2020-02-27, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
även om det var mkt hårdare och jämnare konkurrens i PL i 03/04 säsongen än vad det är den här säsongen.
Haha när det inte går att säga att man inte är ensam om bedriften (ja det kan ni ju ändå inte när jag tänker efter, ni var inte ens först med det) så kommer nästa dåliga argument.

03/04 90, 79, 75, 60, 56 var poängen plats 1-5 (23p mellan plats 2-5) (56, 53, 53, 52, 50 6-10)
19/20 79, 57, 50, 44, 41 är poängen just nu (16p mellan plats 2-5) (40, 40, 39, 37, 37 6-10)

så just nu fallerar ditt argument på plats 2-10 helt att det var jämnare 03/04. Enda skillnaden är att Liverpool är mer överlägsna som ledare.
Senast redigerad av Alannon 2020-02-27 kl. 10:45.
Citera
2020-02-27, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alannon
Haha när det inte går att säga att man inte är ensam om bedriften (ja det kan ni ju ändå inte när jag tänker efter, ni var inte ens först med det) så kommer nästa dåliga argument.

03/04 90, 79, 75, 60, 56 var poängen plats 1-5 (23p mellan plats 2-5) (56, 53, 53, 52, 50 6-10)
19/20 79, 57, 50, 44, 41 är poängen just nu (16p mellan plats 2-5) (40, 40, 39, 37, 37 6-10)

så just nu fallerar ditt argument på plats 2-10 helt att det var jämnare 03/04. Enda skillnaden är att Liverpool är mer överlägsna som ledare.

Du kan plocka fram samtliga fakta som finns. Spelar ingen som helst betydelse när diskuterar du med en människa som har skygglappar på, så hjälper det föga.

Liverpool har inte förlorat en match i ligan på över ett år. En bedrift som mycket väl är jämförbar med Arsenals obesegrade säsong.
Citera
2020-02-27, 13:33
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
AFCs invincible säsong är bara helt unik i den moderna fotbollen. Men skulle Liverpool klara av att kopiera Arsenal så ska jag vara den första till att gratulera Liverpool fansen, även om det var mkt hårdare och jämnare konkurrens i PL i 03/04 säsongen än vad det är den här säsongen.

LOL

LOL

LOL

Måste varit hemskt för storlagen när Newcastle kampades om en CL plats 03/04.

Vad tkr du om nevilles och carras ranking av de bästa laget någonsin i England ? Arsenals Invincibles var inte ens i toppen.

Citat:
Haha... Jag bryr mig lika mkt om Liverpool som jag bryr mig om älgbajs, alltså lik noll.

Skall bli väldigt intressant att se din tråd om älgbajs.

Du får ju alltid in Liverpool i dina inlägg även då du citerar någon som inte ens nämner dem, det är fan riktigt imponerande.
Senast redigerad av Imbaz 2020-02-27 kl. 13:36.
Citera
2020-02-27, 13:35
Medlem
Imbazs avatar
Dubbel
Citera
2020-02-27, 14:38
Medlem
Magica-Lazios avatar
Alltså på riktigt sitter ni och diskuterar det att Arsenal gick obesegrade i PL när dom vann PL Senast någon gång under stenåldern. Det är titlar som räknas. Prenumerera på PL titel regelbundet eller vinna PL en gång var 20-30år och gå obesegrad genom säsongen. Jag vet vad jag hade valt och vad som ens är viktigt.

Så sätt är det city, Chelsea och United som har gjort det bäst om man kollar i närtid. Sedan har Liverpool såklart möjligheten att kunna göra den bedriften om man fortsätter på inslaget spår.

Arsenal har losermentalitet inristat i sitt DNA, ingen som bryr sig om den klubben. Vinner sin FA cup var 3-4 år och firar det som om dom vunnit CL.
Citera
2020-02-27, 14:45
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magica-Lazio
Alltså på riktigt sitter ni och diskuterar det att Arsenal gick obesegrade i PL när dom vann PL Senast någon gång under stenåldern. Det är titlar som räknas. Prenumerera på PL titel regelbundet eller vinna PL en gång var 20-30år och gå obesegrad genom säsongen. Jag vet vad jag hade valt och vad som ens är viktigt.

