2020-02-27, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Kanske minns jag fel men har för mig att UW ringer in barnens koder och att dessa inte var lika.
Hinner inte dubbelkolla detta just nu.

Det är mycket möjligt att du har rätt, att syskonen hade olika
koder, kan vara så att jag missuppfattade det. Ar*n hade fyra
likadana siffror, 0000.
Citera
2020-02-27, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Minns samma. Han skickade ett sms till polisen:

Teknisk undersökning 157 del A sid 114 och på sida 115 framkommer de andra koderna

Tack för bekräftelse av mitt minne
Citera
2020-02-27, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Det är mycket möjligt att du har rätt, att syskonen hade olika
koder, kan vara så att jag missuppfattade det. Ar*n hade fyra
likadana siffror, 0000.

Så står det dock inte på sidan 115 aktbilaga 157.
Där uppges A*on ha kod 121314
(Om det nu är viktigt för trådens kännedom..)
Citera
2020-02-27, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Duktigt att ut och Geocacha på öar utan att stämma träff?
Vad gäller turen på Nordsjön så verkar det i vart fall finnas ett foto på händelsen i aktbilaga 164 del A sida 270 taget på förmiddagen den 30 mars. Hur de kommunicerar är en annan historia, man drar sig för att läsa texterna.

Det finns bilder på gitarrmysten på de föregående sidorna, men ingen bild på skadorna. Tydligen kommunicerade de inte heller lösningen innan av texterna att döma, dvs de ger inte varandra FTF:er medvetet.
Citera
2020-02-27, 16:24
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Va?
Har man inte hittat blod i SDs hus?
Ser inte bättre ut än att det där om LW:s blod i SD:s hus kan ha varit ett rykte som sedan blev en trådsanning. Kanske kom det av att man i förhören med HD gärna försökte få henne att tro att NFC hade kunnat konstatera förekomst av blod där, och därför trodde väl vi också på det. Sedan verkar ju också åklagaren medvetet ha uttryckt sig lite slarvigt i media, på ett sätt som lätt kunde misstolkas som att hon har kunnat binda SD till brottet.
Senast redigerad av Draifos 2020-02-27 kl. 16:43.
Citera
2020-02-27, 16:26
Medlem
Lillarumys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Det fetade:

Jämför: ”De har inget på mej...”
Inte: ”Jag har inte gjort det!”

Exakt!
Samma ord han säger efter mordet.
Är det någon här som tvivlar på hans skuld?
Nä tror ingen i TR heller tvivlar när allt har gåtts igenom.
Citera
2020-02-27, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Så står det dock inte på sidan 115 aktbilaga 157.
Där uppges A*on ha kod 121314
(Om det nu är viktigt för trådens kännedom..)

Så konstigt, jag har precis läst förhöret med honom där han uppger de siffrorna.
Citera
2020-02-27, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.-.
Men asså har ni aldrig haft sex eller? Han säger aldrig att "hon blöder utav bara helsike", han är istället ganska konsekvent i att det märks för att det blandas med andra kroppsvätskor. Allt annat har ni tolkat in helt och hållet själva.

(Förhör 8, Aktbilaga 147, del 12)

F: Jag hur stor mängd är det med blod?
MT: Tja, ibland kan det se rent förskräckligt ut, det...
F: Och vad är det...
MT: Ehh ...
F: Då?
MT: Ja jag ( ohörbart) ja som där på kontoret då hade jag ju liksom i hela ansiktet utsmetat
och halsen
och, ehh, usch ja ehh. då ser det ut som det har varit litervis, men dey är det ju
såklart inte, och ibland så ser man bara på penis att ja, det är blod på den och så torkar man av
den så.

---
F: Så när hon reser sej upp när ni har haft sex, då droppar det om henne då menar du eller?
MT: Ja det gör det ehh ...
F: Så det droppar när man, man kan se spår efter henne när hon går ...
MT: Det (fnissar till) ...
F: Eller?
MT: Ja du får ursäkta nu skrattar jag till men, ja det förekommer faktiskt att hon lämnar
sådana spår.

