2020-02-26, 22:36
Medlem
Xehkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dompan75
Nej, på presskonferensen i Göteborg sa de indirekt att hon är kvar. De berättade hur många skyddsdräkter som går åt per dag när personal besöker henne. Ca 10 st svarade de.

Eller så pratade dom generellt.

"– Vi tycker att detta solklart faller under patientsekretessen. Vi försöker inte dölja eller mörka något. Detta är en individ som har varit extremt tydlig med att hon vill ha anonymitet. Då är det jätteviktigt för oss att hennes vilja och patientsekretessen går först."
Citera
2020-02-26, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arcsin
Visst är det så, men här håller ju många apokalypsen för sannolik.
Att vara medveten om risker är inte samma sak som att hålla alla scenarier som sannolika. Varför är du så upptagen av detta? Gör som du själv vill så gör andra som de vill.
Citera
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urbizzo
Ja C-vitamin i stora doser ger visst skydd. Nu kan man inte ta upp hur mycket c-vitamin som helst, kroppen ser det som en sockerart och den bryts ner /passerar systemet.
Men det finns metoder - dels blanda det med linolja som man kört i en höghastighetsmixer, då luras kroppen ta upp mer och det kommer ut i blodet.
Eller går det också att ge som en vitamininjektion. alltså med en spruta in under huden.

Min egen erfarenhet är också att om alla tar extra c-vitamin så stoppas spridning. Det räcker med att alla tar extra C i högre dos på vanligt sätt. Alla ska ta.
Men att få folk att fatta att det är relativt enkelt att bibehålla sin hälsa utan att springa till doktorn har jag slutat med. De går hellre dit och får tramadol utskrivet och glada i hågen beskriver att de känner ingenting. Det gick över på en gång förklarar det glatt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oeomum
- BNO News har bra rapportering och uppdaterar snabbt.

- John Hopkins University har även en bra sammanställning och karta globalt.

- Inspirerat av dessa två har jag börjat arbeta på en nationell karta över Sverige, Coronakartan (www.coronakartan.se) . Kommer att uppdatera vid nya fall/ny information.

Bra initiativ!
Citera
2020-02-26, 22:38
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollarn
Ja med 100tals skrivna på en och samma adress. Hur ska man smittspåra ?. En (svart)arbetare på ett företag ska hittas och ingen vet vad han egentligen bor.
Jag förstår verkligen inte hur smittspårningsförespråkarna inte klarar av att ta hänsyn till den faktorn?
Citera
Medlem
antoneriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
De två insjuknade i Sverige verkar ha betett sig föredömligt och inte satt sig på någon mottagning för att invänta vård.

Varje gång Anders Tegnell blir intervjuad borde han tydligt annonsera: Om du känner symptom; ring 1177, åk för fanken inte till sjukhuset.
Citera
Medlem
Citat:
De två insjuknade i Sverige verkar ha betett sig föredömligt och inte satt sig på någon mottagning för att invänta vård.
Vi får bara hoppas att beteendet fortsätter så.
Citera
Medlem
Mrjobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urbizzo
Ja C-vitamin i stora doser ger visst skydd. Nu kan man inte ta upp hur mycket c-vitamin som helst, kroppen ser det som en sockerart och den bryts ner /passerar systemet.
Men det finns metoder - dels blanda det med linolja som man kört i en höghastighetsmixer, då luras kroppen ta upp mer och det kommer ut i blodet.
Eller går det också att ge som en vitamininjektion. alltså med en spruta in under huden.

Min egen erfarenhet är också att om alla tar extra c-vitamin så stoppas spridning. Det räcker med att alla tar extra C i högre dos på vanligt sätt. Alla ska ta.

Det går även att blanda ut med Citron juice vilket gör att kroppen bättre ta upp C-vitaminet. Jag har flera recept på vitamininjektioner ifrån forskare som befinner sig och arbeta med viruset i kina Så istället för att alla här ska bygga upp samhället till ett panik stadium som msm vill att det ska bli för att vi ska vända oss till regeringen och be dem hjälpa oss.
Citera
2020-02-26, 22:39
Medlem
Citat:
Att bete sig föredömligt är att undvika att resa. De som har smittats har betett sig extremt klandervärt.
Citera
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lallisen
När skulle de ha börjat sätta resande i karantän?
Var skulle de sätta dessa människor, det borde vara några hundra om dan bara från Kina.
Hur länge skulle de sitta i karantän?
Hur skulle folk som mellanlanda spåras? Vilka tvångsmedel skulle användas?

Vilka katasyrofplaner skulle aktiveras, undantagstillstånd?
Ska vi växla över till krigsekonomi för en sjuk student?

Ska vi mobilisera försvaret?

Ta över privata företag och tvinga dom att lägga om sin produktion?

Dina påståenden saknar verklighetsförankring.

Du svarade inte på min fråga!

Kan du ge tre exempel på vad Sverige har gjort för att minska risken för smittspridning?

Kan du ge ett enda?

Du verkar överhuvudtaget inte medveten om vilka konsekvenser en okontrollerad och omfattande smittspridning får. Vi vet hur det såg ut i Wuhan. Vi vet att tiotusentals vårdades på sjukhus och att över 2500 dog. Vi vet att man byggde katastrofsjukhus och att man gjorde om sportanläggningar till sjukhus. Vi vet att arbetsplatser stängde. Att kollektivtrafik stängde ner. Att folk oavsett om de var smittade eller inte i stor utsträckning inte tilläts lämna sina bostäder.

Hur vore det om du kunde inse att regeringen har gjort skit och ingenting för att förbereda oss och absolut ingenting för att förhindra att smittan kom hit. Idag skulle socialstyrelsen börja titta hur man ska få tag i skyddsutrustning till vårdpersonal. IDAG! Så går det när vi har en statsepidemilog som yrar om att allt vi har att räkna med är enskilda fall. Herregud...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Om tegnell behåller lugnet och får rätt, inget stort utbrott, då kommer han hyllas som ett geni och få serafimerordern ur kungens hand.

Tänk på det ni som kritiserar.
På samma sätt som jag skulle hylla mig själv för sparade pengar ännu ett år utan villaförsäkring.
Citera
2020-02-26, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochro
När de flesta är antingen immuna eller vaccinerade går det ganska enkelt, jämförelsevis.

Du vet kanske inte att barn under 18 månader är ovaccinerade och att det finns en viss ovaccinerad eller population med sämre skydd trots vaccination också?

https://www.folkhalsomyndigheten.se/folkhalsorapportering-statistik/statistik-a-o/sjukdomsstatistik/massling/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in