Citat:
Ursprungligen postat av
antonerik
12 Monkeys är en Hollywoodfilm som är till för att underhålla. Undrar om ens IS-terrorister skulle vara galna nog att släppa ut ett biologiskt vapen, som till och med skadar dom själva.
Nej, blanda inte in IS eller Islamister i detta. I så fall skulle det handla om någon form av sekt mest sannolikt kopplat till någon extrem avart inom miljörörelsen.
Men det kan ju också vara ett misstag, låt säga att man sålt ett försöksdjur så som rapporterats?
Jag minns att tyckte det var helt galet när jag först hörde talas om självmordsbombare, men det är ändå en omfattande realitet. Tror du inte att det finns gott om folk som gärna i miljöns namn skulle vilja se att samhället som vi känner det försvinner? Det tror i alla fall jag.
Att militären håller på med biologiska vapen är också en realitet, och det är inte heller första gången man råkar släppa ut någonting. Om det är så vet jag inte, men det är minst lika troligt som att det kommer från en fladdermus. Vi har ju inga trovärdiga källor på vart det kommer ifrån om du inte liknar Kinesiska Kommunistpartiet som en trovärdig källa förstås.