2020-02-27, 16:35
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
Jag kan berätta om min "agenda" om du berättar varför du ser det som orimligt att Wilma skulle ha begått självmord?
Tänk på haschpsykos (Tishko har erkänt cannabisbruk iallafall) och höra röster och sånt innan du svarar, samt jobbiga händelser i Wilmas familj/släkt. Och stora skulder som hon kan ha dragit på sig, tex spelskulder. Eller missfall, om det här med graviditet stämmer.

Och vad menar du med "Mats Alm-liknande"?
Det som bla GW har föreslagit där är att Linda skulle ha dött i en hjärnblödning eller liknande. Och om det är så du menar, varför tror du inte att det skulle kunna ha hänt Wilma?
Någon dödsorsak verkar de inte ha hittat ännu iallafall:

https://www.expressen.se/gt/krim/advokaten-i-wilma-fallet-har-ingen-dodsorsak/

I övrigt kan du kanske svara på samma frågor som jag ställer till Bambambi nedan:

Och vad hittade de i Tishkos lägenhet, tror du?
Nån idé borde du väl ha? Anatomiböcker kanske? Klorin? Liklukt? Hundar som markerade?
Ibland luktar det ruttet i lägenheter av olika skäl, tex döda råttor i väggar och ventilationssystem:

https://www.anticimex.com/sv-se/nyhetsrum/2017/konstig-lukt-i-bostaden-det-har-kan-det-bero-pa/

Kanske hittade de portionsbitar av människokött i kyl/frys, som i Kannibalen i Malmö-fallet?

Vad för slags fynd krävs för att övertyga dig om Tishkos skuld?
Men du är kanske redan övertygad?

Tishkos pappa, alltså MGM2, var väl redan medborgare, och sen gifte han sig kanske med MGM3 i tex Irak, och hon fick därför medborgarskap så fort hon kom till Sverige och visade upp vigselbevis och pass mm.
Vad de hittat vet inte jag MEN det vet åklagaren och har därför misstanken emot honom..så som jag skrivit tidigare så litar jag på åklagaren.
Han är ingen amatör..

Det hade aldrig blivit så här lång häktning utan något bevis mot honom
Fast hon kom före enligt datumen så..hon skrev sig alltså i Sverige innan pappan kom.
Senast redigerad av Bambambi 2020-02-27 kl. 16:47. Anledning: Tillägg
Citera
2020-02-27, 17:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
Vad de hittat vet inte jag MEN det vet åklagaren och har därför misstanken emot honom..
Det hade aldrig blivit så här lång häktning utan något bevis mot honom
Fast hon kom före enligt datumen så..hon skrev sig alltså i Sverige innan pappan kom.

Jag frågade inte vad du vet, utan vad du/ni tror. Och kan någon ge exempel på tillräckliga bevis för så här lång häktning?
Sen är det inte tänkt att folket ska lita blint på svenska myndigheter, utan folket ska granska dem.

Då kan MGM3 ha gift sig med någon annan först, någon som redan hade medborgarskap, och därför fått medborgarskap direkt när hon kom till Sverige. Hur menar du annars att det skulle ha gått till, att Tishkos biologiska mamma bytte identitet och blev MGM3 eller?
Det måste ju i så fall svenska myndigheter ha hjälpt till med, och då krävs särskilda skäl för det, tex att hon var hotad. Och då undrar man ju varför det inte finns en "gammal" Tishko och en "gammal" MGM2 också, men det kanske det finns? Och vem hotade dem i så fall, Wilmas gärningsman kanske?
Citera
2020-02-27, 17:15
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Jag frågade inte vad du vet, utan vad du/ni tror. Och kan någon ge exempel på tillräckliga bevis för så här lång häktning?
Sen är det inte tänkt att folket ska lita blint på svenska myndigheter, utan folket ska granska dem.

