2020-02-27, 03:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
Kan du nämna några exempel på sådana "grundbultar" i det här fallet? Alltså som du antingen vet eller gissar finns i det här fallet, så ska jag motbevisa dem.

Förstår inte din fråga. Det är du som använder ordet och som jag lånar. Om jag ska gissa på vad han är häktad på för grunder så skulle jag säga att det är starka indicier och numer alltmer konkreta bevis för att han begått brott. Att han skulle vara häktad för ett påstående om att han varit konstig och för att han är invandrare och muslim -som du påstår är grundbultarna för häktning- är uteslutet. Vänligen länka exempel på andra ärenden där man häktat någon på de premisser du beskriver.

Vad du ska bevisa eller motbevisa blir konstigt då det råder förundersökningssekretess. Jag kan dock konstatera att jag flera gånger sagt till dig saker som du undviker att svara på så du har helt enkelt inte svar på tramset du häver ur dig så vi lämnar det där och fyller inte tråden med en massa pingpong retorik.
Senast redigerad av NoF8 2020-02-27 kl. 04:04.
Citera
2020-02-27, 04:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Förstår inte din fråga. Det är du som använder ordet och som jag lånar. Om jag ska gissa på vad han är häktad på för grunder så skulle jag säga att det är starka indicier och numer alltmer konkreta bevis för att han begått brott.

Vad du ska bevisa eller motbevisa blir konstigt då det råder förundersökningssekretess. Jag kan dock konstatera att jag flera gånger sagt till dig saker som du undviker att svara på så du har helt enkelt inte svar på tramset du häver ur dig så vi lämnar det där och fyller inte tråden med en massa pingpong retorik.

Kan du ge exempel på "starka indicier" och "konkreta bevis"?
Något måste du väl förvänta dig eftersom du redan nu hoppas att både MGM1, MGM2 och MGM3 dör även om de frias.
Citera
2020-02-27, 08:12
Medlem
Rastades avatar
Jag tror han döms i tingsrätten till livstidsstraff men frias i hovrätten..
Citera
2020-02-27, 09:05
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Kan du nämna några exempel på sådana "grundbultar" i det här fallet? Alltså som du antingen vet eller gissar finns i det här fallet, så ska jag motbevisa dem.
Han blev kanske anhållen pga situationen om bråk m.m MEN blev häktad på sannolika skäl efter de varit i hans lägenhet, då hade deras misstanke mot honom stärkts såpass mycket.
Så nej, han blev inte misstänkt på sannolika skäl pga fördomar
Citera
2020-02-27, 10:56
Medlem
Citat:
Kan du ge exempel på "starka indicier" och "konkreta bevis"?
Något måste du väl förvänta dig eftersom du redan nu hoppas att både MGM1, MGM2 och MGM3 dör även om de frias.

Som jag sa. Det är en förundersökning som pågår. Det skulle inte vara så att han satt häktad längre om de inte hade det jag ovan beskrev. Vad exakt det är återstår att se. Dock underkänner jag dina exempel som du menar är grunden för häktning dvs att han påstods bete sig konstigt mot en person, att han är invandrare och att han är muslim. Du har ännu inte givit exempel på när någon häktats för att vara invandrare och muslim tidigare. Vänligen påvisa ett ärende där så skett.

Jag menar att jag är likgiltig inför deras död om det visar sig att de gjort sig skyldig till hennes död och styckning. Jag personligen ser det som orimligt att tex en självmordsteori skulle stämma som tex i grevenfallet eller ett ärende liknande M4ts 4lm så därav är jag likgiltig inför deras död gällande de som deltagit i styckningen av BO.

Du har ännu inte svarat på din rasistiska agenda så vänligen gör det nu istället.
Citera
2020-02-27, 11:47
Medlem
https://www.expressen.se/gt/krim/gw-ar-naturligtvis-ett-svaghetstecken/

Förutom pojkvännen är två andra personer misstänkta i ärendet: Hans far och en kvinna i hans närhet. De är inte frihetsberövade, men utreds för skyddande av brottsling och brott mot griftefriden.
----

Kan man då antaga att kvinnan inte är mor till T? Eftersom pappan benämns som far, men kvinnan inte som mor.
Citera
2020-02-27, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rosahav

Förutom pojkvännen är två andra personer misstänkta i ärendet: Hans far och en kvinna i hans närhet. De är inte frihetsberövade, men utreds för skyddande av brottsling och brott mot griftefriden.
----

Kan man då antaga att kvinnan inte är mor till T? Eftersom pappan benämns som far, men kvinnan inte som mor.

