2020-02-27, 19:16
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Du menar teorin där SE stämplar ut och smyger ut bakvägen. Mördar Palme och smiter in bakvägen. Pratar med vakten och går ut ur entrén 40 m från mordplatsen?

Är det inte idiotiskt att smyga ut men ändå stämpla tiden så man blir bunden till mordplatsen vid tidpunkten för mordet?

Den teorin innefattar också att det inte är SE som YN ser. Det vittne vars mördarsignalemente stämmer mest in på SE.

Jag har förklarat det tidigare idag, stor risk att LP eller någon annan såg ansiktet på GM, därför behöver GM visa sig på brottsplatsen i efterhand, bara att bläddra tillbaks i mina poster idag.
Citera
2020-02-27, 19:19
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys
Homofobisk? Även om han vore homofobisk, är det knappast samma sak som att han ljuger så det är ett ickeargument.
Hans framläggningar säger en del om hans seriositet och om hans omdöme. Kanske säger det något om kulturen i Palmeutredningen också.

Hahnes framträdanden på senare tid är ett fantastiskt inslag i mopianan.
Citera
2020-02-27, 19:22
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Fel ordning på tidsaxeln.

Stämplar in efter maten, 22:35 går han ut bakvägen på Skandiahuset, ser när LOP lämnar Grand och vet då åt vilket håll de går, springa längs med Tunnelgatan och ställer sig vid Dekorima, alternativt får eftet LOP på Sveavägen. Efter skotten tar han sig in i Skandiahuset via bakdörren, stämplar ut, pratar med HO ett par minuter, halvspringer sedan till mordplatsen och resten vet vi.

Har du aldrig funderat på varför polis och ambulanstider har varit så omdiskuterade?

Allting måste stämma med SE story.

Jaha, så du menar teorin du stal från mig. Den jag vet har stora hål.

Stämplar in efter maten? Va?

Så du tror polis- och ambulanstider är omstridda för att den är ihoppusslad efter SE:s story? SE:s story har ingenting med den tidslinjen att göra. Denna tidslinje utgår från LAC-bandet och uppgifter från larm mm.
Citera
2020-02-27, 19:25
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Jag har förklarat det tidigare idag, stor risk att LP eller någon annan såg ansiktet på GM, därför behöver GM visa sig på brottsplatsen i efterhand, bara att bläddra tillbaks i mina poster idag.

På inget sätt sa jag något angående det du svarar på. Svara på det jag frågar istället.

Min fråga var: varför stämpla ut innan mordet? Han smiter ju sen ut bakvägen, mördar, smiter in igen. Stämplingen binder ju honom perfekt till mordet om han gör på ditt sätt.
Citera
2020-02-27, 19:27
Moderator
OYs avatar
Citat:
Jaha, så du menar teorin du stal från mig. Den jag vet har stora hål.

Stämplar in efter maten? Va?

Så du tror polis- och ambulanstider är omstridda för att den är ihoppusslad efter SE:s story? SE:s story har ingenting med den tidslinjen att göra. Denna tidslinje utgår från LAC-bandet och uppgifter från larm mm.

Mm, bra, ja då vet vi, LAC bandet som förstördes trots att det var angeläget om att ha det kvar i utredningen, så nu är alla Youtube klipp med LAC bandet sanning, tack bra där.

Ponera att GS faktiskt talar sanning, då kommer saken i en helt annan dager.

Gott om tid för SE att stämpla ut och prata med HO och hinna fram till mordplatsen innan ambulans och GS finns på plats.

Och Din teori?

Jag vet inte i vilken mån du har ensamrätt på att diskutera vad som faktiskt kan ha hänt, men visst, jag bjuder på den, är trots allt inte värd 50 miljoner längre.
Citera
2020-02-27, 19:32
Moderator
OYs avatar
Citat:
På inget sätt sa jag något angående det du svarar på. Svara på det jag frågar istället.

Min fråga var: varför stämpla ut innan mordet? Han smiter ju sen ut bakvägen, mördar, smiter in igen. Stämplingen binder ju honom perfekt till mordet om han gör på ditt sätt.

Jag måste tydligen upprepa mig, men jag gör det en gång till för din skull, så att du inte går upp i limningarna.

SE stämplas i det här scenariot ut efter mordet. De flesta knäppgökar tror att eftersom att SE är instämplad så befinner han sig i sitt låsta rum, åtminstone i Skandiahuset, och för att spä på bilden av att SE faktiskt var i huset strax innan mordet så passar det bra att även lägga några minuter på HO.

