2020-02-27, 12:41
Medlem
Xehkes avatar
Uppdatering från Italien och Protezione Civile senaste presskonferens.

159 på sjukhus med milda symptom. 32 svårt sjuka. 32 friskförklarade och resterande av de ca 500 bekräftade fallen är isolerade hemma med inga eller milda symptom.
Citera
2020-02-27, 12:41
Medlem
Ni konspiratoriker och hypkondondriker, när vågar ni ens gå ut med tanke på hur ni överdriver?

Har knappt rapporterats något fall, har redan börjat ebba ut och snart är det bara tillfrisknade.

Sen har vi länder som Japan som ska spela allan och stänga ner alla skologr, kanske bättre arbeta på och göra något åt sin ekonomi va?

Men kina är snart tillbaka och tar ansvar som vanligt för världsekonomin.

Ut och få lite sol och D-vitamin det är farligare att ha D-vitaminbrist än att få covid
Citera
2020-02-27, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Ja, ipren är redan slut i hela landet. Det blir illa när alla ska ha samtidigt om ett par veckor.
Ipren mm finns i stort lager på Apotea, varför löjlar du dig... Däremot håller Sambucol (antas vara antiviralt) på att ta slut.
Citera
2020-02-27, 12:42
Medlem
qwerty-66s avatar
Sydkorea har nu gått om Kina i antalet rapporterade nya fall..... Men frågan är om inte Iran legat etta om de haft mer "testkits"?

S. Korea 1,766 +505 13 +1 24 18
China 78,514 +450 2,747 +32 32,926 8,346
Citera
2020-02-27, 12:43
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lone star
Farmor hade 11 eller om det var 12 syskon. Bodde väldigt nära centrumet för spanska sjukan i Sverige( Arjeplog) Endast ett syskon avled i spanska sjukan. De bör ha varit i åldrarna 15-35 tippar jag. Så det förskräcker inte så mycket.

Det där är intressant, för jag är också ättling till en man som var bekräftad överlevare av spanska sjukan. Jag har fått höra av en vårdkontakt, att det är därför jag är immun mot vinterkräksjukan (och mina barn får den endast lindrigt). Men är det någon som vet, om detta även kan hjälpa oss nu, mot Coronaviruset? Finns en sådan koppling?
Citera
2020-02-27, 12:44
Medlem
Theforeigners avatar
27 February
11:34: 75 new cases and 2 new deaths in Italy. (Source)(Source 2)

https://bnonews.com/index.php/2020/02/the-latest-coronavirus-cases/
Citera
Medlem
AlbusPercivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mofasti
Ni konspiratoriker och hypkondondriker, när vågar ni ens gå ut med tanke på hur ni överdriver?

Har knappt rapporterats något fall, har redan börjat ebba ut och snart är det bara tillfrisknade.

Sen har vi länder som Japan som ska spela allan och stänga ner alla skologr, kanske bättre arbeta på och göra något åt sin ekonomi va?

Men kina är snart tillbaka och tar ansvar som vanligt för världsekonomin.

Ut och få lite sol och D-vitamin det är farligare att ha D-vitaminbrist än att få covid

Jag tycker att det är bra att länder är försiktiga och inte köra som Sverige dvs låta kineser fortfarande få flyga in i landet.

Det är just sånna som dig som är oansvarsfulla som gör att spridningarna blir effektivare.

Vet någon varför Sverige fortfarande inte bannar Kineser ifrån att entra landet? Äckligaste befolkningen ever som äter råttor och massa skit som har lett till detta elände.

Tycker även att vi bör banna alla flyg ifrån Italien också.
Citera
Medlem
Superlistigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Svenska myndigheter inklusive statsepidemiolog Tegnell tycks mycket rädda för att folk ska drabbas av panik.

Detta är en seriös fråga: Vad är det för panik de faktiskt är rädda för? Är de rädda för att folk ska slå ihjäl varandra inne på Konsum i kamp om den sista tonfiskburken!? Eller är de rädda för att överdrivet många människor ska söka vård för snuva och därmed hindra att folk som faktiskt behöver vård får vård!? Eller vad?
Troligtvis rädda för att det stör globalismens fortsatta utbredning. Det ska bara skapas panik kring frågor där globalismen är lösningen, jämför klimatfrågan...
Citera
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Nu har ordföranden för säkerhetsrådet i Irans parlament blivit den tredje toppolitikern att smittas i landet, rapporterar BBC.

Är parlamentsledamöterna särskilt utsatta? Om inte, om de utgör någon sorts genomsnitt, så måste ju smittspridningen i Iran vara helt enorm.

Parlamentet: 3 smittade av 290 = 1%.
Iran 80 miljoner invånare, skulle motsvara 800.000 personer.

I och med att så många som varit i Iran är smittade så är det inte otänkbart.
Citera
2020-02-27, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det där är intressant, för jag är också ättling till en man som var bekräftad överlevare av spanska sjukan. Jag har fått höra av en vårdkontakt, att det är därför jag är immun mot vinterkräksjukan (och mina barn får den endast lindrigt). Men är det någon som vet, om detta även kan hjälpa oss nu, mot Coronaviruset? Finns en sådan koppling?
Ja, intressant. Tänker att din släkting måste ha burit på en gen som gjort honom mer motståndskraftig? Då kan det nog vara en fördel även för dig.
Citera
Medlem
En polare jobbar på folkhälsan där pratas om katastrof på gång nu är det läskigt på riktigt
Citera
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Svenska myndigheter inklusive statsepidemiolog Tegnell tycks mycket rädda för att folk ska drabbas av panik.

Detta är en seriös fråga: Vad är det för panik de faktiskt är rädda för? Är de rädda för att folk ska slå ihjäl varandra inne på Konsum i kamp om den sista tonfiskburken!? Eller är de rädda för att överdrivet många människor ska söka vård för snuva och därmed hindra att folk som faktiskt behöver vård får vård!? Eller vad?
Du har en god poäng, jag har länge varit inne på samma linje. Så verkar även omvärlden börja resonera gällande det beteendet.
Citat:
Analyser: WHO fega efter att tidigare ha ropat varg

... En anledning till det kan vara att organisationen tidigare anklagats för att ropa varg och nu överkompenserar...

https://omni.se/analyser-who-fega-efter-att-tidigare-ha-ropat-varg/a/mRw9mO

Det finns flera i tråden som också överkompenserar av någon märklig anledning, ärkemiffot Tegnell har väl den påverkan på de mest räddhågsna stackarna i landet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in