2020-02-27, 12:22
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Payback66
Nya uppgifter som jag aldrig hört från smittskyddsläkare i SVT i morse.
Känner man symtom så ska inte söka sig till sjukvården, utan stanna hemma och ringa speciella nummer.
Vilka nummer och hur många känner till det här?

Ring 1177 så får du säkert bra besked om vad du skall göra. Åk inte till sjukhuset vad du än gör. Stanna hemma. Om du får akuta besvär med andning eller liknande kontaktar du 112.

Vi på Flashback har redan utarbetat den här modellen sedan någon månad. Det är ju kul att se att statsmedia börjar komma in i matchen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Danska TV2 kör Corona hela tiden. De har kört nu i en hel timme jag haft TVn på.- Extrautsändningar. Alla minisitrar uttalar sig. Statsministern har hållit tal osv. Danskarna har byggt upp en massa nya lab för att kunna masstesta grupper. - Testmetoderna är så känslig att de även kan se döda virus.

https://tv2.dk/

Döda virus? De lever ju inte ens till att börja med. Möjligen trasiga virus.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av x2016
Tänk om Stefan Löfvén skulle börja bryr sig lite om svenska folket.

TV2 rapporterar oavbrutet även från Sverige och Norge så om ni vill veta vad som händer i Sverige så får ni kolla på Dansk TV.
Citera
2020-02-27, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Du som har ett kritiskt öga på utbrottet. Ter sig inte Kinas siffror lite märkliga? Antal rapporterade nya fall verkar ha avstannat rätt markant. Med tanke på spridningen även utanför Hubei trodde jag nog att de skulle fortsätta stiga rätt markant ett bra tag framöver.

Räknar inte de bort de friskförklarade numera? Kanske läge att summera de två siffrorna?
Citera
2020-02-27, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Döda virus? De lever ju inte ens till att börja med. Möjligen trasiga virus.

Det handlar om smittbärare eller om folk haft det - typ. Jag kan inte sånt men de kan se döda virus hos en person som inte är sjuk.
Citera
2020-02-27, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Ja det tror jag på fullaste allvar. När fler länder kommer vidta åtgärder så kommer Sverige göra det också.

Men om alla tänker så.. Någon måste ha kunskap och insikt att ta ett steg i rätt riktning..
Citera
2020-02-27, 12:25
Medlem
ettanollans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Danska TV2 kör Corona hela tiden. De har kört nu i en hel timme jag haft TVn på.- Extrautsändningar. Alla minisitrar uttalar sig. Statsministern har hållit tal osv. Danskarna har byggt upp en massa nya lab för att kunna masstesta grupper. - Testmetoderna är så känslig att de även kan se döda virus.

https://tv2.dk/

Man önskar att det vore så i Sverige också!!!
Citera
2020-02-27, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vanartad
Som kommunist du är begriper du inte att börsen är en indikator på hur väl försörjningslinjerna fungerar.
Att börsen faller fritt beror bl.a. på att många företag som levererar nödvändiga komponenter för vår livsförsörjning (mat, mediciner, sjukvårdsutrustning,…) inte kan leverera pga utbredningen av COVID-19.

Obildade idiot!

Ja, ipren är redan slut i hela landet. Det blir illa när alla ska ha samtidigt om ett par veckor.
Citera
2020-02-27, 12:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Du som har ett kritiskt öga på utbrottet. Ter sig inte Kinas siffror lite märkliga? Antal rapporterade nya fall verkar ha avstannat rätt markant. Med tanke på spridningen även utanför Hubei trodde jag nog att de skulle fortsätta stiga rätt markant ett bra tag framöver.

Självklart är inte Kinas siffror som kommer nu att lita på. Troligtvis blev de rädda för total ekonomisk kollaps ifall alla utländska företag m.m. lämnar Kina samtidigt som den egna befolkningen ej går till jobbet.

Kinas regering vet om att det är försent att stoppa spridningen runt om i världen och därför struntar de helt enkelt i att rapportera korrekta siffror innan viruset blossat ut rejält i andra länder också. På så vis kommer fokus inte bara ligga på Kina när alla andra länder får sitt eget helvete att handskas med.

Kina ser väl helt enkelt hellre att hela skeppet sjunker (omvärlden och dess ekonomi) istället för bara de själva.
Citera
2020-02-27, 12:33
Medlem
AngelAvGlass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Ja, ipren är redan slut i hela landet. Det blir illa när alla ska ha samtidigt om ett par veckor.

Jag ser gröna "köp" knappar fortfarande

https://www.apotea.se/ipren
Citera
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Jag är gravid och har uselt immunförsvar. Är faktiskt riktigt orolig nu. Min man jobbar i Göteborg och åker en del kollektivt där. Är risken stor att han tar med sig smittan hem tro?
Jag skulle stanna hemma och se till att din man spritar sig kontinuerligt, vid minsta oro för att han kan ha blivit smittad så får han stanna på annan ort.
Citera
Medlem
antoneriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crawly
Det är inte jätteviktigt i nuläget, men jag tror nästan garanterat att det är "tillverkat". Om det släppts ut av misstag eller medvetet är dock en intressant fråga. Det skulle kunna vara allt från någonting som planerats under lång tid, till någon form av aktion från en autonom grupp (tänk Gilliams fantastiska 12 Monkeys).
Jag tror Kinas starka reaktion var baserad på just det faktum att de kände till exakt var viruset kom ifrån. Man ska också lägga till att Kina varit hårt ansatt av svinpest (en stor del av landets grisar har dött), och så desperata att man skrev på med Trump för att kunna importera fläsk.
Om vi leker med tanken på att dödligheten i Kina är högre än vi vet, kan man tänka sig att det är vad som räddat regimen från ett läge av akut matbrist och sålunda partiet från riktigt stora problem. Jag säger inte att detta är en medveten kalkyl dock.

Men som sagt, vi vet ju inte. Kanske finns det en helt naturlig förklaring.

12 Monkeys är en Hollywoodfilm som är till för att underhålla. Undrar om ens IS-terrorister skulle vara galna nog att släppa ut ett biologiskt vapen, som till och med skadar dom själva.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in