Då kan MGM3 ha gift sig med någon annan först, någon som redan hade medborgarskap, och därför fått medborgarskap direkt när hon kom till Sverige. Hur menar du annars att det skulle ha gått till, att Tishkos biologiska mamma bytte identitet och blev MGM3 eller?
Det måste ju i så fall svenska myndigheter ha hjälpt till med, och då krävs särskilda skäl för det, tex att hon var hotad. Och då undrar man ju varför det inte finns en "gammal" Tishko och en "gammal" MGM2 också, men det kanske det finns? Och vem hotade dem i så fall, Wilmas gärningsman kanske?
Jag har skrivit flera ggr vad jag tror de har som bevis..vadå meningen att folket ska granska dem?? Detta är liksom ingen domstol men du har spårat åt alla olika håll, allt är någon annans fel.
Misstänkta blir tilldelade försvarsadvokater som ha det som yrke, att kontrollera och hjälpa.
Du vet att många finns i landet illegalt? Men det med vem kvinnan är har kaffesamlare skrivit vad jag tror, något verkar inte riktigt stämma, återstår att se..
Citera
2020-02-27, 17:20
Medlem
Efterlyst ikväll kl. 20.00
Om Wilma.
Citera
2020-02-27, 17:30
Medlem
Citat:

Kan du inte bara lägga ner? Dina inlägg blir bara värre och värre. Varför inte starta en ny tråd kallad "Vemsas vimsigheter" där du kan sitta och konspirera med dig själv.

Att bara läsa, som ex, "att om kvinnor går nakna i skogen i mörkret, då ökar risken för att bli våldtagen". Förstår du inte själv hur sjukt det låter? Så snälla bespara oss mer dumheter.

Den här tråden handlar om en ung tjej med hela livet framför sig, som först blev mördad och därefter styckad. Hemska tanke....
Citera
2020-02-27, 17:35
Bannlyst
Citat:
Jag har skrivit flera ggr vad jag tror de har som bevis..vadå meningen att folket ska granska dem?? Detta är liksom ingen domstol men du har spårat åt alla olika håll, allt är någon annans fel.
Misstänkta blir tilldelade försvarsadvokater som ha det som yrke, att kontrollera och hjälpa.
Du vet att många finns i landet illegalt? Men det med vem kvinnan är har kaffesamlare skrivit vad jag tror, något verkar inte riktigt stämma, återstår att se..

Vad tror du de har som bevis då? Jag kommer ändå fråga dig om jag har hittat rätt, om jag skulle söka och finna något, så du kan lika gärna säga det nu.

Ja det är meningen att folket ska granska myndigheterna och inte lita blint på dem, för att undvika korruption och misstag. Och även försvarsadvokater ska förstås granskas eftersom de också kan vara korrupta och begå misstag.

Det finns ingen "kaffesamlare" på Flashback vad jag kan se.
Även om människor kan finnas illegalt i landet, så förklarar inte det hur MGM3 kunde komma till Sverige och bli medborgare samma dag. Var har du förresten fått dessa uppgifter ifrån om att hon blev medborgare samma datum som hon sökte asyl?
Citera
2020-02-27, 17:43
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Vad tror du de har som bevis då? Jag kommer ändå fråga dig om jag har hittat rätt, om jag skulle söka och finna något, så du kan lika gärna säga det nu.

Ja det är meningen att folket ska granska myndigheterna och inte lita blint på dem, för att undvika korruption och misstag. Och även försvarsadvokater ska förstås granskas eftersom de också kan vara korrupta och begå misstag.

Det finns ingen "kaffesamlare" på Flashback vad jag kan se.
Även om människor kan finnas illegalt i landet, så förklarar inte det hur MGM3 kunde komma till Sverige och bli medborgare samma dag. Var har du förresten fått dessa uppgifter ifrån om att hon blev medborgare samma datum som hon sökte asyl?
Hur skulle du kunna hitta rätt uppgifter om vilka bevis som finns??
Inbrott i systemet hos polisen??
Jag behöver inte förklara mig för dig om vad jag tror..myndigheter kan anmälas av privatpersoner ja men jag kan inte själv gå till polisen och göra granskningen
Nä, just därför är det suspekt, sambon kan ha övertaget namn och personnummer..men det är ett helt annat ämne.
Ett tips, titta på efterlyst ikväll så kanske du lär dig
Senast redigerad av Bambambi 2020-02-27 kl. 17:45. Anledning: Tillägg
Citera
2020-02-27, 17:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Urre01
Kan du inte bara lägga ner? Dina inlägg blir bara värre och värre. Varför inte starta en ny tråd kallad "Vemsas vimsigheter" där du kan sitta och konspirera med dig själv.

Att bara läsa, som ex, "att om kvinnor går nakna i skogen i mörkret, då ökar risken för att bli våldtagen". Förstår du inte själv hur sjukt det låter? Så snälla bespara oss mer dumheter.

Den här tråden handlar om en ung tjej med hela livet framför sig, som först blev mördad och därefter styckad. Hemska tanke....

