Citat:
Ursprungligen postat av
Aktien
Jag förnekar att hela Sverige är ett problemområde, men jag förnekar inte att det finns problemområden. Jag stödjer heller inte massinvandring. Jag är däremot totalt emot den typen av propaganda som Lamotte och hans föjare sprider som sanningar.
1. Det ser inte ut så i hela Sverige, utan i vissa utvalda problemområden. Han besöker områden där problem pågår där och då. 2. Det förmedlar en falsk bild. Vare sig stenkastning, våldtäkter, bilbränder eller rån är utbrett. Därav frågade jag dig om du varit med om någotdera, och jag fick ett ganska väntat svar.
3. Det enda "ni" bidrar med är hat och polarisering samt en normalisering av det. Det slutar aldrig väl. Finns många exempel genom historien som knappast behöver nämnas.
Mycket fel här aktien, satte siffror för att göra det hela lite enklare.
1. Det ser ut så i hela Sverige, det är inte isolerat till rinkeby, tensta och rosengård, utan varje skola har problem med gangsterblattar som lever rövare. Absolut, det kan finnas undantag men vi talar om 95%+ som har dessa specifika problem.
2. Jag gissar på att du inte förnekar att områdena som Lamotte besöker har problem, utan att du menar att det är en ensidig infallsvinkel som därmed blir falsk, men har du glömt att vi har public service som funkar som ett enda stort propagandaorgan för mångkulturen? Hur många positiva inslag av typen "den otroliga entreprenörsandan i Bergsjön" har du inte sett? Att skildra problemen är, mot bakgrund av den extremt ensidiga rapporteringen från gammelmedia, att ge en verklig bild, fattar du?
3. Och? Att vara tolerant utan att ta hänsyn till vad som tolereras är ingenting som ska hyllas. Det är fan total jävla katastrof på många platser i Sverige och till och med public service ger fan i att skildra det. Att hata kronogårdens gangsterliga är friskt och rimligt, att tolerera och känna sympati inför deras situation är sjukt, det är fan stockholms syndrom. Polarisering? Som om det i sig är negativt? Klart som fan att vi ska polarisera stenhårt, är man okej/tolerant/accepterande/förstående inför massvåldtäkter, förnedringsrån, gängkrig och terrorattentat så är det ju helt på sin plats att man befinner sig i en extremt polariserad position. Vad bidrar Lamotte & Co med? Samma sak som smärtan som du känner i handen om du lägger den på plattan, en skarp varning som till slut inte går att ignorera.
Herregud Aktien, du kanske skulle ta och tänka till. Vet inte varför du tar sociopaterna i försvar men du måste fan tänka om, det här är inte gångbart och du har inte ett enda argument som backar din position, du tror att du har det för att DN har samma åsikt men DN är ett gäng jävla idioter.