Ja det som sagts innan så är det inte hans mor. Det är väl någon form av sambo till fadern eller annan nära.
Citera
2020-02-27, 12:37
Medlem
P4 Väst aviserade imorse att man skall ta upp detta fall i Efterlyst ikväll, bl.a för att försöka få in fler vittnesuppgifter.
Citera
2020-02-27, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sufferwithpride
P4 Väst aviserade imorse att man skall ta upp detta fall i Efterlyst ikväll, bl.a för att försöka få in fler vittnesuppgifter.
....och flera spår...efter Kroppe n .....!!!
Citera
2020-02-27, 14:33
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ja det som sagts innan så är det inte hans mor. Det är väl någon form av sambo till fadern eller annan nära.
Det är delade uppgifter om det, någon skriver att det är mamman men har ett annat namn.
Enligt datum när hon kom hit som asylsökande fick hon medborgarskap samma datum..
Så fort brukar det ju inte gå så vem hon verkligen är verkar oklart.
Citera
2020-02-27, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rosahav

----

Det förblir i vart fall obekräftat. Jag tror att de helt enkelt valt att inte specifiera hennes exakta relation till T eftersom de egentligen inte behövt.
Citera
2020-02-27, 16:14
Bannlyst
Citat:
Som jag sa. Det är en förundersökning som pågår. Det skulle inte vara så att han satt häktad längre om de inte hade det jag ovan beskrev. Vad exakt det är återstår att se. Dock underkänner jag dina exempel som du menar är grunden för häktning dvs att han påstods bete sig konstigt mot en person, att han är invandrare och att han är muslim. Du har ännu inte givit exempel på när någon häktats för att vara invandrare och muslim tidigare. Vänligen påvisa ett ärende där så skett.

Jag menar att jag är likgiltig inför deras död om det visar sig att de gjort sig skyldig till hennes död och styckning. Jag personligen ser det som orimligt att tex en självmordsteori skulle stämma som tex i grevenfallet eller ett ärende liknande M4ts 4lm så därav är jag likgiltig inför deras död gällande de som deltagit i styckningen av BO.

Du har ännu inte svarat på din rasistiska agenda så vänligen gör det nu istället.

Jag kan berätta om min "agenda" om du berättar varför du ser det som orimligt att Wilma skulle ha begått självmord?
Tänk på haschpsykos (Tishko har erkänt cannabisbruk iallafall) och höra röster och sånt innan du svarar, samt jobbiga händelser i Wilmas familj/släkt. Och stora skulder som hon kan ha dragit på sig, tex spelskulder. Eller missfall, om det här med graviditet stämmer.

Och vad menar du med "Mats Alm-liknande"?
Det som bla GW har föreslagit där är att Linda skulle ha dött i en hjärnblödning eller liknande. Och om det är så du menar, varför tror du inte att det skulle kunna ha hänt Wilma?
Någon dödsorsak verkar de inte ha hittat ännu iallafall:

https://www.expressen.se/gt/krim/advokaten-i-wilma-fallet-har-ingen-dodsorsak/

I övrigt kan du kanske svara på samma frågor som jag ställer till Bambambi nedan:

Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
Han blev kanske anhållen pga situationen om bråk m.m MEN blev häktad på sannolika skäl efter de varit i hans lägenhet, då hade deras misstanke mot honom stärkts såpass mycket.
Så nej, han blev inte misstänkt på sannolika skäl pga fördomar

Och vad hittade de i Tishkos lägenhet, tror du?
Nån idé borde du väl ha? Anatomiböcker kanske? Klorin? Liklukt? Hundar som markerade?
Ibland luktar det ruttet i lägenheter av olika skäl, tex döda råttor i väggar och ventilationssystem:

https://www.anticimex.com/sv-se/nyhetsrum/2017/konstig-lukt-i-bostaden-det-har-kan-det-bero-pa/

Kanske hittade de portionsbitar av människokött i kyl/frys, som i Kannibalen i Malmö-fallet?

Vad för slags fynd krävs för att övertyga dig om Tishkos skuld?
Men du är kanske redan övertygad?

Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
Det är delade uppgifter om det, någon skriver att det är mamman men har ett annat namn.
Enligt datum när hon kom hit som asylsökande fick hon medborgarskap samma datum..
Så fort brukar det ju inte gå så vem hon verkligen är verkar oklart.

Tishkos pappa, alltså MGM2, var väl redan medborgare, och sen gifte han sig kanske med MGM3 i tex Irak, och hon fick därför medborgarskap så fort hon kom till Sverige och visade upp vigselbevis och pass mm.
Senast redigerad av vemsa 2020-02-27 kl. 16:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in