sekretessa mer eller mindre allt som av allmänheten skulle kunna uppfattas som otillständigt alt omoraliskt.
Dina synpunkter på det skulle vara välkommet.
Åtminstone för mig.

Kontot Remark har ännu inte svarat mig.
Citera
2020-02-24, 14:15
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
I Aktbilaga 164 del 1, sid 10(68) kan man se att någon har loggat in på LWs Google konto 7 okt-18 och gjort sökningar på bla Stef*an, H*anna, goolge maps, vi i femman 14 maj.-18 osv.

En sökning gäller Min aktivitet, 11/5,11/5,12/5, 13/5, 14/5, 15/5 -18!

Ytterligare en inloggning har gjorts 10 nov-18.

Kanske finns svar någonstans vem som gjort detta?

Eller är det SD?

Vi i femman brukar väl sändas i P4 på tisdagar kl. 17.00? Om detta även skedde tisdagen den 15 maj 2018, så är det ju intressant varför någon (?) sökt på detta i LW's googlekonto.
Citera
2020-02-24, 14:16
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Hmm, du hade rätt NA publicerade ett sammandrag av den men jag vill nog ha den i min hand för att läsa och bedöma själv utan NA,s filter.
Ja det är sant, klok synpunkt.
Citera
2020-02-24, 14:17
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nonada
Vad jag förstår så var det endast SD som blev nekad och häktad.

Lite mer från en Viber-konversation mellan HD och JS. Aktbilaga 165, sida 659.

HD
Påväg mot gaten nu
2018--05-16
12:27:47(UTC+2)

HD
De ville ha datorn.
2018--05-16
12:28:04{UTC+2
)

JS
Mm
Vad händer om S inte släpps in i USA?
Och du gOr det
2018--05-16
12:28:18(UTC+2)

JS
Åklagaren tog det beslutet
2018--05-16
12:28:33(UTC+2)

JS
Det ar okonstruktiva J som frågar
2018-0$-16
12:29:17(UTC+2)

HD
Ja du. Vad gör jag då?
2018-0$-16
12:29:30(UTC+2)

HD
Stannar nog
2018-0S-16
12:29:37(UTC+2)

HD
Möter upp andra sim ska på GIGA?
2018-0$-16
12:29:49(UTC+2)

Oj då redan den 15 maj utrycker JS detta.

Första artikeln i såväl NA som AB om LW är den 17 maj...
Likaså startades denna tråd först den 17 maj

HUR visste han detta?

Han syns ju knappt på nån bild...alltid något för ansiktet. Makes you wonder.
VEM är han...?
Citera
2020-02-24, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nonada
Är det inte så att Remark ifrågasätter den rådande sekretessen? Att hen menar på att det inte borde vara sekretess eftersom det skulle kunna vara lögner eller påhitt?

Jag tolkade det så.
Jag gjorde, vilket framgår av inlägg jag gjort, en helt annan tolkning.
Få se om kontot Remark kan komma ut på arenan och utveckla/ klargöra sitt tänkande.
Kontot jag syftar på angav ju SD:s "mytomani" som något som borde göra att hans utsagor kanske borde sekretessas. Om jag tolkar kontot rätt, är det naturligtvis en närmast befängd idé.
Jag ser fram emot en debatt i frågan.
Den är nämligen viktig. Mer än ett kvarts millennium av yttrandefrihet och offentlighetsprinciper bör, fortf enl mig, inte tafsas på av moralister och annat dagsländefolk.
Citera
2020-02-24, 14:23
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
I Aktbilaga 164 del 1, sid 10(68) kan man se att någon har loggat in på LWs Google konto 7 okt-18 och gjort sökningar på bla Stef*an, H*anna, goolge maps, vi i femman 14 maj.-18 osv.

En sökning gäller Min aktivitet, 11/5,11/5,12/5, 13/5, 14/5, 15/5 -18!

Ytterligare en inloggning har gjorts 10 nov-18.

Kanske finns svar någonstans vem som gjort detta?

Eller är det SD?

Onekligen intressant eftersom UW och polisen loggar in tillsammans den 6 maj 19 enligt FUP.
Citera
2020-02-24, 14:23
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idealistjavisst
ok har inte kommit så långt i läsningen. Dessa kontakter med kvinnojour, präst och vänner som hon delgav hoten och känslor -- hon kände alltså att något var fel och sökte stöd och hjälp åtminstone indirekt men hon kan inte ha förstått allvaret. Och det där att man kallar någon psykopat och narcissist ja hon tyckte nog så men blev mest skällsord, fortfarande så trodde hon nog inte att det skulle gå så långt, så illa - för han hade ju ett begär till henne...(var hon övertygad om tänker jag)
Synd att ingen tog tag i hennes axlar och skakade om henne ordentligt.
När han mordhotade hennes son och henne och beskrev att det skulle bli en långsam död och "vem skulle han ta först" -- hon borde verkligen ha frågat sig vad det är för människa som säger så.

