2020-02-27, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av idealistjavisst
jag tänkte inte på sexet dem emellan men påståenden om att blodet hamnat överallt i huset, utanför och i plösen, på grund av hennes blödande - det är väl det som låter orimligt.

Under plösen på St*fan Davidss*n:s vänstra sko samt hos den [skon] också på fodret.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-02-27, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mirandamirage
Sökt fram nu aktbilaga 146 del 2 . Sök efter Liselotte H scrolla ner till S 26-27. När du ändå är där scrolla ner till sista förhöret med Kristin J, där finns mycket central info.
Tack!
Det är en otrolig massa att läsa. Och svårt att sålla det viktiga dessutom utan att läsa allt. Skall vila ögonen ett tag. Nu - Efterlyst. Nu blir det Wilma/Uddevalla efter pausen 20.15.
Citera
2020-02-27, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Nu när det finns en fup så finns det ingen anledning att referera till vad någon tidigare har skrivit i tråden.
Du letar efter och citerar det som passar din agenda utan att läsa vad olika personer har sagt i förhör.
Även om både HD och JG ljuger (och kanske andra personer också) för polisen så är det de säger i förhör mer trovärdigt än vad som har skrivits i tråden.
Du är bara barnslig när du antyder att jag skulle ha en agenda rörande frågan om låsbytet.

Men du menar att HD resp JG skulle vara klärvoajanta i den utsträckning så att dessa båda lögnaktiga personer vet hur LW tänkte när hon valde att byta till kodlås?!
Din trovärdighetsbedömningsförmåga ger jag alltså inte mycket för.
Tyvärr.
Citera
2020-02-27, 20:18
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
;

Ja, och detta belyses i Aktbilaga 164 när SD och LW pratar om det. LW är väldigt ledsen över att SD inte vill försvara LW. Hon ber honom om hjälp men han vill inte och blir kall. Han raljerar istället och drar upp etn fullkomligt bisarr jämförelse med att han har många vänner; kristna, bögar, rasister men han har inte avsikten att ändra på andras åsikter. Vad det nu skulle ha med saken att göra. Mycket knepig individ den där SD.
Citera
2020-02-27, 20:21
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det tror jag inte. 2010 blev hon sjuk. Han sökte sig till LW. Jag tror det tog ett tag innan LW blev hans stöd. Och att det tog ett längre tag innan dom började ligga med varandra. Han tog livet av LW 2018. Säg att affären började på "riktigt" 2012 - det ger 6 år. Sen var det ju turbulent sista året. Även om de fortfarande låg med varandra. Han ömsom var elak och ville ifrån LW, ömsom flirtade han och besökte hennes säng när barnen var hos pappa. Eller när hans barn i slutet var hos mamma HD, så hängde de tydligen i takkronan och skvätte blod överallt.

Runt 2011 är SD väldigt flörtig mot LW, men då är LW passiv.
Citera
2020-02-27, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Enligt guddottern (extradottern) led hon i perioder av Hypomani (bipolär).
https://sv.wikipedia.org/wiki/Bipol%C3%A4r_sjukdom#Hypomani

Utdrag

"Tecken på hypomani är att personen är upprymd, optimistisk och pratsam, ofta också skarpare med förbättrad koncentration och kognition, snabbare tankar och fler idéer. Många blir driftiga, målorienterade och produktiva. På samma gång framträder vanligtvis också negativa tecken på depression. De sjuka är retliga eller otåliga, känner sig kritiserade och motarbetade. Minskat sömnbehov är den pålitligaste indikatorn för sjuklig hypomani. I ett uppvarvat eller rastlöst tillstånd är det svårt för individen att koppla av och att vara stilla; kroppsrörelser kan vara ofrivilliga. Förmågan att fokusera försämras. I ett samtal kan det bli svårt att hålla tråden men även att inte prata för fort eller sluddra. Beteendet förändras.

