2020-02-27, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hulkenberg
Svårt att veta till 100, men litar på hennes ord. Att hon började få mat hemkört och att ingen ytterligare har bekräftats varit smittad tyder på att hon talar sanning. Även information från släktingar och vänner gör gällande att hon hade isolerat sig. Snälla använd uttrycket "fake myndighet" när det finns fog för det.
Snälla, har du inte märkt att MSM pressen och regeringen samarbetar om att bestämma vad folk sagt på kinesiska dessutom?
Citera
2020-02-27, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av User30
Ja och läkare i Wuhan sade också att de flesta som drabbas är äldre och sjuka, vilket är felaktigt.

Förklara. Vad är felaktigt?
Citera
2020-02-27, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Förklara. Vad är felaktigt?

Båda påståendena och framförallt äldretesen.
Citera
Medlem
naturtvåls avatar
ANKARA

Iran's former ambassador to the Vatican and prominent cleric Hadi Khosrowshahi died of coronavirus, local media reported on Thursday.

According to the semiofficial Tasnim News Agency, the 81-year-old cleric died at a hospital in Iran.

Earlier in the day, Iran put the death toll in the country from the coronavirus to 26, with 245 confirmed cases.

Länk: https://www.aa.com.tr/en/asia-pacific/irans-ex-ambassador-to-vatican-dies-of-coronavirus/1747229
Citera
Medlem
barkies avatar
Citat:
Berätta vilka faktafel han presenterar.
Han har ju rätt.

De enda som hetsar och skriker DÖDSSMITTA är ju stolpskotten här. Till och med en läkare i Wuhan själv sa att det här en flu, influensa, men att man fortfarande ska ha respekt för den.

Läs hans alster - finner du inga faktafel eller nedtoning å det grövsta är du ingen ens värd att diskutera med.
Att jämföra corona med vanlig influensa är det dummaste man kan göra. Man stänger inte in 60 miljoner+ människor, låter börsen rasa, ta enorma ekonomiska förluster (Kina), stänger arbetsplatser, skolor etc i en månad om det "bara" är som en vanlig influensa.

Då hade man ju låtit allt rulla på som vanligt. Vi stänger ju inga skolor eller hela massiva områden pga av den vanliga influensan, eller hur?
Citera
2020-02-27, 18:23
Medlem
Redas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stibkloF
Det dör väl fler av vanlig influensa?
Jajamen.
Citera
Medlem
hulkenbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av User30
Jag skrev att det kan bli en del av samhället som en influensa. Exakt hur viruset muteras och hur ofta vet jag inte.

Är ganska säker på att du skrev att influensa inte muterar.
Citera
Medlem
Hårda bud i Sydkorea.https://www.theguardian.com/world/2020/feb/25/coronavirus-south-korea-to-test-200000-sect-members-as-pandemic-fears-hit-markets

Coronavirus: South Korea to test 200,000 sect members as pandemic fears hit markets

The government said it would spare no expense in helping Daegu combat the outbreak, although it has so far stopped short of restricting travel to the city. Instead, people who recently visited Daegu and nearby areas have been advised to stay at home if possible for two weeks.
Citera
Medlem
fernebos avatar
Alldeles nyss meddelades det att Italien har 650 fall.

https://www.repubblica.it/
Citera
2020-02-27, 18:24
Medlem
Citat:
Berätta vilka faktafel han presenterar.
Han har ju rätt.

De enda som hetsar och skriker DÖDSSMITTA är ju stolpskotten här. Till och med en läkare i Wuhan själv sa att det här en flu, influensa, men att man fortfarande ska ha respekt för den.
Jaså, vilken läkare? Någon av de som varnade att smittan var långtmer smittsam & dödlig än vad som framställs i medierna eller någon utav de döda läkarna?
Detta är INGET influensavirus. Detta är ett coronavirus som är mycket dödligare än en vanlig säsongsinfluensa
Citera
2020-02-27, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Om du extrapolerar vidare utvecklingen de senaste 6-7 dagarna, och tänker dig framåt 21 dagar (3 veckor) så får du en känsla för hur det kan komma att se ut.

Själv har jag svårt att tänka mig, det hela riktigt...
- Italien, Sydkorea, Japan helt nedstängda ungefär som Kina.
- Vi i Sverige har ett antal kluster med städer i karantän.
- Antalet smittade och döda worldwide är ogreppbart.

Ungefär så skulle det säkerligen kunna se ut om 3 veckor. Problemet är att sjukvårdsutrustning/skyddsutrustning då kommer att vara helt slut i hela världen.

Ah Oki. Jag tror det sprids desinformation här i Sverige medvetet från främmande makt. Har dock svårt att se vad de vill uppnå eller om det bara är galenskap från deras sida. Tror Löven behöver förklara tydligt på fredag vad som gäller och ge en tydlig vision vad folket behöver göra. Annars kan det bli ett kollektivt uppvaknande för många som blir självmedvetna. Sjukvården går ju redan på knäna lika så hela kommunala sektorn. Behövs bara en liten knuff som Jordan Peterson har förutsätt för att sätta igång något vi inte kommer kunna hantera.
Citera
2020-02-27, 18:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hulkenberg
Vad har du för insiderinformation?

Flygplatser kan vara källor till spridningen vilket gör att det är irriterande att den svenska regeringen inte fattar några beslut för att minska spridning på t.ex. Arlanda.

Det är redan utspridd i Arlanda

”En passagerare från min flight från Tyskland pratar i telefonen och säger att han svimmade igår i Sthlm och läkarna misstänkte att det kan vara Corona men inte helt hundra och släppte iväg han!!! Han står 1 meter ifrån mig och är helt svettig och har feber”

Detta är från någon som jobbar på Arlanda som min syster känner. Min syster fick denna snap meddelande 2 dagar sen och visade mig det. Har även bildbevis på hennes snapmeddelande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in