Jag hoppas verkligen att ÅK tar upp detta i sina förhör med honom.
Så att rätten för höra det och hur han tänkte.
Citera
2020-02-24, 14:24
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Vi i femman brukar väl sändas i P4 på tisdagar kl. 17.00? Om detta även skedde tisdagen den 15 maj 2018, så är det ju intressant varför någon (?) sökt på detta i LW's googlekonto.

Sökningen var vi i femman hbtq 14 maj-18 22:50

Känns skumt.
Kanske han fixar ett alibi?
Citera
2020-02-24, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Jag vet att HD blev släppt.
Fast när hon greps skedde det med typ "pukor och trumpeter" misstänkt för MORD! Uthängd av åkl Åsa Hiding som en mörderska. En sån våldsam ärendehantering ger åtminstone mig en del tankar att fundera på. Men låt oss lämna mig och mina tankar därhän.

Frågan gällde, från hur Remark uttryckte sig i sitt inlägg, om vi i Sverige borde sekretessa mer eller mindre allt som av allmänheten skulle kunna uppfattas som otillständigt alt omoraliskt.
Dina synpunkter på det skulle vara välkommet.
Åtminstone för mig.

Kontot Remark har ännu inte svarat mig.
Rent personlighetsmässigt skulle jag själv inte vilja bli uthängd med mitt privatliv om det såg ut som hennes, med denne gris som make som ljuger, bedrar och bär sig illa åt. Det är ju en orsak till att man inte lämnade ut PDF-filer från fupen. Eftersom det är offentliga handlingar så respekterar jag viss sekretess såsom Bj*örn Lind*én försökte göra: enbart lämna ut i pappersform.

Jag tror faktiskt inte jag kan svara fullt ut på din fråga eftersom en sådan sekretess går ut över offentlighetsprincipen i så fall. Med 3000 sidors konversationer... sitta och svärta allt som rent subjektivt kan vara till men för den enskilde låter sig knappast göras. Bättre då sekretessbelägga hela handlingen - och DET vore emot lagen eftersom vi har ett öppet samhälle. En ryss beskrev det som fruktansvärt ex.vis att vi med en enkel googling kan få reda på en persons hela liv i princip (jobb, bostadsadress, personnummer, lön, bilar, civilstatus etc).

Finns inget enkelt svar på din fråga. Sorry.
Citera
2020-02-24, 14:31
Medlem
https://forumbilder.com/i/roek
https://forumbilder.com/i/roex
https://forumbilder.com/i/roe6
https://forumbilder.com/i/roeq
https://forumbilder.com/i/roeX
https://forumbilder.com/i/roef
https://forumbilder.com/i/roez
https://forumbilder.com/i/roeL
https://forumbilder.com/i/roej
https://forumbilder.com/i/roel
Förhör med Hanna D
Citera
2020-02-24, 14:45
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Jag har ALLA aktbilagor från 1 - 188 som inte är sekretessbelagda.
Fast i alla dom har vi bra koll nu och inget nytt spännande har kommit.

Jag väntar på svar på följande aktbilagor.

211, 223, 226, 258, 259, 260-271, 275-279, 282-298, 301-315

Jag kan inte se att nån av dessa är sekretessbelagda ...

Även dessa kostar ju en slant.....
Fan, frugan kommer begära skilsmässa när hon ser att Ullareds-pengarna försvinner till Örebros Tingsrätt.
Läser ni om en halv-fet man som hittas sönderslagen bakom ett buller-plank utanför Göteborg, så är det jag och den skyldiga är då min Fru... he he he.

Lite Info till dom som begär ut våra offentliga handlingar........

Hej!

På fråga nr 1 är svaret, JA

Du får en kopia på dagboksbladet. Där kan du räkna på det om du begär på mail.

Kostnaden är: De första nio 9 pdf:er=aktbilaga är gratis. 10 pdf:er kostar 50 kr och sedan två kronor per pdf
därefter. Aktbilagorna 143-168 tillhör alltså FU-protokollet och kan inte mailas.
Finns kanske sånt som du kan hoppa över t ex kallelser och sånt så blir det inte så omfattande.
Ange i så fal vilka aktbilagor du beställer eller om du väljer allt som går att mailas.

OBS ! De aktbilagor som är märkt med (S) är sekrestessbelagda.

Med vänlig hälsning

Fxxxxxx

Hmm, har du koll på vad för aktbilaga Backman,s inlaga kan tänkas vara, fått svar från TR och de frågade just efter vilken aktbilaga den hade, hur nu fan jag skulle kunna tänkas veta det.

Om den kom in idag så borde väl TR veta det kan man ju tycka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in