2020-02-27, 09:36
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Nej du, du kan inte jämföra det här med Tova och andra oskyldiga kvinnor som blivit mördade. De har inte hotat, stalkat, kontrollerat och sårat mördarens familj p g a hämnd.

Att du ens jämför Lena med dessa andra oskyldiga kvinnor är en förolämpning mot dem. De har inte gjort något i närheten av vad Lena har gjort mot SD och HD. Är du inte klok?!

Vad är det jag läser? Jag tror knappt mina ögon!
Vilket rått och öppet hat som plötsligt vällde ur din penna.
Du har verkligen visat dina riktiga färger de senaste dagarna.

Är dessa ord verkligen uttalade av en högutbildad psykolog och forskare⁉️
Jag tycker att det isåfall är en ren skandal att du får praktisera inom yrket.
Med en sådan inställning till brottsoffer så borde HSAN omedelbart pröva rätten till legitimation och återkalla den.
Vet f.ö ledningen vid Örebro Universitetet, där du själv säger dig forska, om att du sitter här dagarna i ända sedan snart 2 år och kränker ett brottsoffer?

Både HD och LW är offer för såväl SD som det toxiska triangeldrama de befunnit sig i.
Att HD sedan fortsatt att utföra SDs sysslor har nu försatt henne själv i en situation där hon trots att hon officiellt är friskriven troligen ändå är fortsatt misstänkt av åklagaren. Detta pga det som framkommit i förundersökningen och det vi nu kan läsa i förhören med henne.

Tråden handlar om MORDET på Lena Wesström. Vem vet du kanske en dag förekommer som målsägare eller vittne i en FUP och då likt JG och JD avslöjas alla dina hemligheter, även din aktivitet på forumet.
Citera
2020-02-27, 09:38
Medlem
Rosamunds avatar
https://www.na.se/logga-in/just-nu-45-aringen-tittar-framat-mot-skarmen-folj-rapporteringen-fran-rattegangen-om-hjarstamordet

Vill någon rapportera vad som sker på rättegången just nu? Notknapparen?
Citera
2020-02-27, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shookers
Kan det varit på detta viset:

SD ber LW att följa med ut gör en snabbis i dungen (eftersom sonen var hemma).

Han lurar henne och direkt efter sexet har han ihjäl henne? Där av sperman på kjolen.

Sen undrar jag också en sak som inte framgår i fupen.

SD och LW hade tydligen hårdhänt sex och LW blödde ofta en hel del enligt fup. Borde det inte då även vara blod i trosorna? Det är ju inget blod i de flesta av trosorna och det verkar ju mest vara någon form av avföring/slidsekret.
Det faller på att hon inte hade spermaförekomst i slidan - om jag minns rätt. Ang hårdhänt sex och blödande så ljuger han ju. Han insåg att det kan förekomma blod i hans bostad som tillhörde Lena och därför planterade han den teorin. De hittade mycket riktigt liten förekomst av detta. Bl a på altanen (återigen... om jag minns rätt). Altanen var en av de platser där han påpekade "att de haft sex".
Citera
2020-02-27, 09:41
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shookers
Kan det varit på detta viset:

SD ber LW att följa med ut gör en snabbis i dungen (eftersom sonen var hemma).

Han lurar henne och direkt efter sexet har han ihjäl henne? Där av sperman på kjolen.

Sen undrar jag också en sak som inte framgår i fupen.

SD och LW hade tydligen hårdhänt sex och LW blödde ofta en hel del enligt fup. Borde det inte då även vara blod i trosorna? Det är ju inget blod i de flesta av trosorna och det verkar ju mest vara någon form av avföring/slidsekret.

Nej - eftersom obduktionen visade att LW inte haft samlag (topsning)

Aktbilaga 157 – Teknisk undersökning, protokoll Del A och Del B
Aktbilaga 160 – NFC, Sakkunnigutlåtande

Länkar till dessa hittar du här: (FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Citera
2020-02-27, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Aktbilaga 149 sid. 181 Förhör med HD som då är misstänkt för mord

Det här är ju väldigt graverande att hon raderar saker ur telefonen mellan 14 maj - 17 maj.
Här pressas hon av utredarna.
Nu är hon tuffare också i förhören

FL: Vad är det för bilder då?
MT: Alla bilder. Kan va en kaffekoppsbild jag har fått från Stefan. Det kan va en naturbild
från Jonas. Jag vill .. jag försöker hålla b01ia så mycket bilder som möjligt i min telefon.
FL: Men jag vill ändå att du förklarar det Hanna. Varför.. varför radera du information, det är
alltså mellan den 14e och 16e maj. Det är tiden för brottet
. När gör du det och varför?
MT: Vet inte. Jag vet inte.
FL: Kommer du ihåg .. vati var du när du gjorde det här?
MT: Jag kommer inte ens ihåg att jag har raderat det här, dom dagarna.