Så sätt är det city, Chelsea och United som har gjort det bäst om man kollar i närtid. Sedan har Liverpool såklart möjligheten att kunna göra den bedriften om man fortsätter på inslaget spår.

Arsenal har losermentalitet inristat i sitt DNA, ingen som bryr sig om den klubben. Vinner sin FA cup var 3-4 år och firar det som om dom vunnit CL.

En Laziosupporter kommer in och pratar om losermentalitet. Hur jävla mycket humor är inte det? Du får en miljon av mig om ni inte viker ner i kampen mot Juve.

Är det två ligatitlar på 120 år ni har?

Arsenals senaste ligatitel: 2004
Lazios senaste ligatitel: 2000

Ska jag fortsätta? Stick nu iväg och runka i Calciotråden jävla tönt.
Citera
2020-02-27, 15:17
Medlem
Magica-Lazios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
En Laziosupporter kommer in och pratar om losermentalitet. Hur jävla mycket humor är inte det? Du får en miljon av mig om ni inte viker ner i kampen mot Juve.

Är det två ligatitlar på 120 år ni har?

Arsenals senaste ligatitel: 2004
Lazios senaste ligatitel: 2000

Ska jag fortsätta? Stick nu iväg och runka i Calciotråden jävla tönt.

Ojdå man trampa någon på tårna. Känsligt ämne Arsenal uppenbarligen.

Nu handlar varken denna tråden om Lazio eller mitt supporterskap. Vill du diskutera mitt val av lag, historian bakom det är du välkommen in i calcio tråden eller p:ma mig. Men som en ledtråd antar jag inte att dom flesta Arsenal supportrar i Sverige har släktingar i london

1 miljon, det har du inte råd med luffare. Dra till med en summa som logisk istället. Skickar kontonr när säsongen är över så får du stå ditt kast. Inte mig emot att bli erbjuden pengar utan motprestation från någon random pajas. Seså börja spara på socialbidraget
Citera
2020-02-27, 15:28
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Ojdå man trampa någon på tårna. Känsligt ämne Arsenal uppenbarligen.

Nu handlar varken denna tråden om Lazio eller mitt supporterskap. Vill du diskutera mitt val av lag, historian bakom det är du välkommen in i calcio tråden eller p:ma mig. Men som en ledtråd antar jag inte att dom flesta Arsenal supportrar i Sverige har släktingar i london

1 miljon, det har du inte råd med luffare. Dra till med en summa som logisk istället. Skickar kontonr när säsongen är över så får du stå ditt kast. Inte mig emot att bli erbjuden pengar utan motprestation från någon random pajas. Seså börja spara på socialbidraget

Haha, nej bara fruktansvärt roligt när någon som absolut inte har täckning kommer in och stämplar andra klubbar som losers när man själv håller på en klubb som är betydligt större losers. Du får nog jämföra din klubb med typ Tottenham istället.

Förmodligen inte, men det har jag. Har fler släktingar i London än i Sverige.

Men för enkelhetens skull drar vi till med en mer logisk summa då. Du får ett säsongskort till ditt kära vinnargäng nästa säsong Kul att kunna ställa upp på mindre bemedlade.
Citera
2020-02-27, 15:56
Medlem
Magica-Lazios avatar
Citat:
Haha, nej bara fruktansvärt roligt när någon som absolut inte har täckning kommer in och stämplar andra klubbar som losers när man själv håller på en klubb som är betydligt större losers. Du får nog jämföra din klubb med typ Tottenham istället.

Förmodligen inte, men det har jag. Har fler släktingar i London än i Sverige.

Men för enkelhetens skull drar vi till med en mer logisk summa då. Du får ett säsongskort till ditt kära vinnargäng nästa säsong Kul att kunna ställa upp på mindre bemedlade.

Aldrig gjort någon jämförelse med Lazio med något engelskt lag, när gjorde jag det? Jag pratar om Arsenal i PL tråden. Jag jämförde engelska klubbar. Är du som gör den jämförelsen vilket är helt irrelevant för här tråden eftersom vi diskuterar engelsk fotboll här. Vill du diskutera calcio så är det fel tråd som sagt.

