Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-02-26, 21:50
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Pysslar dom inte med yppandeförbud?
Vad menar du?
Citera
2020-02-26, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sheerluck
Man ska inte påstå att SE är en mördare utan att ha mer på fötterna.
Nej, det krävs givetvis teknisk bevisning. Men det är fullt möjligt att han var mördaren. Det finns inga omständigheter som omöjliggör att han var det.
Citera
2020-02-26, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Jag är inte så säker på det.
Vad vi vet och vad som onekligen har understrykits med dubbla streck av Petersson är att de återigen återgått till mordplatsen.Antalet personer såsom varandes möjlig GM är härvidlag ytterst begränsat.
Det torde därför vara logiskt att anta att de jobbat med SE spåret.
Visst kan utredningen utifrån mordplatsen hamnat i något helt annat till slut,men det finns det inga belägg för om man tar sin utgångspunkt i vad Petersson hitills har sagt.

Du är uppenbar så okunnig att de tolkar allt fel. Man gör motsatsen till att försöka bända till scenarion som *lgwps hångrin* privatspanare plägar göra och man var efter 30 år pionjärer att ta avskrivna wt observationer och övervakningspm på allvar för att överväga en konspiration vilket man deklarerat öppet.
Citera
2020-02-26, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av soulflash
Är böjd att hålla med. En poliskonspiration verkar också mindre troligt utifrån detta:
KP säger: "Runt utredningen finns det en massa spännande och intressanta uppslag och spår. Sydafrika, Iran och Irak, poliskonspiration, Säpo och alla möjliga tankar kring Olof Palmes internationella engagemang. Dessa teorier är intressanta. Men ju närmare brottsplatsen man kommer desto mer spekulativa blir de."

HM säger: "Vi gjorde en nystart med ny personal och kom fram till att gå tillbaka till brottsplatsen och titta efter nya infallsvinklar, i stället för att titta för mycket på tips och teorier som mer är kopplade till motivbilden än till själva händelsen."

Just att han tonar ned motivbilden tycker jag tyder på att en ensam "galning" genomförde mordet.

Min personliga uppfattning har alltid varit,och är fortsatt,att mordet på Olof Palme är ett slumpmässigt dåd utfört av ensam GM.
Några konspirationer har jag aldrig trott på.Andra har säkert annan uppfattning.
Citera
2020-02-26, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Basfakta
Om du är vänlig att lösa förhören med Anna H och Karin J så ser du det jag menar - förhören ANTYDER att det är SE som sliter i Palmes ben och tycker att kroppen ska vändas i framstupa sidoläge.

Någon annan försökte - så vitt känt - inte påverka upplivningsförsöket.

Dessutom har du då den tidiga uppgiften från LL om mannen i "CEPS".

Min poäng är fortfarande att TP/Filter saknar grund för sin tvärsäkerhet rörande SE som GM. Det borde de ha upptäckt själva och det bör även du se.

Om du läser in dig i tråden så ser du att jag och andra metodiskt har gått igenom punkt efter punkt och på flera av punkterna råder stora frågetecken.

Att misstänka SE och utreda SE tycker även jag är utmärkt att man gör. Lars Larsson kom ju med en spännande redogörelse tyckte jag.

Men sen spårade allting ur med Filter och TP. De är för tvärsäkra. Deras story håller inte för tvärsäkerhet. Det finns problem - signalementet, tiderna, vittnesuppgifter från mordplatsen, LJ-teorin, Grand-teorin, Gamla stan-teorin, SE:s reumatism och alkoholmissbruk, avsaknaden av mordvapen med mera med mera.

Det här är inget man kan gå till en rättssal med. Det är spekulationer som förklätts till sanning.
Anna H och Karin J har ju med bestämdhet sagt att de inte har sett SE på platsen. Det fanns en annan yngre man, Stefan Glantz, som deltog i upplivningsförsöken. Det är nog han som avses.
Citera
2020-02-26, 21:55
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Vad menar du?

Pysslar inte PU med yppandeförbud?
Citera
2020-02-26, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jarvsofaks
Ja, ungefär så.

Undrar vilken teknik de kommer att använda sig av? Rörliga bilder? AI? PPT? Oavsett presentationsteknik, snacka om att skriva in sig i historieböckerna!
Citera
2020-02-26, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeppeNil
Därför att SE enligt alla andra vittnen inte befann sig på mordplatsen inom 1 minut efter mordet. Därför går det inte att förklara hur han har sett LJ.
De flesta andra tittade på LOP så ingen tänkte väl på SE. LJ tvekade ett tag också innan han följde efter GM så SE har kunnat hinna se honom.

Varför kan det inte vara så att SE talade sanning i stora drag men kanske kryddade lite?
Har inte läst TP:s bok men beskriver han samma teori där som i Veckans Brott eller håller han på att ändra sig efter hand? Han verkar inte trovärdig för fem öre.
Citera
2020-02-26, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andran
LJ själv uppger att han dolde sig när mördaren vände sig om uppe på krönet.
Ja, men mördaren hann givetvis se honom innan han hann gömma sig.
Citera
2020-02-26, 21:57
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Pysslar inte PU med yppandeförbud?
Jo.
Citera
2020-02-26, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Du är uppenbar så okunnig att de tolkar allt fel. Man gör motsatsen till att försöka bända till scenarion som *lgwps hångrin* privatspanare plägar göra och man var efter 30 år pionjärer att ta avskrivna wt observationer och övervakningspm på allvar för att överväga en konspiration vilket man deklarerat öppet.

Du har bundit dig alltför hårt till din teori,och saknar därmed förmågan att kunna ta in ny information som eventuellt faller utanför din bekvämlighetszon.Det diskvalificerar dig som meningsfull debattör enligt mitt personliga förmenande.
Citera
2020-02-26, 21:58
Medlem
Citat:
"Kan räcka". Eftersom beteckning och serienummer kan räcka så är det 100% säkert att det inte handlar om CA:s vapen?
Ja så är det. Hypotesen har formulerats av någon som inte har det klart för sig. Minns när Turbo erkände att man sedan länge avskrivit CP. I ett vagt försök via framträdande hos Aro antydde han CA som alternativ med blev tvungen att tillstå att det inte höll det heller inom någon vecka.

Lyssna vad de säger istället. Man har tagit en second opinion på de tekniska spåren dvs kulorna och det har gett resultat. Vilka alternativ handlar det om?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in