2020-02-27, 01:38
Medlem
LennyMacKenzies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exexexex
Men våra fängelser är ju fulla!
Vi kan inte arrestera fler!
-Vänsterdebattören

Haha nä just det ett argument som från ett förskolebarn, Sverige är fantastiskt!
Citera
2020-02-27, 01:39
Medlem
exexexexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aktien
Säger Lamotte, ja. Det är större slagkraft i hans reportage när han sprider den "oberoende sanningen" än om han bekänner färg, speciellt bland sämre folk. Det finns garanterat en agenda i det han gör. Det finns en röd tråd i alla hans reportage, och det är problem med invandrare.

Se ovan. Att annonsera ut plats och tid på en politiskt vriden mediakanal är inte ett neutralt tillvägagångssätt. Givetvis drar han till sig arga, förberedda lokalbor som har starka, negativa åsikter i frågan. Även om han själv framstår som neutral i sina reportage så är de personerna han intervjuar knappast neutrala, vilket gör att hans reportage knappast är politiskt oberoende, även om han själv påstår att HAN är oberoende.
Men är inte det en bra sak?
Att det får komma upp till ytan.
Och att det gör det via en livestream istället för blodiga slagsmål utanför kameran?

Och hur tänker du att dom som han intervjuar ska vara neutrala?
Intervjuaren ska vara neutral, inte den som blir intervjuad... Sen om det är åt höger eller vänster, men när man har en åsikt så är den ju inte neutral? Eller va?
Senast redigerad av exexexex 2020-02-27 kl. 01:45.
Citera
2020-02-27, 01:43
Medlem
Cuckslayers avatar
Citat:
Säkerligen, men Lamotte sprider en falsk bild av läget i Sverige i sina reportage genom att alltid fokusera på de mest problemdrabbade områdena.

Hela Sverige är ett problemområde just nu. Det skulle du också inse om du tog bort din kosmopolitiska skygglapp.
Citera
2020-02-27, 01:47
Medlem
Nu har man visat att det går att återta torget i Kronogården om så bara för en kväll. Ha en ambulerande insatsstyrka med 100 snutar som åker runt och rensar alla torg i alla problemområden.
Citera
2020-02-27, 01:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cuckslayer
Hela Sverige är ett problemområde just nu. Det skulle du också inse om du tog bort din kosmopolitiska skygglapp.

Verkligen? Hur många gånger har du blivit rånad/våldtagen/misshandlad under ditt liv? Hur många känner du personligen som har blivit någotdera, av just invandrare? Svaret är förmodligen noll.
Citera
2020-02-27, 01:51
Medlem
Citat:
Verkligen? Hur många gånger har du blivit rånad/våldtagen/misshandlad under ditt liv? Hur många känner du personligen som har blivit någotdera, av just invandrare? Svaret är förmodligen noll.
Men din bajsapa. . 3000 barn rånas per år...blir 30000 på 10 år. Dessa har syskon och föräldrar.. Som ett exempel...
Citera
2020-02-27, 01:51
Medlem
Cuckslayers avatar
Citat:

Vad har min erfarenhet med invandrare med saken att göra? Faktum är att det är kaos i Sverige på grund av massinvandringen. Du gör dig bara till åtlöje om du förnekar detta.
Senast redigerad av Cuckslayer 2020-02-27 kl. 01:54.
Citera
2020-02-27, 01:52
Medlem
exexexexs avatar
Citat:
Upp med nivån nu!
Citera
2020-02-27, 02:01
Medlem
argaangelicas avatar
Swishlamotte med skottsäker väst

Tror rasistlamotte att han är typ krigskorre? Låt fegisen åka till Iran eller Jemen, favelor i sydamerika liksom. Han blev jättebesviken att Kronogården var lugna gatan ju. Linda Snecker och kvinnan som konfronterade honom gjorde starkt intryck, Systerskap!
Senast redigerad av argaangelica 2020-02-27 kl. 02:04.
Citera
2020-02-27, 02:04
Medlem
STORVITHAJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argaangelica

Tror rasistlamotte att han är typ krigskorre? Låt fegisen åka till Iran eller Jemen, favelor i sydamerika liksom. Linda Snecker och kvinnan som konfronterade honom gjorde starkt intryck, Systerskap!
Han får väl hot varje dag?
Citera
2020-02-27, 02:07
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av argaangelica

Tror rasistlamotte att han är typ krigskorre? Låt fegisen åka till Iran eller Jemen, favelor i sydamerika liksom. Han blev jättebesviken att Kronogården var lugna gatan ju. Linda Snecker och kvinnan som konfronterade honom gjorde starkt intryck, Systerskap!

Tim Pool är krigskorrespondent och van att rapportera från krigshärdar runtom i världen.

Han sa att Sverige var så obehagligt att han aldrig vill återvända.
Citera
2020-02-27, 02:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cuckslayer
Vad har min erfarenhet med invandrare med saken att göra? Faktum är att det är kaos i Sverige på grund av massinvandringen. Du gör dig bara till åtlöje om du förnekar detta.

Jag förnekar att hela Sverige är ett problemområde, men jag förnekar inte att det finns problemområden. Jag stödjer heller inte massinvandring. Jag är däremot totalt emot den typen av propaganda som Lamotte och hans föjare sprider som sanningar.

Det ser inte ut så i hela Sverige, utan i vissa utvalda problemområden. Han besöker områden där problem pågår där och då. Det förmedlar en falsk bild. Vare sig stenkastning, våldtäkter, bilbränder eller rån är utbrett. Därav frågade jag dig om du varit med om någotdera, och jag fick ett ganska väntat svar.

Det enda "ni" bidrar med är hat och polarisering samt en normalisering av det. Det slutar aldrig väl. Finns många exempel genom historien som knappast behöver nämnas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in