Det där är ju anmärkningsvärt! Jäkligt märkligt. Hon har bekräftat i andra förhör att blod som ev finns i SDs bostad är Lenas efter sexaktiviteter. Nu har hon dessutom raderat ur mobilen 14-16 maj 2018. Hur i helvete kan de låta henne gå helt fri? Hon VET vad SD gjort. Försvårande av utredning borde vara det minsta hon borde misstänkas för.
Citera
2020-02-27, 09:47
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Hmm, tycker du inte att det skulle vara trevligt om Hiding då presenterade en tänkbar medhjälpare om hon nu misstänker att det kan ha skett med flera inblandade?

Och om du kollar på fallet rent motivmässigt, vem av MGM och MGK har egentligen störst skäl till att önska livet ur BO?

Hiding,s utradering av MGK ur hennes krångliga ekvation är inte snygg, jag vet inte hur bra Backman är som advokat men Johan Eriksson eller Thomas Olsson skulle förmodligen gnuggat sina händer i ren glädje om de fick en sådan här godbit att jobba med.

Jag är alltför oerfaren inom området och frågar/diskuterar frågan just av den anledningen.
Jag vet helt enkelt inte om det kan påverka utfallet för SDs del om det kan finnas eller inte finns en medhjälpare.

Åklagaren verkar ju tycka att bevisen räcker för just denna mgm, oavsett. Behövs det en till gm menar du? Jag förstår det inte riktigt.
Citera
2020-02-27, 09:49
Medlem
ModestyBlaisers avatar
Huvudförhandlingen handlar just nu om chattarna.

"Åklagaren Therese Johansson berättar nu att det finns kommunikation mellan Lena Wesström och 45-åringen som visar på att de under en tid planerade en framtid tillsammans.

Åklagaren har läst upp chattar som Lena Wesström haft med vänner. I chattarna framgår det att Lenas drömresmål var att bestiga Kilimanjaro. Hon och 45-åringen planerade att resa dit med varandra. Kilimanjaro blev sedan en symbol för när deras förhållande skulle fullbordas, och de skulle bli ett par på riktigt.

Åhörarna lyssnar uppmärksamt när åklagaren och ytterligare en person läser upp chat-konversation som en dialog. Det är som en pjäs på teatern som handlar om ett destruktivt förhållande.

Lena skriver i flera konversationer om svårigheterna att lämna 45-åringen. Hon skriver att han förnedrar henne och följer efter henne.
"

https://www.na.se/artikel/just-nu-45-aringen-undviker-att-mota-deras-blickar-folj-rapporteringen-fran-rattegangen-om-hjarstamo rdet
Senast redigerad av ModestyBlaiser 2020-02-27 kl. 09:56.
Citera
2020-02-27, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Inflikar lite att flera hade koder till dörren. Alla sina individuella koder och på så vis borde man väl också kunna se en logg på vem som varit inne?
Minns att en annan karl också hade kod dit (var det vän eller en fling..? Svårt att hänga med i hennes kärleksliv)
Tack för inhopp och info!
Jag noterade att yngste sonen angav att t ex mormor och morfar hade kod.
Men med en dåres envishet biter jag mig fast i själva ursprungsfrågan:
Vilken var själva orsaken till att LW bytte till kodlås?!

