2020-02-26, 10:59
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
På vilket vis hänger jag upp min tillvaro på en 16 år gammal bedrift? Jag bara konstaterar fakta, och fakta är att Liverpool var riktigt usla mot WHU och dom hade turen på sin sida. Liverpool kommer att förlora minst 2 matcher den här säsongen. Liverpool kommer inte kunna hota Arsenals invincible säsong, simple as that.

Citat:
Jo, jag håller med. Men grejen är den om huruvida Liverpool skulle klara av att kopiera Arsenals invincible säsong eller ej.

Själv så tror jag att Liverpool kommer att åka på 2 förluster i PL den här säsongen (titeln har dom enligt mig redan säkrat).

Fakta är att Liverpool med 11 matcher kvar inte bara hotar slå invincibles-säsongen - de hotar KROSSA den. Arsenal hade 26-12-0, Liverpool har som bekant 26-1-0 just nu.

Och detta tycks skapa stor huvudvärk för dig, då du i var och varannat inlägg pratar om detta och hur det inte kommer gå.

I dina skor hade jag varit mer engagerad i vad Arteta behöver göra för att lyfta laget till dess forna storhet, istället för att bry mig om ifall ett gammalt rekord är på väg att slås.
Citera
2020-02-26, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Fakta är att Liverpool med 11 matcher kvar inte bara hotar slå invincibles-säsongen - de hotar KROSSA den. Arsenal hade 26-12-0, Liverpool har som bekant 26-1-0 just nu.

Och detta tycks skapa stor huvudvärk för dig, då du i var och varannat inlägg pratar om detta och hur det inte kommer gå.

I dina skor hade jag varit mer engagerad i vad Arteta behöver göra för att lyfta laget till dess forna storhet, istället för att bry mig om ifall ett gammalt rekord är på väg att slås.

Man kan väl inte krossa en Invincibles-säsong. Antingen är man obesegrade eller inte.

Om Liverpool slutar på 36-1-1 så är det helt enkelt fantastiskt, men mot Arsenals säsong är det ingenting. Det är ju inte poängskörden man kommer ihåg Arsenal för den säsongen.
Citera
2020-02-26, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Man kan väl inte krossa en Invincibles-säsong. Antingen är man obesegrade eller inte.

Om Liverpool slutar på 36-1-1 så är det helt enkelt fantastiskt, men mot Arsenals säsong är det ingenting. Det är ju inte poängskörden man kommer ihåg Arsenal för den säsongen.
Nu lär jag få en jävla massa kommentarer men för mig är 36-1-1 fan så mkt mer Invinceble än 26-12-0.
Det är nästan en tredjedel av alla matcher där man vart i paritet med motståndare.
Citera
2020-02-26, 13:46
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:

Exakt och den absolut största utmaningen när det gäller att gå obesegrade en hel säsong ligger i att undvika förlust i matcherna efter att du redan har säkrat titeln och motivationen kanske inte är helt på topp. Liverpool säkrar väl titeln i typ omgång 30 eller nåt sånt och kommer ha 7-8 återstående matcher där dom redan är mästare. Klarar dom att undvika förlust där också är det hatten av och då har dom gjort sig förtjänt av en pokal i guld
Citera
2020-02-26, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alannon
Nu lär jag få en jävla massa kommentarer men för mig är 36-1-1 fan så mkt mer Invinceble än 26-12-0.
Det är nästan en tredjedel av alla matcher där man vart i paritet med motståndare.

Nej. Arsenal kallas Invincibles för att de inte förlorade någon match. 36-1-1 så här man förlorat.

Sen vad som är mest imponerande är ju en annan femma.
Citera
2020-02-26, 14:01
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:

Ser man invincibles som en binär, ja då är det så. Då finns det ju egentligen inget rekord att slå heller, utan bara göra plats för ett lag till i rekordböckerna - Arsenal, Preston och Liverpool. Med tanke på Prestons nuvarande status och att de gjorde det 1899 kan nog Generalen leva med att dela tronen med dem, tydligen inte med Liverpool

Tycker man t.ex. 36-2-0 är en större bedrift än 26-12-0, då är det en kross av ett gammalt rekord.

Men men. Ville egentligen inte ge generalen vatten på hans invincible-kvarn. Det är hans hjärnspöke. Vore iofs kul att se hans reaktion om Liverpool går obesegrade och tar mest poäng av alla på en PL-säsong någonsin, men det är verkligen en pytteskvätt grädde på moset. PL-titeln ska bärgas, Atletico ska slås i CL, det är det enda som är viktigt för Liverpool framgent.

Vad gäller PL dödar Liverpools överlägsenhet i år många diskussioner, så det kanske blir en av de få saker som engagerar kvar. Vi griper efter halmstrån i brist på en toppstrid att diskutera. United, Chelsea och Spurs-fansen har för mycket självrespekt för att sitta och på allvar diskutera topp4-striden, de tycker det är bajs att deras lag är där de är och väntar på bättre tider. City och Leicester-fansen går att räkna på ena handens fingrar.
Citera
2020-02-26, 15:22
Medlem
Citat:
Vi griper efter halmstrån i brist på en toppstrid att diskutera. United, Chelsea och Spurs-fansen har för mycket självrespekt för att sitta och på allvar diskutera topp4-striden, de tycker det är bajs att deras lag är där de är och väntar på bättre tider. City och Leicester-fansen går att räkna på ena handens fingrar.
Inte så mycket att diskutera merän att det kan gå precis hur fasen som helst då alla tre lagen i teorin kan slå varandra och toppen men omgången efter förlora mot Brighton eller Norwich.

