2020-02-27, 20:33
Medlem
remixutoheavens avatar
När det andra fallet konstaterades i Göteborg sa man att han hade träffat ett fåtal personer, det visar sig var helt felaktigt och istället är det ca 40 st. Varv två stycken av dessa är redan smittade, man tappar ju hakan över hur inkompetenta alla personer är i varje led.

Anders Tegnell kan slänga sig i vägen, varje gång han öppnar käften och försöker motbevisa så slår det istället in. Spark fanskapet.

Man blir fan upprörd över hur illa ställt det är i det här skit landet.
Citera
Medlem
UK

I Storbritannien är det 13 bekräftade fall, men är öppen att stänga skolor kontor.

https://www.theguardian.com/world/2020/feb/27/uk-two-more-patients-in-england-test-positive-for-coronavirus
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eyecreate
Jag litar inte på befintlig statistik tyvärr.
Det ska du inte. Siffror visar på dödlighet över 4%
Citera
2020-02-27, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Det är trygghetsskadade idioter som resonerar som att de är helt bulletproof mot allt ont. På Facebook är en del fortfarande stöddiga och tänker ”minsann resa till Alicante i april” eftersom de tycker att läget är uppförstorat. De här människorna fattar inte att det inte krävs särskilt mycket för att attityden mot dem ska vända och de kan förvänta sig att börja bli lynchade för sin äckliga egoism. Jag har redan noll tålamod mot folk som låter så där och det kommer bara att eskalera om de inte fattar att deras egoism utsätter oskyldiga människor för livsfara. Varenda jävla idiot som tycker ett det är en bra idé att resa just nu borde SKJUTAS.

Ja, fattar inte folk att det är någons barn, någons mamma som går bort på grund av att de ska leka macho. Det är inte kul.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bartram
Enligt uppgifter i tråden blir 20% allvarligt sjuka. Skulle tro att den övervägande delen av dessa är 60+ och/eller har underliggande sjukdomar. Blir slutsatsen att säg 70-80% av dessa dör om man ej får tillräcklig vård?
Sett siffror på 15% allvarligt sjuka, och 5% kritiskt sjuka, så totalt 20% som behöver kvalificerad vård.
Citera
Medlem
Symptms avatar
Nu har coronaviruset kommit till Irland också.

https://www.bbc.com/news/uk-51667483
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Filantrop007
Vi vet väl att två besökt norra Italien ? Två Göteborgare ? Dessutom en som smittats av en av dessa ?
Jag kan ha fel !

En person smittad via Iran.
En person smittad via Tyskland.
Övriga via Italienspåret.

Enligt Folkhälsomyndigheten presskonferens .
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forbjudenmark
Nu när det gått så här långt känns det oundvikligt att bli smittad. Jag ser fler fördelar med att smitta ner mig nu på en gång.
Dels är det skönt att ha skiten avklarad och dels har inte sjukvården hunnit krascha än om man nu skulle behöva läkarvård.
Kanske dags att skapa en ”Corona trip rapport” tråd så vi kan följa och jämföra symptomen

Synd bara att Corovonaviruset inte går att få "avklarat" då det smittar gång på gång igen - då varje gång blir du sämre. Detta är inte som vanligt virus.
Citera
2020-02-27, 20:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av primeval.forest
Det är bara att gå till jobbet, blir man sjuk får man ligga hemma och kolla på serier. Inga problem, som vanligt får Svensson panik och ska spika igen dörren eller bygga en hydda i skogen. Dom stora konsekvenserna blir ekonomiska, visst finns det en liten risk att man eller någon man känner kommer att dö men det ingår ju i livets villkor. Kommer bli stor underhållning att gå tillbaka och läsa tråden när det lugnat ner sig igen, Kram på er!

Var det allvarligt det bästa du kunde skriva just nu.. när vi fått ett gäng nya infekterade?

Just nu på varje stormarknad i hela Sverige så hamstras det torrvaror as a fuck.

Såna nollor som dig kommer att vara utan proteiner i mitten av mars, och ni kommer dö.

Dock ej av Corona.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phu2Zeex
Det är ju riktigt smart det. Slippa få in människor i sjukhuset i onödan.

Ja, kul att se att de svenska sjukhusen i alla fall tar till sig lyckade metoder utifrån. Systemet dök upp först i Sydkorea häromveckan om jag förstått det rätt.
Citera
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phu2Zeex
Ja, nu blir det svårt att undvika att bli smittat tror jag ärligt talat, det är väl typ arbetslösa och dagdrivare som kanske kan klara sig....
Det är inget ont som inte har något gott med sig. Det är ofta så att det är de högst upp och de lägst ned i samhällshierarkin som klarar sig vid sådana här kriser. Det är det stora mellanskiktet som får ta den stora smällen...
Citera
2020-02-27, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Symptm
Nu har coronaviruset kommit till Irland också.

https://www.bbc.com/news/uk-51667483

Kan ju undra varför Pandemi inte utlyses?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in