Många blir ovanligt sociala och kärvänliga. De bryter ofta mot normer liksom sina egna regler och vanor, tar större risker - inte sällan också promiskuöst. En överdriven nöjeslust som till exempel kan uttrycka sig i impulshandlingar som ekonomiska och sexuella utsvävningar ökar risken avsevärt för obehagliga konsekvenser.
"

Ingen av hennes nära och kära samt vänner känner igen Lena. Inte ens hon själv gör det.

HD sägs lida av samma sjukdom. I så fall borde SD känt igen symtomen?

JG tycks också vara förvirrad och har samma minnesstörningar som HD

Ok, men är det en diagnos som är konstaterad? Man kan ju slänga sig med alla möjliga benämningar som lekman? Nånting är det ju för i ryggsäcken ligger en karta Mirtazapin - ett läkemedel mot depression men som också kan ordineras om man har sömnsvårigheter. Detta är receptbelagt.
Även en karta med Imovane finns där vilket skrivs ut på recept vid insomningssvårigheter.
Lägger även märke till en karta med Oxycondone - stark opiat (antagligen pga benskadorna).
Hur dessa korrelerar ihop vet jag ej.

Inte relevant i mitt inlägg ovan, men slänger ändå ut att A*ron är 12 år och går i femte klass 2018.
Tänker på sökningen "Vi i femman"? Men ni kanske redan har behandlat ämnet?
Senast redigerad av uncommon-name 2020-02-27 kl. 20:29.
Citera
2020-02-27, 20:27
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ja men där har det handlat om en annan typ av relation, det klassiska med våld i nära relation.
Det här fallet är annorlunda. Det tror jag du också inser efter att ha läst FUP? Här försöker båda parter hota och kontrollera varandra.

Jag skulle vilja inflika att det faktiskt inte är så ovanligt att kvinnan även hotar och försöker kontrollera mannen i nära relationer med våld. Ett sätt att försöka återta någon slags kontroll över sin situation. Det spär ju så klart på hotbilden ytterligare mot kvinnan. Det är också i de fallen som kvinnan som mest brukar få skulden för de brott hon fått utså. Äckligt resonemang. Precis som det tycks bli här i denna tråden då och då.
Citera
2020-02-27, 20:31
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Jag skulle vilja inflika att det faktiskt inte är så ovanligt att kvinnan även hotar och försöker kontrollera mannen i nära relationer med våld. Ett sätt att försöka återta någon slags kontroll över sin situation. Det spär ju så klart på hotbilden ytterligare mot kvinnan. Det är också i de fallen som kvinnan som mest brukar få skulden för de brott hon fått utså. Äckligt resonemang. Precis som det tycks bli här i denna tråden då och då.

Det är en helt annan typ av revolt och kontroll kvinnorna gör i de relationerna. Inte den här typen av hot och stalkande Lena höll på med. Lägg därtill hämdaktioner mot oskyldiga som mot HD med ett brev utformat att såra henne maximalt istället för ett kort koncist avslöjande om affären. Så nej du. Lenas hot och kontrollbehov var på en helt annan nivå än de andra kvinnornas.

Edit
För övrigt tycker jag det är en förolämpning mot de kvinnor som utsätts för våld i nära relation att du eller någon annan ens jämför dem med Lena och hennes gränslösa beteende.
Jag tror verkligen inte att de kvinnorna någonsin skulle vilja bli jämförda eller likställda med någon som Lena.
Senast redigerad av Rosamund 2020-02-27 kl. 20:45.
Citera
2020-02-27, 20:33
Medlem
notknapparens avatar
Inspelad konversation mellan SD och en KN, Aktbilaga 154, sid 38
(bonus,läs lite om snack om flashback sidorna ovan)

Om vad SD säger till sin vän om hans status som misstänkt:

19 nov-18:
[...]
"S: med det menar jag att jag har ju gått och väntat ganska länge och har hört en del positiva
signaler att jag snart skulle kunna få lämna menja ... bli avskriven, men det kommer jag inte
att bli, för tydligen, eftersom ingen sitter häktade så får dom inte skicka in allt bevismaterial
på analys. Eftersom ingen sitter häktad så får dom inte skicka in allt dom vill ha på analys på
en gång, utan dom får skicka in några prylar så får dom vänta på svar och sen får dom skicka
in mera, så det dom beslagtog av mig i somras det har dom inte skickat in allting än utan det
kommer dom att ha gjmt framåt januari-februari, mina grejer kommer att vara
färdiganalyserade nångång i vår
[...]

