Citat:
Ursprungligen postat av
bulletproofsoul
Ja vad kommer denna rädsla ifrån? Varför skulle svenskar drabbas av mer panik eller vara mer känsliga att agera på realiteter än medborgare i andra Europeiska länder? Det känns som att myndigheter har något sorts tvång att behandla svenskar som bebisar som måste söndercurlas och skyddas från sanningar in absurdum. Är det så och det här är förstås bara spånerier från min sida men vet myndigheterna att Sverige numera skiljer sig från övriga grannländer så till den grad att det utgör ett hot mot rikets säkerhet? Är man rädd att den svenska reaktionen på realiteter kommer mer att likna folkliga reaktioner i MENA länder än motsvarande i Europeiska länder? Frågan måste ställas för Anders Tegnell framstår annars som totalt inkompetent och hjärndöd?
Jag tror att du är inne på rätt spår här, problemet är ju bara att det här söndercurlandet lär öka smittspridningen. Man kan nästan tro att Anders Tegnell och FHM blivit mutade på något vis. I stort sett alla andra experter säger ju emot honom. Som jag skrivit tidigare i tråden, det är bättre att vidta för kraftiga åtgärder än inga alls, rather safe then sorry.
Och vid tider av kris så har till och med betamännen lagt sten i sina tygpåsar och klubbar ner kulturberikaren som tränger sig före i kön till vattnet eller maten, även fast han tyckte så synd om honom bara månaden innan.
Jag är inte rädd för egen del, däremot för min mor och far. Den här flatheten som svenska myndigheter visar inför det här hotet gör mig vansinnig och ärligt talat våldsbenägen.