Citat:
Ursprungligen postat av
Picasso2
Jag vet att det finns sånt. Aktbilaga 168 finns i fem delar. Bara att ladda ner. All kommunikation i facebook, messenger etc.
Tillägg: I all kommunikation är han väldigt rigid den gode SD. Han pekar med hela handen, och något annat existerar inte. Det gäller LW, HD, T*hea…. hans way or the high way. Hen är en skitstövel, och jag begriper inte vad folk sett i honom. HUR har han kunnat dölja sitt rätta jag för så många människor?
Kanske för att det finns två olika slags spektrum av personligheter: :
1. De naiva som vill tro gott om människor och håller sig väl med andra människor för att de vill känna sig trygga i en social kontext. De håller sig på mattan, och utmanar aldrig sin omvärld och får då inte heller se några sämre sidor då de inte utgör ett hot för psykopaten. Lättmanipulerade och tacksamma, som vill vara till lags. Undergivna snarare än dominanta.
2. Människor som styr och ställer, vill synas, höras, dominera, tycka till, raljera och vara i fokus. Som är vana att bli lyssnade på och tagna på allvar. De är för lika psykopaten, och då skär det sig.
Sedan finns mellan dessa två spektrum ett flytande spann av människor som hellre lyssnar än talar, som reflekterar, urskiljer och bedömer, som saknar självhävdelse, och varken går till attack, eller till försvar. Människor som är en aning nyanserade och sällan partiska eftersom de varken är rädda för att vara ensamma eller tycka annorlunda än sin omgivning.
I Stefans fall finns två kategorier av personer: Både de som känner honom som den hjälpsamma grannen, och andra som gjort vittnesiakttagelser om manipulation, kontroll och psykopati.