På tal om blodet, sid 39:
[...]
"S: ja och så mycket mer vet jag jag inte, jag antar att de hittat spår av henne hos mig och
tvärsom men det..
K: du sa att hon blödde när ni hade sex
S: ja det gör hon ju men det vet jag inte om de hittat nåt, då borde de ju, då kan jag tänka mig
att dom borde ha fått upp misstankegraden, men det vet jag i och för sig inte jag kan inte säga
att jag kan den juridiken men definitivt borde dom ha hittat spår men det är ingenting de har
sagt men det antar jag.
"[...]

Ganska roligt samtal faktiskt.
Citera
2020-02-27, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Att hon visade omsorg om barnen genom att undvika ta hem sina älskare är inte sant.

Fleras sperma i trosorna mysigt. Undrar om det går att utröna vem som var nummer 2?
Vad det trosorna hon hade på dig när hon hittades ?
Svaret finner du i FUPen.
Citera
2020-02-27, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Att hon visade omsorg om barnen genom att undvika ta hem sina älskare är inte sant.

Fleras sperma i trosorna mysigt. [..]
Ang det fetade:
Bäst att understryka att du naturligtvis är sarkastisk. Men just att LW inte riktigt kan sköta sina sexkontakter illustrerar att hon är i en sexuellt utlevande fas av mani.
Det är verkligen sorgligt att hon inte blev ordinerad antipsykotika. Hade hon fått den hjälpen är det mycket möjligt att hon "vaknat upp" och kunnat tagit sig samman så att hon kunde ha släppt sin 'hang up' på SD. Och på de andra karlarna. Man kan gott (men tyvärr) säga att LW dog av bristande behandling.

Ang din inledning:
LW skötte inte sina herraffärer diskret, något som inte heller är att vänta hos en person i manisk fas. Det närmast tvångsmässigt utlevande sexuella äventyren är många gånger kännetecknande för personer i mani.

Dottern råkade ju ut för att när hon skulle hämta nåt hos Mamma, hon fann en karl liggande i soffan och en trappa upp låg mamman plus karl #2 i dotterns säng.
Detta föga överraskande m t p LW:s sjukdom.

Edit: Noterade att kontot Remark i ett inlägg hänvisar till att en viss guddotter har landat i att LW nog var hypoman/manisk. Kontot har därefter valt att försöka lära trådföljare vad som kan känneteckna personer i mani.
Kontot Remark väljer alltså att åberopa en guddotters diagnossättande och blir därför på goda grunder ifrågasatt.
Nu är ju diagnosen gällande LW (mani) iofs med en till visshet gränsande sannolikhet alldeles korrekt, men det är onödigt att på lekmannamässig basis försöka "föreläsa" om en sjukdom.
Anser jag.
Senast redigerad av Carinah78 2020-02-27 kl. 21:10.
Citera
2020-02-27, 20:47
Medlem
Lillarumys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det är en helt annan typ av revolt och kontroll kvinnorna gör i de relationerna. Inte den här typen av hot och stalkande Lena höll på med. Lägg därtill hämdaktioner mot oskyldiga som mot HD med ett brev utformat att såra henne maximalt istället för ett kort koncist avslöjande om affären. Så nej du. Lenas hot och kontrollbehov var på en helt annan nivå än de andra kvinnornas.

Edit
För övrigt tycker jag det är en förolämpning mot de kvinnor som utsätts för våld i nära relation att du eller någon annan ens jämför dem med Lena och hennes gränslösa beteende.
Jag tror verkligen inte att de kvinnorna skulle vilja bli dragna över samma kam med någon som Lena.

Undrar om jag förstår dig rätt här, :

Om jättesnälla Anna får stryk för att pannkakorna inte blev goda, är det synd om henne. Men inte LW som fick stryk av SD för att hon inte gjorde som han ville?

M.a.o hade Lena gjort sig förtjänt av stryk?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in