2020-02-26, 11:53
Medlem
Strax pressträff med FHM och Såssialstyrelsen:

https://www.svtplay.se/video/25761368/nyheter-direkt/coronaepidemin-sprider-sig-presstraff-om-sveriges-beredska
Citera
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idpentz
Och om viruset kommer hit på allvar som svininfluensan? Jaha och?

Det här är inget mördarvirus som dödar alla det infekterar. Är man i en riskgrupp, då kan man oroa sig men jag tvekar på att det är cancerpatienter, hjärtsjuka, gamla och svårt diabetessjuka som står för majoriteten av inläggen i den här tråden.

Skitsnack, kolla länken jag skickade. Den enda anledningen dödsfallen inte är högre i Kina är att de har EXTREMA ÅTGÄRDER OCH EXTREMA RESURSER!

Inget västerländska land har samma kapacitet eller förmåga att hantera detta så bra som KINA.

dödsfallen kommer således blir högre här. Betydligt högre. Hur höga? Kolla på Iran.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idpentz
Så du tror bara för att jag inte är orolig så kommer jag gå runt och smitta andra om jag skulle åka på skiten?

Vet inte hur ni gör men är jag sjuk så brukar jag vara hemma från jobbet och undvika att träffa vänner och släkt tills jag är frisk.
Men nu skall du vara proaktiv också. Det är inte säkert att du känner av sjukdomen, men du kan smitta ändå!
Citera
Medlem
StJeromes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Creatur
Artikel i DN om att Trump får kritik i USA för otillräckliga åtgärder mot viruset spridning. Väldigt likt kritiken här hemma mot svenska åtgärder.

Skönt att någon sagt något om Trump så att DN kan skriva artiklar även idag.
Citera
2020-02-26, 11:55
Medlem
jardins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StJerome
Fyra barn på 4, 10, 10 och 15 har diagnostiserats med viruset i norra Italien.
Har du källa?
Citera
2020-02-26, 11:55
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oaklake
Paris dog en man runt 60 år
Skolor stängs i Storbritannien

Okej. Hittade nu själv var i Frankrike skolor hålls stängda

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/nu-har-viruset-dodat-over-800-personer-skolor-stangs-i-kina

Citat:
Franska skolor stänger efter att britter smittats
Virusutbrottet har även orsakat att skolor i Frankrike hålls stängda. Fem britter i skidorten Contamines-Montjoie, nära Mont Blanc, har konstaterats smittade. En av dem är en nioåring som har besökt en lokal skola. Därför har två av skolorna i området nu stängts.
Citera
2020-02-26, 11:56
Medlem
SVT sänder FHMs pressis strax.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/senaste-nytt-om-coronaviruset
Citera
2020-02-26, 11:56
Medlem
Creaturs avatar
Jag tror f. ö. att FHM m.fl. har lite bättre planering än det ser ut. Problemet är att de inte förstår att folk numera inte nöjer sig med auktoritära försäkringar om att experterna har full kontroll över situationen. Vill man motverka oro och konspirationsteorier måste man delge folk mer fakta om krisplaneringen. Kanske kommer det ske på presskonferensen nu.
Citera
2020-02-26, 11:57
Medlem
Hur gick det med
DNs Coronatåg!
Är dom på väg till Sverige nu?
Citera
2020-02-26, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jardin
Har du källa?

https://nationalpost.com/pmn/health-pmn/coronavirus-cases-rise-in-italy-with-children-among-new-cases

Citat:
Officials in Lombardy, which includes Italy’s financial capital Milan, said cases had risen overnight to 259 from 240 on Tuesday, with four children, including a 4-year-old girl, infected in the first such cases in the country.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jardin
Har du källa?
De sa det nyss på svt play
Citera
Medlem
RealRoastBeefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StJerome
Ring resten av världen, den delar inte din bild att antal insjuknande sakta kryper fram.

Något som måste bli bättre är testkitens känslighet. Nu verkar viruset missas väldigt ofta vid testerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in