Citat:
Ursprungligen postat av
Mirandamirage
Men nu efter Fup har iallafall självhävdelse och kvinnosaksfeministerna hållit lägre profil. än tidigare. Idag önskar de ju att Lena vidtagit försiktighetsåtgärder, inte provocerat och varit rabiat. Eller, de anser iallafall att självbevarelsedrift är bra. Tidigare, innan Fup, framhävdesb hon ju till ett föredöme, ikon, och martyr som en del i kvinnans rätt.
Ingen tycker väl att Lena handlat rättrådigt?
Rättrådigt och rättrådigt.
Det finns grader av "djävulskap".
- I Le*nas fall tror jag att hon verkligen blev totalt söndertrasad av den behandling han utsatte henne för. Hon sökte faktiskt hjälp och hon anmälde. Hon samlade bevis och hon pratade med vänner. Hon insåg att hon hamnat snett och försökte göra något åt sig själv och sin situation. Hon försöker att ta sig uu sin situation.
- I SDs fall har han inte insikt,utan istället lägger han ansvaret utanförs sig själv. Han tar inte hjälp, han anmäler inte och han gör istället för rätt, börjar göra olagligheter som att stalka, dödshota, förnedra, kräva total lydnad, fortsätter att bedra den sjuka hustrun, misshandla.
En milsvid skillnad anser jag på allvaret i vad de utsätter varandra för och vilka åtgärder de tar för att råda bot på den nedåtgående spiralen.
Den nedåtgående spiral som jag tror att han är väldigt ansvarig för.
Titta noga på hur JG och HD beter sig.
Tror du att det är en slump att de beter sig så "kuvat" och beskyddande mot SD?
Eller är de helt enkelt bara oärliga människor som ljuger/undanhåller för SDs skull för att han är en fantastisk människa?
Med det menar jag inte att L*ena verkar ha betett sig bra. Långt därifrån.
Men jag kan se en människa som behöver mycket hjälp, hon är nästintill ett vrak.
Medan SD tror jag är obotlig. Finns ingen hjälp där som fixar honom. Och det är inte L*enas fel att han har dom problem han har. Det är bara han själv som tror det.