2020-02-27, 17:32
Medlem
Franke88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neurowipe
Om det är så att dom saknar nödvändig PPE (skydd) så är det försvarligt, och någon annans ansvar. Annars avsked.
Dessutom drabbas barn väldigt milt eller inte alls av detta virus enligt statistiken.

Kvinnor ska inte få vara ute i arbetslivet. Inte bara på grund av sådana här grejer, men visst är det en säkerhetsrisk - speciellt i sådana här viktiga yrken.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hulkenberg
Risken för staten och vaccintillverkarna om det marknadsförs ett vaccin som orsakar annan skada är för stor för att dom ska vara beredd att ta den risken.
Jag vet allt det där men spanska sjukan höll i sig nåt år. Inser ni hur jävla meningslöst det är med ett vaccin om 5 år?!

Folk kommer bli tvingade köpa skiten svart
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bananahammocken
Fast det diskuteras ju att dessa personer aldrig blev friska från början? Samt att de testar positivt betyder inte per se att de är sjuka igen, bara att de har kvar virus i kroppen...? Eller har jag missförstått situationen?

Dom har testat positivt, sedan negativt, sedan positivt igen.
Citera
2020-02-27, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Fler borde titta på den här. Särskilt vid 11:00 och framåt några minuter. Obegripligt att denna inte sprids i svenska medier.

Läkaren i Wuhan som behandlat 30-50 patienter de senaste 10 dagarna: "This is just a flu. It's a flu".

Samtidigt betonar han att det är ett nytt virus som inte kroppens immunsystem känner igen.
Men NEJ, det är inget jävla dödsvirus som innebär slutet för mänskligheten.

Han lever under en diktatur. Litar du också på vad Nordkoreanska anställda säger?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Tror Anders Tegnell att italienarna själva inte åker till alperna alltså? Att det är en sorts stängd semesterort för nordiska turister?
jag förstår inte hur han tänker över huvudtaget,..det är en gåta och kommer mest troligt bli så i fortsättningen också.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbacksuger4
Nej då denna idiot har varit en svennebanan och levt livet a la Tegnell. Kinesgulingen isolerade sig när hon blev smittad..

På tal om Kina, skulle utbrottet skett i Europa skulle hela världen legat i Corona nu, vi ska vara evigt tacksamma för att ett sådant folk som kineserna fick det först.

The world is 'simply not ready' for coronavirus and China has given other countries 'a false sense of security' because of how WELL it has handled the outbreak, WHO expert reveals

https://www.dailymail.co.uk/news/article-8043567/The-world-simply-not-ready-coronavirus-expert-reveals.html
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbacksuger4
Jag vet allt det där men spanska sjukan höll i sig nåt år. Inser ni hur jävla meningslöst det är med ett vaccin om 5 år?!

Folk kommer bli tvingade köpa skiten svart

ska man köpa saker svart som inte ens det testats på ? då missar ni poängen med att köpa svart .
Citera
2020-02-27, 17:34
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malew
Vad händer de kommande tre veckorna? Jag skulle gissa på en presskonferens av Löfven imorn kväll. Något är på gång. Men själv börjar jag bli osäker på vad...

Om du extrapolerar vidare utvecklingen de senaste 6-7 dagarna, och tänker dig framåt 21 dagar (3 veckor) så får du en känsla för hur det kan komma att se ut.

Själv har jag svårt att tänka mig, det hela riktigt...
- Italien, Sydkorea, Japan helt nedstängda ungefär som Kina.
- Vi i Sverige har ett antal kluster med städer i karantän.
- Antalet smittade och döda worldwide är ogreppbart.

Ungefär så skulle det säkerligen kunna se ut om 3 veckor. Problemet är att sjukvårdsutrustning/skyddsutrustning då kommer att vara helt slut i hela världen.
Citera
2020-02-27, 17:35
Medlem
Havremopedens avatar
Tydligen så har någon i Uppsala blivit smittad enligt twitter.. dock finns de ingen MSM källa på det så man vet aldrig

Säger man detta här så får man säkerligen Xehke o gänget på sig igen.. "KONSPIRATIONER"..

Jaja, ta det med en nypa salt tills era kära MSM tidningar skriver om detta..
Citera
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
1. Det är ingen influensa.
2. Man blir inte immun.

Intressant hur spridningen ser ut, afrika och arabländerna klarar sig men inte övriga än så länge. Är det början på ett krig?
Citera
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havremopeden
Tydligen så har någon i Uppsala blivit smittad enligt twitter.. dock finns de ingen MSM källa på det så man vet aldrig

Säger man detta här så får man säkerligen Xehke o gänget på sig igen.. "KONSPIRATIONER"..

Jaja, ta det med en nypa salt tills era kära MSM tidningar skriver om detta..

Länka twitter.
Citera
Medlem
hulkenbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Har inte riktigt hängt med under dagen, men rapporterna om läget för sjukvården i norra Italien är skrämmande:

https://milano.repubblica.it/cronaca/2020/02/27/news/coronavirus_in_lombardia_vertice_tra_i_prefetti_a_ fine_settimana_decisione_su_riapertura_scuole_e_st adi-249689409/?ref=RHPPTP-BH-I249675643-C8-P6-S2.5-T1

Hur bra förberedd är sjukvården i Italien jämfört med i Sverige? Den kan väl inte vara så bra rustad i Italien, eller? Kan ju ge en fingervisning på hur läget kan bli i Sverige att veta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in