2020-02-27, 18:13
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Ok, tack för förklaringen. Kanske var hon kvotflykting? Då är väl processen redan klar innan de kommer?
2010-07-23 är datumet som står men i häktningsframställan står hon som irakisk medborgare 🤔
Citera
2020-02-27, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
Jag frågade dig vad du tror att polisen har för bevis, du svarade då att du redan har sagt det. Och om jag då söker i tråden efter vad du har skrivit om vad du tror om bevisen, då behöver jag få det bekräftat från dig att jag har hittat rätt. Jag menade alltså inget om polisens system, och du väljer själv om du vill svara.
Men det är svårt att förstå din och andras "övertygelse" om Tishkos skuld, om ni inte berättar vad ni tror att de kan ha för bevis mot honom. För det verkar då som att ni inte alls har tänkt själva, utan bara litar blint på polisen och åklagaren.

Det finns många sätt att granska polisens, åklagarens, försvarsadvokatens, domstolens och alla andra svenska myndigheters och tjänstemäns arbete.

Om sambon, alltså MGM3, skulle ha varit Tishkos biologiska mamma och sen övertagit någon annans namn och personnummer, då hade hon ju fått samma datum för asylansökan och medborgarskap som den personen. Så det förklarar väl inget?

Suck....
Vad vi har för bevis? Inga.
Vi är inte insatta i polisens arbete eftersom det råder förundersökningssekretess och ytterst få kommentarer lämnats.
Men det vi vet är det som framkommit i olika medier dvs. brända kläder, blodspår i bil och bostad och att en vital kroppsdel hittats.
Hon har knappast ”tappat” en kroppsdel och gömt resten själv??
Att de anhöll honom för mord så fort visar att det finns mer bevis, annars skulle han varit släppt för länge sedan....

Snälla, läs en bok eller gå en långpromenad, tror det kan hjälpa dig
Citera
2020-02-27, 18:23
Medlem
Citat:
Jag frågade inte vad du vet, utan vad du/ni tror. Och kan någon ge exempel på tillräckliga bevis för så här lång häktning?
Sen är det inte tänkt att folket ska lita blint på svenska myndigheter, utan folket ska granska dem.

Då kan MGM3 ha gift sig med någon annan först, någon som redan hade medborgarskap, och därför fått medborgarskap direkt när hon kom till Sverige. Hur menar du annars att det skulle ha gått till, att Tishkos biologiska mamma bytte identitet och blev MGM3 eller?
Det måste ju i så fall svenska myndigheter ha hjälpt till med, och då krävs särskilda skäl för det, tex att hon var hotad. Och då undrar man ju varför det inte finns en "gammal" Tishko och en "gammal" MGM2 också, men det kanske det finns? Och vem hotade dem i så fall, Wilmas gärningsman kanske?

Det är bara att läsa andra mordtrådar så ser du exempel på vad som kan rendera i lång häktning. Det är en häktning och inte en dom. Vi kommer se senare vad som ligger honom till last, men såklart kan det vara alla möjliga former av teknisk bevisning. Det är den snedvridna och rasistiska synen du har på rättsvårdande myndigheter som grumlar ditt omdöme möjligen men vad du än tror så är inte faktumet att han är muslim något han häktas för.

Det var väl inte frågan om medborgarskap direkt när hon kom till Sverige? Det får ju ingen. Det handlade ju om uppehållstillståndet. Det är skillnad på uppehållstillstånd och medborgarskap som du kanske känner till? Antingen var hon kvotflykting eller på anat sätt. Äktenskapet kan ju varit ett skenäktenskap som inte är helt ovanligt ibland den kategorin vi talar om men det kan ju också varit ett mer normalt äktenskap som senare bröts upp.