Var det för att nyckel/nycklar var på drift?
Var LW under en tid orolig för att SD [ev] hade en nyckel till hennes bostad? -något som förstås kan ha ändrats med tiden
Var det för att LW då lätt skulle kunna dela ut koder till de män hon för tillfället "bjöd in"?
(tänker på din avslutande mening)
Citera
2020-02-27, 09:51
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Aktbilaga 149 sid. 181 Förhör med HD som då är misstänkt för mord

Det här är ju väldigt graverande att hon raderar saker ur telefonen mellan 14 maj - 17 maj.
Här pressas hon av utredarna.
Nu är hon tuffare också i förhören
MT - HD

MT: Ja jag vet att jag sa arg och frustrerad men jag sa också meningen efteråt att nej jag vet
inte om jag var arg och frustrerad. Eeh eller nånting sånt. Eeh, för det var nog inte då jag var
arg och frustrerad. Jag var arg och frusterad många gånger när jag raderat efteråt för att jag
vill ha ett privatliv. Punkt slut. Jag vill ha ett privatliv,jag vill inte .. jag får nojor av att ni
sitter och läser mina konversationer. Vilket jag inte vet om ni gör. För ibland får jag den
känslan. Eeh ..
FL: Men det här var ju innan ..
MT: jaa. Ja men det är ju därför jag säger att ..
FL: Du kan inte blanda in oss då.
MT: Nej. Och det är därför jag vill.. inte ha det här med arg och frustrerad.
FL: Mmh.
MT: Det.. för det är liksom mitt beteende när jag har hamnat i dom situationerna att jag
raderar.
FL:Mmh.
MT: Eeh men jag raderar mycket bilder gent emot att jag inte vill ha för mycket bilder ligga.
Jag försöker tömma bilder från kameran med jämna mellanrum. Eeh, för jag vill inte ha bilder
i telefon ligga.
FL: Vad är det för bilder då?
MT: Alla bilder. Kan va en kaffekoppsbild jag har fått från Stefan. Det kan va en naturbild
från Jonas. Jag vill .. jag försöker hålla b01ia så mycket bilder som möjligt i min telefon.
FL: Men jag vill ändå att du förklarar det Hanna. Varför.. varför radera du information, det är
alltså mellan den 14e och 16e maj. Det är tiden för brottet. När gör du det och varför?
MT: Vet inte. Jag vet inte.
FL: Kommer du ihåg .. vati var du när du gjorde det här?
MT: Jag kommer inte ens ihåg att jag har raderat det här, dom dagarna.

Ja väldigt mycket tyder på att HD är inblandad på något sätt.
Hennes agerande dagarna kring mordet är mycket graverande.

Undrar om hennes geocachevänner vågar läsa FUP, och isåfall vad de tycker när de läser förhören med henne.
Citera
2020-02-27, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det där är ju anmärkningsvärt! Jäkligt märkligt. Hon har bekräftat i andra förhör att blod som ev finns i SDs bostad är Lenas efter sexaktiviteter. Nu har hon dessutom raderat ur mobilen 14-16 maj 2018. Hur i helvete kan de låta henne gå helt fri? Hon VET vad SD gjort. Försvårande av utredning borde vara det minsta hon borde misstänkas för.

Hon måste ju vara med brottet på något vis.
Det kommer mer när man läser förhör med henne.
Hon är inkonsekvent och vågar inte svara på alla frågor då hon inte vet vad hon har sagt i tidigare förhör.
Då gråter hon en skvätt.
Är man oskyldig behöver man inte komma ihåg vad man har sagt.
Man undrar ju varför hon inte sitter inlåst.
Citera
2020-02-27, 09:56
Medlem
Citat:
Hon måste ju vara med brottet på något vis.
Det kommer mer när man läser förhör med henne.
Hon är inkonsekvent och vågar inte svara på alla frågor då hon inte vet vad hon har sagt i tidigare förhör.
Då gråter hon en skvätt.
Är man oskyldig behöver man inte komma ihåg vad man har sagt.
Man undrar ju varför hon inte sitter inlåst.
OM man hittar något graverande mot henne i den här huvudförhandlingen så är det inte något som hindrar att hon låses in igen och man fortsätter förundersökningen mot henne. Ett problem är att hon inte behöver vittna under ed. Och hon kan när som helst vägra vittna. Det har hon rätt till som närstående.
Citera
2020-02-27, 09:57
Medlem
Han såg ganska vältränad ut vid förhandlingen när han greps i somras. Jag tyckte inte det såg ut som han magrat sedan dess. Tiden i häktet har naturligtvis satt sina spår, och han såg en aningens blek ut. Han verkade vara nyklippt, och efter omständigheterna såg han ändå fräsch ut.
Na
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in