EDIT; Lite överkurs, men man bör nog inte utesluta att även AK och HO kan ha haft ett finger med i spelet, vad sägs om att vapnet åkte iväg med en blå bil strax efter mordet?
Citera
2020-02-27, 19:36
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Mm, bra, ja då vet vi, LAC bandet som förstördes trots att det var angeläget om att ha det kvar i utredningen, så nu är alla Youtube klipp med LAC bandet sanning, tack bra där.

Ponera att GS faktiskt talar sanning, då kommer saken i en helt annan dager.

Gott om tid för SE att stämpla ut och prata med HO och hinna fram till mordplatsen innan ambulans och GS finns på plats.

Och Din teori?

Jag vet inte i vilken mån du har ensamrätt på att diskutera vad som faktiskt kan ha hänt, men visst, jag bjuder på den, är trots allt inte värd 50 miljoner längre.

Ok. Så du säger nu att alla officiella tider i mordförloppet är ihoppusslade efter den historia SE uppger. Intressant fakta.

Nu ändrar du plötsligt teorin så att SE stämplar efter mordet, i förrförra inlägget stämplade han innan mordet. Det innebär att du säger SE mördade Palme, hade sen planen gå ut och göra sig till ett vittne som hörde mordet, men han pratar ändå bort ett par minuter med vakten. Därmed riskerar han hela sitt tilltänkta alibi.
Citera
2020-02-27, 19:36
Medlem
DVDetektivens avatar
Citat:
Jag måste tydligen upprepa mig, men jag gör det en gång till för din skull, så att du inte går upp i limningarna.

SE stämplas i det här scenariot ut efter mordet. De flesta knäppgökar tror att eftersom att SE är instämplad så befinner han sig i sitt låsta rum, åtminstone i Skandiahuset, och för att spä på bilden av att SE faktiskt var i huset strax innan mordet så passar det bra att även lägga några minuter på HO.

EDIT; Lite överkurs, men man bör nog inte utesluta att även AK och HO kan ha haft ett finger med i spelet, vad sägs om att vapnet åkte iväg med en blå bil strax efter mordet?
Fortfarande
HUR kan SE veta att paret Palme ska passera hans arbetsplats? Krävs en konspiration ala jallai för att göra detta möjligt
Citera
2020-02-27, 19:48
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ok. Så du säger nu att alla officiella tider i mordförloppet är ihoppusslade efter den historia SE uppger. Intressant fakta.

Nu ändrar du plötsligt teorin så att SE stämplar efter mordet, i förrförra inlägget stämplade han innan mordet. Det innebär att du säger SE mördade Palme, hade sen planen gå ut och göra sig till ett vittne som hörde mordet, men han pratar ändå bort ett par minuter med vakten. Därmed riskerar han hela sitt tilltänkta alibi.

Nu tycker jag att du går tillbaks och läser alla mina inlägg kring den här teorin och tar ditt förnuft till fånga, jag kan inte hjälpa att du har svårt för att samla dina intryck och tankar.

Läs vad jag har skrivit och försök åtminstone att förstå hur jag har resonerat, för det är vad jag har gjort, jag har inte huggit in något i sten. Låt det gå mer än fem minuter innan du kastar dig på tangentbordet för att svara.

Idiot.
Senast redigerad av OY 2020-02-27 kl. 19:52.
Citera
2020-02-27, 19:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Hans framläggningar säger en del om hans seriositet och om hans omdöme. Kanske säger det något om kulturen i Palmeutredningen också.

Hahnes framträdanden på senare tid är ett fantastiskt inslag i mopianan.

Ok, vilka fler framträdanden har han gjort på sistone? Något du kan länka till? Jag hittar bara denna enda intervju på Youtube. Bemöt gärna i sak annars. Vad finns det för övrig info om det krutstänk man ska ha funnit på Viktor Gunnarssons kläder t.ex.?

Det tycks ha varit en öppen hemlighet att t.ex. Holmer var homo med Ebbe. Det borde finnas fler som kan vittna om detta. Det är relevant eftersom det skulle kunna understryka Hahnes påstående om att Holmer också dog av AIDS.
Citera
2020-02-27, 19:53
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Det blev nåt missförstånd. Jag föreslog att din teori innehöll att SE stämplade ut innan mordet. Jag tror du missade det. Sen så spann du vidare. Vilket ledde till en diskussion där vi utgick från två olika teorier.

Senast redigerad av enough-is-enough 2020-02-27 kl. 20:00.
Citera
2020-02-27, 19:55
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys
Ok, vilka fler framträdanden har han gjort på sistone? Något du kan länka till?
Sök på honom i tråden, välj att sortera kronologiskt.
Det tycks ha dragit igång i en facebookgrupp om MOP.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in