Du kan starta en sådan tråd och jag kan tänka mig att skriva i den. Meddela mig i så fall, men jag tror den kommer tas bort.

Jag tycker det fetstilta låter väldigt logiskt.

Sen handlar den här tråden om en ung tjej som vi inte vet ännu vad som hände med, och kanske får vi aldrig veta det.
Senast redigerad av vemsa 2020-02-27 kl. 17:47.
Citera
2020-02-27, 17:53
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Du kan starta en sådan tråd och jag kan tänka mig att skriva i den. Meddela mig i så fall, men jag tror den kommer tas bort.

Jag tycker det fetstilta låter väldigt logiskt.

Sen handlar den här tråden om en ung tjej som vi inte vet ännu vad som hände med, och kanske får vi aldrig veta det.
Våldtäkt handlar inte om sex utan om maktbegär hos förövaren, det finns 75-åringar som våldtagits av ungdomar.
Att gå naken i skogen i mörker är inte en anledning till att våldtäkter händer, inte heller klädseln.
Så skulle ryktet om våldtäkt om hans far hoppas jag verkligen han åker in.
Citera
2020-02-27, 18:01
Bannlyst
Citat:
Hur skulle du kunna hitta rätt uppgifter om vilka bevis som finns??
Inbrott i systemet hos polisen??
Jag behöver inte förklara mig för dig om vad jag tror..myndigheter kan anmälas av privatpersoner ja men jag kan inte själv gå till polisen och göra granskningen
Nä, just därför är det suspekt, sambon kan ha övertaget namn och personnummer..men det är ett helt annat ämne.
Ett tips, titta på efterlyst ikväll så kanske du lär dig

Jag frågade dig vad du tror att polisen har för bevis, du svarade då att du redan har sagt det. Och om jag då söker i tråden efter vad du har skrivit om vad du tror om bevisen, då behöver jag få det bekräftat från dig att jag har hittat rätt. Jag menade alltså inget om polisens system, och du väljer själv om du vill svara.
Men det är svårt att förstå din och andras "övertygelse" om Tishkos skuld, om ni inte berättar vad ni tror att de kan ha för bevis mot honom. För det verkar då som att ni inte alls har tänkt själva, utan bara litar blint på polisen och åklagaren.

Det finns många sätt att granska polisens, åklagarens, försvarsadvokatens, domstolens och alla andra svenska myndigheters och tjänstemäns arbete.

Om sambon, alltså MGM3, skulle ha varit Tishkos biologiska mamma och sen övertagit någon annans namn och personnummer, då hade hon ju fått samma datum för asylansökan och medborgarskap som den personen. Så det förklarar väl inget?
Citera
2020-02-27, 18:11
Medlem
Citat:
Det är delade uppgifter om det, någon skriver att det är mamman men har ett annat namn.
Enligt datum när hon kom hit som asylsökande fick hon medborgarskap samma datum..
Så fort brukar det ju inte gå så vem hon verkligen är verkar oklart.

Ok, tack för förklaringen. Kanske var hon kvotflykting? Då är väl processen redan klar innan de kommer?
Citera
2020-02-27, 18:11
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Jag frågade dig vad du tror att polisen har för bevis, du svarade då att du redan har sagt det. Och om jag då söker i tråden efter vad du har skrivit om vad du tror om bevisen, då behöver jag få det bekräftat från dig att jag har hittat rätt. Jag menade alltså inget om polisens system, och du väljer själv om du vill svara.
Men det är svårt att förstå din och andras "övertygelse" om Tishkos skuld, om ni inte berättar vad ni tror att de kan ha för bevis mot honom. För det verkar då som att ni inte alls har tänkt själva, utan bara litar blint på polisen och åklagaren.

Det finns många sätt att granska polisens, åklagarens, försvarsadvokatens, domstolens och alla andra svenska myndigheters och tjänstemäns arbete.

Om sambon, alltså MGM3, skulle ha varit Tishkos biologiska mamma och sen övertagit någon annans namn och personnummer, då hade hon ju fått samma datum för asylansökan och medborgarskap som den personen. Så det förklarar väl inget?
På häktningsprotokollet står det irakisk medborgare...om hon är svensk medborgare skulle det stått så men det där är inte relevant i ämnet, det får myndigheterna utreda isf.
Det har framkommit blodspår, sedan tror jag konversationer mellan dem, kanske konversationer mellan w och någon..
De har skickat iväg över 100 saker/tester som har och ska analyseras.
Vittnesuppgifter m.m
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in