Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-02-24, 21:30
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ksenia74
Nej det var det inte om GM följt efter dom från Grand och börjat prata med dom i slutet av Skandiahuset.

Men det vore ju troligare att de hade gått norrut från Grand än söderut som de gjorde.

"De går mot min arbetsplats, då ska jag mörda dom precis utanför min arbetsplats"....
Citera
2020-02-24, 21:31
Medlem
TheTricksters avatar
Citat:
Vad var det tyngsta beviset mot CP efter LP:s utpekande?

Man ringade ju in CP utifrån teorin: Sigge C bodde på Tegnérgatan och runt honom fanns en personkrets, hmm låt oss titta på denna krets. Och så hittade T Nässen CP. LP:s minnesbilder förändrades sannolikt över tid och det var enkelt för henne att peka ut CP eftersom han var missbrukare etc.
Citera
2020-02-24, 21:33
Medlem
Citat:
Så Delsborn och Björkman ljuger då som har sett makarna Palme stå och diskutera med en tredje man?
Man får väl välja - antingen ljuger Lisbeth eller så har Delsborn och Björkman fel.

Lisbeth har ju inte nämnt nånting om att de skulle ha pratat med någon främling sekunderna innan mordet
Senast redigerad av MarcoBolan 2020-02-24 kl. 21:38.
Citera
2020-02-24, 21:36
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Vad var det tyngsta beviset mot CP efter LP:s utpekande?

Att RÖ sa att han sett CP vid biograf Grand innan mordet. Vilket tidsmässigt backas upp av ett renskrivet knarkspanprotokoll.

Geografiskt knyts RÖ till Grand av flera vittnen. Alla dessa påstår dock att detta gällde en tidpunkt EFTER mordet. Har RÖ sett CP vid grand efter mordet så är han omöjligt mördaren

Intressant att det hela pekar mot felaktiga uppgifter från knarkspan. Var finns originalet?
Citera
Medlem
TheTricksters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hollydayac
Vem säger att GM haltade?

Om SE led av svår reumatisk värk för tiden vid mordet döljer han det väl.

https://www.youtube.com/watch?v=GpsYKpyORZY

Det är det som är lurigt med reumatism. Man kan häva pågående inflammationer med medicin. Många reumatiker har skov/perioder av besvär i olika leder. Höftbesvär är en typisk sådan smärta som SE kan ha haft efter en lång dag på jobbet. Visst, han ville visa för alla att han obehindrat kunde springa sträckan utan hälta. Hans alkoholism kan också förklaras som en självmedicinering. Inflammatoriska tillstånd känns ofta bättre med alkohol i kroppen.
Citera
Avstängd
Ksenia74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoBolan
Man får väl välja - antingen ljuger Lisbeth eller så har Delsborn och Björkman fel.

Lisbeth har ju inte nämnt nånting om att de skulle ha pratat med någon främling sekunderna innan mordet

Vad Lisbeth sett får vi aldrig veta så till vida att hon inte skrivit ner det i något brev innan hennes död ,
Citera
2020-02-24, 21:38
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Nej det var det inte om GM följt efter dom från Grand och börjat prata med dom i slutet av Skandiahuset.
Det enda scenario där Sveavägen-Tunnelgatan blir ett val av MP är varianter på ”möteshypotesen”.
- MP är fel håll om man skall till T-banan
- MP är på fel sida om man går från Grand till Gamla Stan.

Det är därför det blir närmast befängt när LGWP m.fl. talar om god lokalkännedom i samband med MP. Ingen utom LP och möjligen OP kunde veta att de skulle passera Dekorima efter bion.

Edit: jag är iofs inte helt främmande för möteshypotesen, givet den udda promenaden en kall vinternatt, korsandet av vägen och AB’s vittnesmål.
Senast redigerad av farbror_barbro 2020-02-24 kl. 21:53.
Citera
2020-02-24, 21:39
Medlem
midvintermorkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tradera
Det här är ett citat vi har hört i 34 år nu.Vid vilket tillfälle uttalade han det här?

Tyvärr förekommer så mycket spekulationer och rena gissningar som för vissa blir en sanning.
Det har gjorts en oberoende GMP .Den är saklig och därifrån får man utgå från fakta.
LP vittnes mål skulle man ha bortsett från,konstigt att polisen sätter så stort värde från en chockad person.
Tänk er in i hennes situation ,hon bevittnar en avrättning och offret är hennes man.
För mig finns det bara en GM och det är HAN som GMP pekar ut.
Jag är övertygad om att vi kommer få ett svar inom några månader och det känns bra.Det får till stor del stop på idioter som fortfarande har detta mord som livkrok.

KU förhöret. Finns på youtube för den som är intresserad.
Citera
2020-02-24, 21:42
Avstängd
Ksenia74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Det enda scenario där Sveavägen-Tunnelgatan blir ett val av MP är varianter på ”möteshypotesen”.
- MP är fel håll om man skall till T-banan
- MP är på fel sida om man går från Grand till Gamla Stan.

Det är därför det blir närmast befängt när LGWP m.fl. talar om god lokalkännedom i samband med MP. Ingen utom LP och möjligen OP kunde veta att de skulle passera Dekorima efter bion.

Jo den som följde efter dom visste det givetvis
Citera
2020-02-24, 21:46
Medlem
Citat:
Är inte SE intressant då om man tänker på val av mordplats (nära Skandiahuset) SE jobbar på Skandiahuset .

Absolut, förutsättningen att han kunde läsa LPs tankar att hon ville titta i skyltfönster och valde att korsa Sveavägen.
Citera
2020-02-24, 21:47
Medlem
Citat:
Är inte SE intressant då om man tänker på val av mordplats (nära Skandiahuset) SE jobbar på Skandiahuset .
Till varje brottsplats alldeles oavsett vad dyker det upp människor som på något sätt har anknytning till platsen.
Alla vittnen var där av olika anledning.
Det hade väl varit värre om han loggat ut från skandiahuset och dykt upp i Karlstad?

Hade spekulationerna om SE blivit annorlunda om mordet ägt rum nere vid Kungsgatan?

Myterna om SE är bara ett uttryck för livlig fantasi i kombination med okunskap.
Jag ber alla som känner sig träffade om ursäkt.
Även jag trodde på SE för ett par år sedan, men genom grundligt sökande efter sanningen, genom mätningar runt mordplatsen och djupare inläsning av vittnesmålen drogs jag ur kaninhålet.

Det är bra om man gör detta och låter slutsatserna mogna innan man presenterar den tvärsäkra lösningen i bokform.
Inget kul att i efterhand komma på att man har käpprätt åt helvete fel...
Senast redigerad av MacMackay 2020-02-24 kl. 21:50.
Citera
2020-02-24, 21:48
Avstängd
Ksenia74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MbmA
Absolut, förutsättningen att han kunde läsa LPs tankar att hon ville titta i skyltfönster och valde att korsa Sveavägen.

Om jag följer efter dig ser inte jag vart du går då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in