Citat:
Ursprungligen postat av
NoF8
Som jag sa. Det är en förundersökning som pågår. Det skulle inte vara så att han satt häktad längre om de inte hade det jag ovan beskrev. Vad exakt det är återstår att se. Dock underkänner jag dina exempel som du menar är grunden för häktning dvs att han påstods bete sig konstigt mot en person, att han är invandrare och att han är muslim. Du har ännu inte givit exempel på när någon häktats för att vara invandrare och muslim tidigare. Vänligen påvisa ett ärende där så skett.
Jag menar att jag är likgiltig inför deras död om det visar sig att de gjort sig skyldig till hennes död och styckning. Jag personligen ser det som orimligt att tex en självmordsteori skulle stämma som tex i grevenfallet eller ett ärende liknande M4ts 4lm så därav är jag likgiltig inför deras död gällande de som deltagit i styckningen av BO.
Du har ännu inte svarat på din rasistiska agenda så vänligen gör det nu istället.
Jag kan berätta om min "agenda" om du berättar varför du ser det som orimligt att Wilma skulle ha begått självmord?
Tänk på haschpsykos (Tishko har erkänt cannabisbruk iallafall) och höra röster och sånt innan du svarar, samt jobbiga händelser i Wilmas familj/släkt. Och stora skulder som hon kan ha dragit på sig, tex spelskulder. Eller missfall, om det här med graviditet stämmer.
Och vad menar du med "Mats Alm-liknande"?
Det som bla GW har föreslagit där är att Linda skulle ha dött i en hjärnblödning eller liknande. Och om det är så du menar, varför tror du inte att det skulle kunna ha hänt Wilma?
Någon dödsorsak verkar de inte ha hittat ännu iallafall:
https://www.expressen.se/gt/krim/advokaten-i-wilma-fallet-har-ingen-dodsorsak/
I övrigt kan du kanske svara på samma frågor som jag ställer till Bambambi nedan:
Citat:
Ursprungligen postat av
Bambambi
Han blev kanske anhållen pga situationen om bråk m.m MEN blev häktad på sannolika skäl efter de varit i hans lägenhet, då hade deras misstanke mot honom stärkts såpass mycket.
Så nej, han blev inte misstänkt på sannolika skäl pga fördomar

Och vad hittade de i Tishkos lägenhet, tror du?
Nån idé borde du väl ha? Anatomiböcker kanske? Klorin? Liklukt? Hundar som markerade?
Ibland luktar det ruttet i lägenheter av olika skäl, tex döda råttor i väggar och ventilationssystem:
https://www.anticimex.com/sv-se/nyhetsrum/2017/konstig-lukt-i-bostaden-det-har-kan-det-bero-pa/
Kanske hittade de portionsbitar av människokött i kyl/frys, som i Kannibalen i Malmö-fallet?
Vad för slags fynd krävs för att övertyga dig om Tishkos skuld?
Men du är kanske redan övertygad?
Citat:
Ursprungligen postat av
Bambambi
Det är delade uppgifter om det, någon skriver att det är mamman men har ett annat namn.
Enligt datum när hon kom hit som asylsökande fick hon medborgarskap samma datum..
Så fort brukar det ju inte gå så vem hon verkligen är verkar oklart.
Tishkos pappa, alltså MGM2, var väl redan medborgare, och sen gifte han sig kanske med MGM3 i tex Irak, och hon fick därför medborgarskap så fort hon kom till Sverige och visade upp vigselbevis och pass mm.