2020-02-27, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ilikepancakes
Vilka siffror visar att Sanders tappat?

https://thehill.com/homenews/campaig...ead-in-florida

https://thehill.com/homenews/campaig...-carolina-poll
2020-02-27, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
https://thehill.com/homenews/campaig...ead-in-florida

https://thehill.com/homenews/campaig...-carolina-poll
Ser inte att någon av länkarna visar att Sanders ens tappat i de delstaterna jämfört med undersökningar tidigare gjorda av samma institut.
Den ena visar att Biden återtagit ledningen från Bloomberg i Florida och den andra hur det står till i SC, men ser inget om att Sanders ska ha tappat. Den där undersökningen sticker ut väldigt mycket resultatmässigt från övriga och vi behöver nog se några fler från övriga innan det läggs så mycket vikt vid den där.
2020-02-27, 14:50
Medlem
Citat:
Ser inte att någon av länkarna visar att Sanders ens tappat i de delstaterna jämfört med undersökningar tidigare gjorda av samma institut.
Den ena visar att Biden återtagit ledningen från Bloomberg i Florida och den andra hur det står till i SC, men ser inget om att Sanders ska ha tappat. Den där undersökningen sticker ut väldigt mycket resultatmässigt från övriga och vi behöver nog se några fler från övriga innan det läggs så mycket vikt vid den där.

Bidens ledning i SC var mellan 2-5 poäng efter New Hampshire valet nu ligger han på 10-18 poäng.

https://www.realclearpolitics.com/ep...824.html#polls

Sanders gick lite för långt med Castro helt enkelt.
2020-02-27, 15:03
Medlem
Citat:
Bidens ledning i SC var mellan 2-5 poäng efter New Hampshire valet nu ligger han på 10-18 poäng.

https://www.realclearpolitics.com/ep...824.html#polls

Sanders gick lite för långt med Castro helt enkelt.
Om du kollar de institut som haft undersökning senaste veckan ser du att:
East Carolina. U har Biden upp med 8, vilket är exakt samma som de hade två veckor tidigare.
CBS har ingen sen november (där Biden var upp 28 och nu 5). Övriga tre (PPP, Clemson och NBC) har inga alls tidigare i den statistiken du länkade till.
Så om du jämför med tidigare är det bättre om du jämför med samma institut istället för ett som har Biden högt jämfört med ett som har honom lågt.
2020-02-27, 15:07
Medlem
Citat:
Om du kollar de institut som haft undersökning senaste veckan ser du att:
East Carolina. U har Biden upp med 8, vilket är exakt samma som de hade två veckor tidigare.
CBS har ingen sen november (där Biden var upp 28 och nu 5). Övriga tre (PPP, Clemson och NBC) har inga alls tidigare i den statistiken du länkade till.
Så om du jämför med tidigare är det bättre om du jämför med samma institut istället för ett som har Biden högt jämfört med ett som har honom lågt.

Håller mig till Clemson och East Carolina som är från SC.

Jag Tror att Steyer kommer lida av samma sak som i Nevada. Ligger högt i undersökningarna på grund av reklamen men ingen orkar sig ut för att rösta på honom.

Tror nog 50% av Steyers röster går till Biden.
2020-02-27, 15:14
Medlem
Citat:
Håller mig till Clemson och East Carolina som är från SC.

Jag Tror att Steyer kommer lida av samma sak som i Nevada. Ligger högt i undersökningarna på grund av reklamen men ingen orkar sig ut för att rösta på honom.

Tror nog 50% av Steyers röster går till Biden.
Ok.
Clemson har ingen tidigare undersökning, så inget att jämföra med.
East Carolina har exakt samma resultat nu som i förra undersökningen. Däremot har Bidens ledning minskat sedan den förrförra.
Så din analys om att Sanders tappat stämmer inte.
2020-02-27, 15:17
Medlem
Citat:
Ok.
Clemson har ingen tidigare undersökning, så inget att jämföra med.
East Carolina har exakt samma resultat nu som i förra undersökningen. Däremot har Bidens ledning minskat sedan den förrförra.
Så din analys om att Sanders tappat stämmer inte.

Men för helvete vad trög du är

Sanders har tappat då han var favorit till att vinna SC med 1.60 efter New Hampshire
enligt betting bolagen men nu är biden favorit igen 1.20.
2020-02-27, 15:26
Medlem
Citat:
Men för helvete vad trög du är

Sanders har tappat då han var favorit till att vinna SC med 1.60 efter New Hampshire
enligt betting bolagen men nu är biden favorit igen 1.20.
Du säger att Sanders tappat och länkar till opinionsundersökningar som källa. Denna källa visar motsatsen. Helt ok att bara erkänna att man hade fel utan att börja kalla folk saker.
Men du verkar inte vilja göra det, så jag släpper detta nu.
2020-02-27, 15:30
Medlem
Citat:
Du säger att Sanders tappat och länkar till opinionsundersökningar som källa. Denna källa visar motsatsen. Helt ok att bara erkänna att man hade fel utan att börja kalla folk saker.
Men du verkar inte vilja göra det, så jag släpper detta nu.

Men fan vad trög du är

De senaste visar 8-15-18 när han innan var mellan 2-5

Oddsen har skiftat också från Sanders till Biden senaste dagarna.

Helvete vad ni Sanders supportrar är envisa och tröga.
2020-02-27, 15:52
Medlem
Citat:
Men fan vad trög du är

De senaste visar 8-15-18 när han innan var mellan 2-5

Oddsen har skiftat också från Sanders till Biden senaste dagarna.

Helvete vad ni Sanders supportrar är envisa och tröga.
Ok, eftersom du envisas kan jag inte släppa. Du jämför undersökningar från olika institut, det är det du inte förstår. Ja, jag är envis när det kommer till fakta.
Och du är sjukt envis trots att du har dålig koll. Säger dock inte att det gäller alla Trumps fanboys för till skillnad från dig kan jag skilja på saker. Så, det var mitt sista om detta.
2020-02-27, 16:38
Medlem
Vad käbblar ni om egentligen? Stödet för Biden har uppenbarligen ökat i SC eftersom samtliga motkandidater har minskat(förutom den irrelevanta Gabbard). Svårigheter att läsa av en graf?
Snittet för Biden har inte varit bättre sedan den 8:e januari. RCP mäter bara de senaste mätningarna (dvs de ger bara data för specifika tidspunkter baserade på mätningar inom ett relevant tidsintervall) och där har Biden en mycket stor ledning på ca 14% och Sanders minskar om än bara med ett par procentenheter.

Senast redigerad av LetsFvck 2020-02-27 kl. 16:41.
2020-02-27, 17:03
Medlem
#New South Carolina
@MonmouthPoll
:
Biden 36%
Sanders 16%
Steyer 15%

Sjukt bra siffra för Biden 20+ och skulle lätt ses som en comeback.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in