2020-02-27, 20:01
Medlem
3 nya fall i Västra Götaland. Nån som vet var?
Citera
Medlem
Redas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrjobi
Köpte kollodialt silver igår i affärer i min stad Det gäller att läsa på och veta hur man ska hantera det. Har druckit 0.5tsk i flera veckor nu och helt plötsligt började min flera månaders hosta försvunnit som en läkare skrattade åt mig när jag berättade att jag började bli orolig över hostat i flera månader.
Vad är det och var köper man det?
Citera
Medlem
Mrjobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roxelane
Oj oj du kommer bli mycket sjuk.

I mina 30+ år jag levt aldrig i princip varit sjuk, mitt immunförsvar är otroligt bra och jag tackar mina gener som jag forskat bakåt i tiden ända till 1845 där jag sett mängder av bevis på starka immungener.

Jag har arbetat inom förskolan i ungefär snart 8 år utan åkt på någon av alla de hundra miljoner bakterier som sprids där. Så för att svara på din fråga nej jag kommer inte bli mycket sjuk.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrjobi
Köpte kollodialt silver igår i affärer i min stad Det gäller att läsa på och veta hur man ska hantera det. Har druckit 0.5tsk i flera veckor nu och helt plötsligt började min flera månaders hosta försvunnit som en läkare skrattade åt mig när jag berättade att jag började bli orolig över hostat i flera månader.
Du går verkligen all in på alla foliehatt "mediciner" , tro kan försätta berg heter det ju!
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sargour
Varför får vi inte veta var de nya smittade rest i vilka länder?

Italian, Tyskland och Iran har dom sagt.
Citera
Medlem
Nu när det gått så här långt känns det oundvikligt att bli smittad. Jag ser fler fördelar med att smitta ner mig nu på en gång.
Dels är det skönt att ha skiten avklarad och dels har inte sjukvården hunnit krascha än om man nu skulle behöva läkarvård.
Kanske dags att skapa en ”Corona trip rapport” tråd så vi kan följa och jämföra symptomen
Citera
Medlem
Flabbss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sargour
7 smittade i Sverige nu och vi får inte veta från vilka länder de har varit i

Ingen mörkning alls
De två nya fallen i Göteborg verkar ha smittats i Sverige av den tidigare smittade.
Citera
2020-02-27, 20:02
Medlem
hulkenbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adjektivet
Det som är mest tragiskt är ju att folk sket i allt o bara fortsätter resa runt. Kan någonstans tycka att det är rätt åt dem nu. Hoppas de får bära ett jävla hundhuvud.

O själv sitter du bara hemma hela dagarna ?
Citera
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adjektivet
Det som är mest tragiskt är ju att folk sket i allt o bara fortsätter resa runt. Kan någonstans tycka att det är rätt åt dem nu. Hoppas de får bära ett jävla hundhuvud.
Men många är av åsikten att enbart de som är i riskgrupp bör undvika detta

Men av solidaritet med de i riskgrupp så kanske man inte ska resa, men människor tänker väl enbart på sig själva nu för tiden
Citera
Medlem
ImTheMans avatar
tre nya fall i norge https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/lA02BG/tre-nye-personer-er-smittet-av-coronaviruset-i-norge
Citera
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Kan det finnas en fördel för överlevnad om så många som möjligt får smittan vilken egentligen har en ganska låg dödlighet? Viruset kan ju mutera och återkomma betydligt dödligare, och då lär de som får smittan nu vara immuna. Eller tänker jag fel?

Nej, man blir inte immun. Det finns folk som friskförklarats som har fått viruset en andra gång.
Citera
Medlem
happilappis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gretanol
skitprat. Dödligheten är bara 2%...Högst.

Dödligheten är definitivt över 2%, sluta sprida fake news. Av dom som blir smittade blir ca 92% friska och 8% dör med dagens statistik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in