Vad har du för belägg för en annan GM än den nu häktade och de andra MGM? Av det som är känt var tycker du kunna se det? Eller är det en spekulation och en gissning som inte är underbygd av något?
Citera
2020-02-27, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
2010-07-23 är datumet som står men i häktningsframställan står hon som irakisk medborgare 🤔

Ja det är ju inte så konstigt, hon har permanent uppehållstillstånd men inget medborgarskap. Det är ju något man måste ansöka om och inte säkert att man får.
Citera
2020-02-27, 18:31
Medlem
Citat:
Du kan starta en sådan tråd och jag kan tänka mig att skriva i den. Meddela mig i så fall, men jag tror den kommer tas bort.

Jag tycker det fetstilta låter väldigt logiskt.

Sen handlar den här tråden om en ung tjej som vi inte vet ännu vad som hände med, och kanske får vi aldrig veta det.

Du får konstruktiv kritik ifrån flera i tråden som du borde ta till dig. Du framstår som rätt vimsig minst sagt och borde åtminstone balansera dina inlägg lite. Din trovärdighet är ju noll och du spammar tråden med helt orimliga exempel på vad som kan och bör ha skett.

Försök att balansera dig
Citera
2020-02-27, 18:35
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ja det är ju inte så konstigt, hon har permanent uppehållstillstånd men inget medborgarskap. Det är ju något man måste ansöka om och inte säkert att man får.
Hon invandrade samma datum som hon fick medborgarskap men för att få det måste man bo i landet under en tid först..enligt migrationsverket. Samma kvinna ska då endast ha irakisk medborgarskap 🤔
Citera
2020-02-27, 18:38
Medlem
Knullkungens avatar
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/70wvGW/wilmas-mamma-jag-trodde-det-varsta

"17-åriga Wilma Andersson försvann i november 2019 i Uddevalla.

Polisen fattade tidigt misstankar om att hon mördats.

Nu talar hennes mamma ut för första gången.

– Jag har så svårt att förstå hur man kan göra så mot Wilma. Hon var en glad och sprallig person, påhittig, säger mamma Linda Andersson till Efterlyst."
Citera
2020-02-27, 18:48
Medlem
Citat:
Hon invandrade samma datum som hon fick medborgarskap men för att få det måste man bo i landet under en tid först..enligt migrationsverket. Samma kvinna ska då endast ha irakisk medborgarskap 🤔

Det framstår ju som mycket märkligt. Ingen får ju medborgarskap direkt??
Citera
2020-02-27, 19:00
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Det framstår ju som mycket märkligt. Ingen får ju medborgarskap direkt??
Ja precis!
En skribent här på forumet som är pålitlig är helt säker på att det verkligen är mamman som bor där, även uppgiften om datumet kommer från seriös skribent.
Deras civilstatus ändrades 2017, står som gifta.
Citera
2020-02-27, 19:00
Medlem
tomyhockeys avatar
vilmas mamma ikväll på tv3 efterlyst

https://www.bohuslaningen.se/nyheter/uddevalla/wilmas-mamma-i-kvällens-program-av-efterlyst-1.24623747
Citera
2020-02-27, 19:17
Bannlyst
Citat:
Våldtäkt handlar inte om sex utan om maktbegär hos förövaren, det finns 75-åringar som våldtagits av ungdomar.
Att gå naken i skogen i mörker är inte en anledning till att våldtäkter händer, inte heller klädseln.
Så skulle ryktet om våldtäkt om hans far hoppas jag verkligen han åker in.

Så du menar att om Wilma åkte hem till Tishkos pappa ensam, och han då våldtog henne. Då gjorde han inte det för att han tyckte att hon var sexig och han blev kåt. Och han gjorde det inte heller för att han hade större möjlighet att våldta henne där i sin egen bostad, utan han hade lika gärna kunnat våldta henne tex på öppen gata bland en massa människor. Är det så du menar?
I så fall verkar det som att du inte tänker så mycket själv, utan att du istället litar mest på "experter" inom sexualbrott.
Och det här med "maktbegär" som generell orsak till våldtäkt, är en gammal seglivad myt som kanske uppstod för att man förr i tiden inte förstod alla böjelser som finns, tex att ungdomar våldtar 75-åringar kan bero på:

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Gerontophilia

Citat:
På häktningsprotokollet står det irakisk medborgare...om hon är svensk medborgare skulle det stått så men det där är inte relevant i ämnet, det får myndigheterna utreda isf.
Det har framkommit blodspår, sedan tror jag konversationer mellan dem, kanske konversationer mellan w och någon..
De har skickat iväg över 100 saker/tester som har och ska analyseras.
Vittnesuppgifter m.m

Om de har fuskat med medborgarskap, och Wilma har fått reda på det och förstått hur de gör, då kan det kanske ha blivit nödvändigt att döda henne. Speciellt om Tishkos släktingar och vänner även har fuskat med medborgarskap. Och då ökar listan över möjliga gärningsmän mångfaldigt.
Och ännu saknas ett trovärdigt motiv till att mörda Wilma. Svartsjuka och heder känns omodernt på något sätt. Psykos möjligen.

Citat:

Var står detta datum?

Citat:
Ursprungligen postat av Uddevalla-79
Suck....
Vad vi har för bevis? Inga.
Vi är inte insatta i polisens arbete eftersom det råder förundersökningssekretess och ytterst få kommentarer lämnats.
Men det vi vet är det som framkommit i olika medier dvs. brända kläder, blodspår i bil och bostad och att en vital kroppsdel hittats.
Hon har knappast ”tappat” en kroppsdel och gömt resten själv??
Att de anhöll honom för mord så fort visar att det finns mer bevis, annars skulle han varit släppt för länge sedan....

Snälla, läs en bok eller gå en långpromenad, tror det kan hjälpa dig

Vi vet att polisen har varit inne i Tishkos lägenhet mm, och det kan därför vara intressant att spekulera kring vad de kan ha hittat där, som har stärkt bevisningen mot honom. Blodspår i lägenheten och bilen kan ju förklaras tex av att hon har börjat blöda näsblod i bilen, och sen har hon sprungit upp till lägenheten och fortsatt blöda där. Och de brända kläderna har väl visat sig vara någon annans?

Och det har inte bekräftats att en vital kroppsdel har hittats. Om de har hittat bitar av en ej vital kroppsdel/organ, så kan de ha dragit slutsatsen att hon har styckats, och att hon därmed är död. Men då finns möjligheten att hon lever och att någon galning har skurit av henne kroppsdelen och placerat ut den någonstans där polisen kan hitta den, så att alla ska tro att hon är död och sluta leta efter henne, så att han kan ha henne för sig själv. Ni kan ju låta bli att tänka på det scenariot för att ni mår dåligt av det, men då hjälper ni knappast Wilma om det är just det som har hänt. Kanske har någon gjort så just för att bevisa bristerna i polisens arbete. Det är så hackers brukar försvara sina intrång/attacker, att de vill bevisa bristerna i datasäkerheten.

Och även om de har hittat en vital kroppsdel, så bevisar inte det att det är Tishko som har dödat henne eller styckat henne, såvida det inte finns Tishkos DNA på kroppsdelen, och det inte kan ha hamnat där när de har kramats eller liknande. Men även då är det inte vattentätt bevis, för DNA:t kan ha hamnat där genom att mördaren (inte Tishko) har använt tex Tishkos knivar och sågar vid styckningen. Tex om någon skuldindrivare vill visa Tishko vad som kommer hända med hans mamma om han inte betalar sin skuld.
Citera
2020-02-27, 19:26
Medlem
*nickNames avatar
Citat:

Och även om de har hittat en vital kroppsdel, så bevisar inte det att det är Tishko som har dödat henne eller styckat henne, såvida det inte finns Tishkos DNA på kroppsdelen

Man skulle kunna tänka sig att man funnit MGMs DNA i tejp som bara kan avsatts efter att kroppsdelen avlägsnats (som i morden i mantorp).

Ta nu en promenad och kyl av dina två hjärnceller lite.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in