Det är allmänt känt överallt att alla snackar ner Arsenal som Englands loserlag nr 1 när det kommer till storhet. Men visst är det gulligt när Arsenal firar vinst av FA cup som om dom vunnit VM guld.

Som grädde på moset så sitter det bara massa rika oljescheikar och turbanklädda indier i publiken på Arsenals matcher. Och fan knäpptyst i klacken. Känns så plast över hela den klubben, sorry men fattar inte hur man frivilligt kan hålla på den tråkiga klubben. Osar depression över hela den klubben.

Det ligger väl någon bakomliggande sanning i det "fuck off boring arsenal". Vet inte vem som myntade det uttrycket från första början men jag är helt säker på att jag läste det nånstans för x antal år sedan vid något tillfälle.
Citera
2020-02-27, 16:37
Medlem
Citat:
En Laziosupporter kommer in och pratar om losermentalitet. Hur jävla mycket humor är inte det?
Han har ju faktiskt inte sagt huruvida han anser att Lazio har en losermentalitet eller ej, bara att Arsenal har det
Citera
2020-02-27, 16:54
Moderator
zanteras avatar
Kan väl dock hålla med/förstå poängen att det är lite desperat när någon fortfarande klänger sig fast vid senaste stora PL framgången för ~15 år sen. Tyckte ändå dock att Arsenal supportrarna kunde hålla huvudena högt även efter Invincibles-laget dog ut, för man levde ju länge på "Vi har inte råd att värva dyraste spelarna, men vi spelar roligaste fotbollen" och även med spelare som Denilson och Bendtner spelade ju Arsenal riktigt rolig offensiv fotboll där man kunde spela ut nästan varje lag i ligan (med några undantag) men oftast föll på att man hade en svajig Szczesny i målet eller en mittback som Squillaci som spred osäkerhet.

Nu var det ju dock bra länge sen Arsenal levde upp till sitt eget 'brand' så att säga, inte ens under Wenger's sista 1-2 år gick ju spelet att känna igen. Nu kan säkert Arteta få till något bra på sikt, men senaste åren - även när man vinner en match är det ju ganska mediokert spel där man har en gnutta flyt och kontrar in något mål tack vare t.ex. Auba.
Citera
2020-02-27, 17:35
Medlem
Imbazs avatar
Citat:

Å där har du för all framtid avsagt dig rätten att håna både LFC och united, tack för den.

Citat:
Aldrig gjort någon jämförelse med Lazio med något engelskt lag, när gjorde jag det? Jag pratar om Arsenal i PL tråden. Jag jämförde engelska klubbar. Är du som gör den jämförelsen vilket är helt irrelevant för här tråden eftersom vi diskuterar engelsk fotboll här. Vill du diskutera calcio så är det fel tråd som sagt.

Det är allmänt känt överallt att alla snackar ner Arsenal som Englands loserlag nr 1 när det kommer till storhet. Men visst är det gulligt när Arsenal firar vinst av FA cup som om dom vunnit VM guld.

Som grädde på moset så sitter det bara massa rika oljescheikar och turbanklädda indier i publiken på Arsenals matcher. Och fan knäpptyst i klacken. Känns så plast över hela den klubben, sorry men fattar inte hur man frivilligt kan hålla på den tråkiga klubben. Osar depression över hela den klubben.

Det ligger väl någon bakomliggande sanning i det "fuck off boring arsenal". Vet inte vem som myntade det uttrycket från första början men jag är helt säker på att jag läste det nånstans för x antal år sedan vid något tillfälle.

Han och Generalandersson hugger hej vilt åt andra om helt orrelevanta saker för att i deras egna huvud "vinna argumentationen". Bara att ignorera det, hela världen håller med dig i det du skriver utom just dessa sortens arsenalfans, tom många av deras inbitna supportrar erkänner att de är en banterklubb.
Senast redigerad av Imbaz 2020-02-27 kl. 17:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in