Det mest intressanta i topp-4 är om Sheffield klarar av att hålla tempot hela vägen in och göra nästan underverk med att få Europaspel nästa år då typ samtliga dömde dem till katastrofalt sist i tabellen.
På ett sätt önskar jag nästan att så skall ske, unnar dem verkligen då de verkligen haft sitt egna spel och gjort så hela säsongen.
Citera
2020-02-26, 18:03
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Jag lite nyfiken på vilken av Arsenal, Chelsea, Manchester United och Tottenham som ni egentligen tycker har bäst trupp. Manager och skador spelar ju en stor roll i hur en säsong går men hur ser trupperna egentligen ut. Ta Liverpool som exempel. Många tycker att laget mestadels består av mediokra spelare som enbart presterar på grund av systemet Liverpool har. Med andra ord, oerhört mycket hänger på Klopp. Vilket lag skulle med rätt manager kunna hota topp 2 eller 3? Om du är fan av något av ovanstående klubbar skulle du hellre byta trupp eller behålla det ni har?
Citera
2020-02-26, 23:04
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Svart person snälla.

5 minuter efter West Hams ledning så såg man var det barkade och att Liverpool skulle vinna.

Man märker att spelarna inte ger sitt allt men gör de som krävs för att håva in poäng. Ett hästjobb Kloop och ledarstaben gör för att fortsatt hålla spelarna så pass motiverade i serielunken att man undviker förlust. Inte fan behöver dom dominera och fullständigt köra över motståndarna nu när ledningen är så pass säker, varför skulle dom? För att generalandersson och andra avundsjuka ***** ska bli nöjda? Finns viktigare matcher att spara energin till.

Såklart spelar det större roll för fansen att gå rent än spelarna men hoppas ändå de är en så stor morot att man orkar ge de där extra i varje kvarstående match så det blir en klockren säsong.

Mest av allt för att generalandersson verkar snöat in sig på motsatsen.
Liverpool imponerade inte överhuvudtaget mot WHU.. såg ut som en fortsättning av matchen mot Atletico. Annars så håller jag med i att man inte behöver att dominera varenda match när man har en stor serieledning - ngt som jag har försökt förklara 1000000+ ggr för Liverpooltrollen här inne varenda gång när de jämför Liverpools nuvarande säsong mot Arsenals 03/04 säsong.

Så du tror inte att spelar ngn roll att för spelarna att gå obesegrade genom 1 säsong?? men Liverpools första förlust är bara tidsfråga undan, trots att de är i kanonform.

Haha... Jag bryr mig lika mkt om Liverpool som jag bryr mig om älgbajs, alltså lik noll.
Citera
2020-02-26, 23:05
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alannon
Än så länge efter 27 matcher så har ju Liverpool denna säsong fullkomligt krossat, eller spöat skiten ur Arsenals Invincebles och det säger jag som United-supporter.

26 vinster 1 oavgjord, det är väl typ lika många vinster eller t o m fler än vad Arsenal mäktade med under hela säsongen.

Citat:
Ursprungligen postat av thebandit777
Totalt irrelevant. Vem bryr sig innan säsongen är över?
Exakt.
Citera
2020-02-26, 23:10
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ser man invincibles som en binär, ja då är det så. Då finns det ju egentligen inget rekord att slå heller, utan bara göra plats för ett lag till i rekordböckerna - Arsenal, Preston och Liverpool. Med tanke på Prestons nuvarande status och att de gjorde det 1899 kan nog Generalen leva med att dela tronen med dem, tydligen inte med Liverpool

Tycker man t.ex. 36-2-0 är en större bedrift än 26-12-0, då är det en kross av ett gammalt rekord.

Men men. Ville egentligen inte ge generalen vatten på hans invincible-kvarn. Det är hans hjärnspöke. Vore iofs kul att se hans reaktion om Liverpool går obesegrade och tar mest poäng av alla på en PL-säsong någonsin, men det är verkligen en pytteskvätt grädde på moset. PL-titeln ska bärgas, Atletico ska slås i CL, det är det enda som är viktigt för Liverpool framgent.

Vad gäller PL dödar Liverpools överlägsenhet i år många diskussioner, så det kanske blir en av de få saker som engagerar kvar. Vi griper efter halmstrån i brist på en toppstrid att diskutera. United, Chelsea och Spurs-fansen har för mycket självrespekt för att sitta och på allvar diskutera topp4-striden, de tycker det är bajs att deras lag är där de är och väntar på bättre tider. City och Leicester-fansen går att räkna på ena handens fingrar.
AFCs invincible säsong är bara helt unik i den moderna fotbollen. Men skulle Liverpool klara av att kopiera Arsenal så ska jag vara den första till att gratulera Liverpool fansen, även om det var mkt hårdare och jämnare konkurrens i PL i 03/04 säsongen än vad det är den här säsongen.

LOL

LOL

LOL
Citera
2020-02-27, 06:16
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Haha... Jag bryr mig lika mkt om Liverpool som jag bryr mig om älgbajs

När började du ha återkommande tankar om älgbajs?
Senast redigerad av EnLitenFrys 2020-02-27 kl. 06:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in