2020-02-27, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flytandelycka
Angående den sjuka svenskan i Jönköping.

Jag hade själv lunginflammation för ca två år sedan och var sjuk en hel månad (ett rent helvete). När jag blev ”frisk” visade jag fortfarande symtom med knastrande lungor, andfåddhet och hosta.

Frågan är ju om man fortfarande är smittsam när det värsta är över? Kan det vara så att man inte vågar skriva ut henne på grund av att man inte vet hur länge en patient är smittsam?
Nej, det beror på dina lungor som skadats av så lång sjukdom.
Citera
2020-02-27, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krosh
Nej, en väldigt onödig kommentar. Du ska inte oroa dig för detta dock. Rapporten har inte ens blivit peer reviewed ännu. D.v.s inte granskad av ämnesexperter och ska därför inte spridas till allmänheten överhuvudtaget. Det i sig tyder också starkt på att det hela är ganska oseriöst och inte utfört av välrenommerade forskare, utan istället individer som vill ta tillfället i akt och glida på fokuset av Covid-19 (kanske få forskningsmedel etc.). Jag är själv forskare och sådant här stör mig väldigt mycket. För att ytterligare understryka detta så är jag själv man som inte fått barn ännu och inte en promille av mig bekymrar mig över lösryckta rapporter likt denna.
Vad sjutton snackar du om? Om man vill få input snabbt, som under pågående epidemi, så är det så man får ut infon och tipsar om nya uppslag. Sitt inte och hitta på eget skit nu.
Citera
2020-02-27, 00:52
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av professorpuss
Inga dödsfall i Kina på flera timmar nu, vad har hänt med rapporteringen
Tror det officiellt har gått över. Anledningen till varför jag tror det är att de håller på att gå i konkurs och måste få folk i arbete.
Citera
2020-02-27, 00:52
Medlem
flytandelyckas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsaek
Nej, det beror på dina lungor som skadats av så lång sjukdom.

Det stämmer nog.
Citera
2020-02-27, 00:53
Medlem
mrtassles avatar
Trump presskonferens just nu
Allt verkar bra i staterna 15 bekräftade smittade varav 14 har redan fått lämna sjukhus och 1 är kvar som kommer få lämna inom kort.
Citera
2020-02-27, 00:55
Medlem
Snart två miljoner visningar i tråden efter 5-6 veckor
Citera
2020-02-27, 00:55
Avslutad
En man i London kollapsade helt plötsligen efter att ha hostat i ett köpcentrum.

https://www.express.co.uk/news/uk/1247688/Coronavirus-Canary-Wharf-London-latest-update-man-coughing-collapse-video-chevron
Citera
2020-02-27, 00:56
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Det finns nu rimligen ett hyfsat stort antal förgreningar av viruset som kunnat muterat oberoende av varandra, så det skall nog inte uteslutas att både dödlighet och smittsamhet kan variera beroende på vilken förgrening som smittan kommer i från.

Självklar är det så, de första smittade i Wuhan fick värsta kraften av viruset och Kina handlade därefter, det som är intressant är att viruset har redan muterat till snällare varianter men samtidigt är elakt i vissa länder.
Det som oroar mig är att det går inte säga på vilket håll viruset utvecklas, se bara på i Italien där det smittar idag runt 150 personer på en dag, imorgon kanske 180 personer och även det verkar vara en snäll variant så dör de som är gamla och har egna sjukdomar, ungefär som en vanlig influensa.

Ser man på hur det går i Iran så vet man egentligen ingenting förutom att smittan är utbredd och väldigt många är smittade och väldigt många dör, det kan bero på att antingen har de dålig sjukvård och många smittade och/eller att viruset är elakare.

Man vet inte just nu inte vad som egentligen gäller och det är skrämmande.
Citera
2020-02-27, 00:56
Medlem
Uteliggarns avatar
[quote=itsaek|70437386]
Citat:
Ursprungligen postat av Akrobaten0808
Vet du vad, det du sysslar med är spekulationer och piss. Lövfen ska tas under jord? Han vet inte ens om vad som pågår, kan knappt orientera sig i tid och rum innan han har fått en breifing-grogg. Lägg av.

Håller med fullständigt, de är som yra höns hela högen.

Lite fel är det dock att kalla han för "svetsare" Har nog inte bränt många pinnar i sina dar, det är de mest arbetsskygga som engagerar sig i fackett, för att slippa jobba för lönen, så har det alltid varit.

Risken finns som sagt att även den här historien kommer att sluta med "vi såg det inte komma" som när så kallade "flyktingar" kom gående på motorvägar i Ungern, Tyskland och Danmark, mot Sverige
Och fortsätter ändå som statsminister. Allt rinner av honom som på en gås
Citera
2020-02-27, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrtassle
Trump presskonferens just nu
Allt verkar bra i staterna 15 bekräftade smittade varav 14 har redan fått lämna sjukhus och 1 är kvar som kommer få lämna inom kort.
Ja, team-trump ska stampa fram vaccin och läkemedel.

Kanske lövfen kan komma dit och be på knäna om att få några doser? 🤭
Citera
2020-02-27, 01:05
Medlem
Resultat beräknas:
Smittade: 81 027

Resultat klara:
Döda: 2763
Klarat sig: 30 258

Så....

Av de som är "färdiga" (friskförklarade eller döda) så dog 9.1%

Eller?

Förklara hemskt gärna varför jag har fel, skulle bli väldigt glad om jag tänkt fel.

Epidemiologer har sagt att 40-70% av jordens befolkning lär ha smittats innan årets slut. Och 9.1% av jordens befolkning är ju ganska många

Edit: Drygt 700 miljoner för hela jordens befolkning

Edit 2:
9.1% av 40% av jordens befolkning: 276 miljoner (360 750 i Sverige)
9.1% av 70% av jordens befolkning: 484 miljoner (631 312 i Sverige)
Senast redigerad av .-fuckYUO-. 2020-02-27 kl. 01:33.
Citera
2020-02-27, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itsaek
Ja, team-trump ska stampa fram vaccin och läkemedel.

Kanske lövfen kan komma dit och be på knäna om att få några doser? 🤭

Ja dock skulle det ta ett år !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in