Som sagt, självklart kan man blöda, men inte så kraftigt så att det täcker ansikte och hals. När hon tydligen blödde så mycket att det syns i ansikte, på kläder och andra ställen, så måste hon ha haft ett hemskt niagarafall av blodigt sekret efter sex. "Vanligt" sekret är ju sällan färgat, så det borde inte vara så "blodigt" om det inte vore mycket i det.

Om det dessutom blir synliga blodfläckar när man reser sig, ja, då skulle iallafall jag uppsöka läkare.
Citera
2020-02-27, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Vill bara tacka dig och er andra som letar upp intressanta saker!
FUP är olidligt lång och hur intresserad jag än är, kommer jag aldrig att kunna läsa allt.

Stort TACK till dig som ger oss rapportering från NA och rättegången!
Citera
2020-02-27, 16:32
Medlem
Enligt händelserapporten aktbilaga huvudprotokoll sid 224 om jag kollat rätt, så finns det fem st händelserapporter från LWs adress under de senaste tio åren. Försvinnandet är inte medräknat. Rapporterna är oläsliga men kanske kan den som har originalet tala om vad dessa händelserapporter handlar om?

"... I slutet av dokumentet redovisas fem st händelserapporter som rapporterats från Byalagsgatan 4A dom senaste 10 åren..."
Citera
2020-02-27, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag vet att det finns sånt. Aktbilaga 168 finns i fem delar. Bara att ladda ner. All kommunikation i facebook, messenger etc.

Tillägg: I all kommunikation är han väldigt rigid den gode SD. Han pekar med hela handen, och något annat existerar inte. Det gäller LW, HD, T*hea…. hans way or the high way. Hen är en skitstövel, och jag begriper inte vad folk sett i honom. HUR har han kunnat dölja sitt rätta jag för så många människor?

Kanske för att det finns två olika slags spektrum av personligheter: :

1. De naiva som vill tro gott om människor och håller sig väl med andra människor för att de vill känna sig trygga i en social kontext. De håller sig på mattan, och utmanar aldrig sin omvärld och får då inte heller se några sämre sidor då de inte utgör ett hot för psykopaten. Lättmanipulerade och tacksamma, som vill vara till lags. Undergivna snarare än dominanta.

2. Människor som styr och ställer, vill synas, höras, dominera, tycka till, raljera och vara i fokus. Som är vana att bli lyssnade på och tagna på allvar. De är för lika psykopaten, och då skär det sig.

Sedan finns mellan dessa två spektrum ett flytande spann av människor som hellre lyssnar än talar, som reflekterar, urskiljer och bedömer, som saknar självhävdelse, och varken går till attack, eller till försvar. Människor som är en aning nyanserade och sällan partiska eftersom de varken är rädda för att vara ensamma eller tycka annorlunda än sin omgivning.

I Stefans fall finns två kategorier av personer: Både de som känner honom som den hjälpsamma grannen, och andra som gjort vittnesiakttagelser om manipulation, kontroll och psykopati.
Citera
2020-02-27, 16:39
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det behöver inte stänka heller. Räcker ju om det droppar ner lite vilket är lätt hänt i vissa ställningar.
Frågan är om SD:s förklaring skapar rimligt tvivel och det kan det nog anses göra. Såvida inte många andra sexpartners vittnar om att hon aldrig blödde. Det återstår att se.

Lena vittnade om det själv i en Facebook Messenger kommunikation med SD. Minns inte ordagrant med hon skrev men nåt om att nästa gång inte skulle bli lika söligt eftersom hon slutat blöda. Nåt för förvaret att leta upp?

Är det bara du och jag som ägnat oss åt hetrosex och vet att det kan kladda till sig om åtrån faller på runt mens?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in