2020-02-27, 19:46
Medlem
hulkenbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av happilappi
Det är troligtvis flera hundra eller tusentals som redan är smittade med covid i Sverige. Men ja officiellt lär vi ha tiotals imorgon iallafall.

beror också på hur länge sedan dessa som identifierats smittades. Gissar på 4-5 dagar som är inkubationstiden. Hoppas innerligt att dom inte har rört sig i stora folksamlingar.
Citera
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrjobi
Jag länkade dig ett twitter konto, där du kan se hur 50 ton C-vitamin transporteras till Wuhan. Har du sett hur smittan har stoppat i Wuhan? Logiskt tänkande gör att man kan koppla 1+1 är lika med två.. Gör undersökningen själv, det är som folk här länkar maskar osv. Jag har sett flera intervjuer och även pratat med flera läkare som berätta att en mask inte skyddar dig speciellt bra. Vart är deras vetenskapliga artiklar angående maskars skydd osv? Jag gav ett tips, att C-vitamin hjälper emot skydda sig själv. Vill man inte följa rådet så gör man inte det, vill man skydda sig så köper man lite c-vitaminpulver tillsammans med d3 vitaminer. Tar 5-20g c-vitamin per dag, 5000IU D3 vitaminer i två veckor för att sedan sänka sin dos till 2000IU per dag.. Det är ett bättre tips än att köpa mask eller börja preparera sig för domedagen, stänga gränser och skit vilket hade påverkat Sverige otroligt mycket sen vi har satt oss i beroende ställning på import av massivs med varor.

Överdoserar du c-vitamin på det sättet så lär du få njursten och blödande tandkött. Äter man en frukt och lite grönsaker per dag som normalt så behöver man absolut inget tillskott. Men kör på för fan! Slött att dina bekymmer sen ska vidare belasta vår sjukvård.
Citera
Medlem
Skandal av svetsaren att först nu agera - screening skulle ha satts in från dag ett men nä det kan ju upplevas som kränkande för flygresenärer så det kan man ju "absolut" inte göraoch varför stoppar man inte allt flyg från drabbade länder - totalt obegripligt och så jävla typiskt svenskt att inte göra nått
Citera
Medlem
SkogsKonungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mattias71
All handsprit är slut på nätet.
Men nys er i armvecket så klarar ni er.

Tvål och vatten är väl tom mer effektivt?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Om en månad är influensan troligen över, men ta lite extra C-vitamin för säkerhets skull.
Sluta trolla! Detta är jätteallvarligt. Vi har en nystartad pandemi och det vi ser är bara början.
Citera
2020-02-27, 19:47
Medlem
SJU fall. Går fort nu
Citera
Medlem
Mrjobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eyecreate
Ett Coronavirus är en variant av influensan och är inget nytt.
Det världen håller på med just nu är något annat, vad vet jag inte, men hela den här farsen är helt obefogad egentligen.
Men det får väl bli en foliehattstråd för alternativa spekulationer.
Kanske röra om i världsekonomin? Kanske sälja vaccin? Eller något annat.
Kv19 är iaf inget anmärkningsvärt och Coronaviruset sprids varje år med säkert samma dödlighet och antal sjuka, skillnaden är det vi ser på tv den här gången. Varför vet jag inte, men nåt lurt är i görningen.

Jag sa redan för 4 veckor sen att det handlar om världsekonomin. Det är ett desperat försök av globalisterna att skrämma och behålla makten. Kolla hur demokraterna beter sig, kolla hur aftonbladet när de pratar om att detta kommer sänka Trump om stock market sjunker då det är hans viktigaste valfråga. Den han fått folk att inse att han är rätt man på rätt ställe.. det är inte svårt att räkna ut
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Vilket visar på hur extremt smittsamt viruset är. Det är verkligen obegripligt att Tegnell och Folkhälsomyndigheten har yrat om enstaka importfall. Vad baserades det på?

Ett barn har väl sen länge kunnat räkna ut att vi kommer att åka på omfattande smittspridning?

Har han sagt det sedan Italien också?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av happilappi
Det är troligtvis flera hundra eller tusentals som redan är smittade med covid i Sverige. Men ja officiellt lär vi ha tiotals officiella imorgon iallafall.

Nja tror 100. Det går fort. Såg vi i Italien i Torsdags. Sen slutar de nog räkna då det inte går att kontrollera mer än att det sprids nu.
Citera
Medlem
hulkenbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
FHM fortsätter att leverera:

Får se om dom omprövar beslutet snart.

Citat:
Ursprungligen postat av KanghastanArticuno
Ska på 2 event de 2 kommande veckorna men vågar ej gå pga av viruset. Man ska nog undvika konserter nu

Helt upp till dig men jag hade kanske undvikit beroende på vart det är..
Citera
2020-02-27, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrjobi
Jag sa redan för 4 veckor sen att det handlar om världsekonomin. Det är ett desperat försök av globalisterna att skrämma och behålla makten. Kolla hur demokraterna beter sig, kolla hur aftonbladet när de pratar om att detta kommer sänka Trump om stock market sjunker då det är hans viktigaste valfråga. Den han fått folk att inse att han är rätt man på rätt ställe.. det är inte svårt att räkna ut

Vilket logiskt resonemang när marknadsekonomin tar enormt mycket stryk.
Citera
2020-02-27, 19:48
Medlem
Mattias71s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsKonung
Tvål och vatten är väl tom mer effektivt?
Den med väteperoxid är tydligen effektiv. Men vem vet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in