2020-02-26, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Så då har Tegnell fel, eller är det en omöjlighet att nysa rakt ut i Stockholms tunnelbana?

Det var många som hostade i T-banan när jag åkte med den idag, inte alla hostade i armvecket.

Tegnell har fel.
Citera
Medlem
arcsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StJerome
Om smittan börjar spridas okontrollerat kommer paniken infinna sig oavsett vad du skriver. Om den inte gör det behöver du inte oroa dig för någon panik.
Jag räknar inte med att kunna stävja paniken ensam, men en förnuftets röst i en panisk situation är aldrig fel.
Citera
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrjobi
Skulle ni få viruset skall ni begära höga doser intravenös C-vitamin. För att bygga upp ett försvar emot viruset är det viktigt att dricka minst 5g C-vitamin pulver per dag. Blanda gärna ut det med Citronjuice för att kroppen snabbare ska ta upp Cvitaminerna.

I kina just nu använder de sig utav Intravenös C-vitaminer och det visar stora framsteg till förbättring utan att behöva syrgas. Det har lätt till att 80% procent förbättrat sitt mående bara på en ökning av cvitamin i din kropp med 200mg per dag

Jag tror inte det är tillåtet i Sverige med höga doser intravenöst
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arcsin
Således borde folk på planet och bussen vara smittade, eller hur? Om nu viruset är så ruskigt smittsamt som ni påstår.

Ja man lägg av. Vi vet att det är smittsamt framför allt efter att man har fått symptom, men säkert en tid innan dess också. Hur hennes kontakter på planet eller bussen såg ut vet vi väldigt lite om. Slumpen spelar naturligtvis in i detta. Men att det är en smittsam sjukdom finns det inget tvivel om. En kvinna i Sydkorea smittade själv 37 personer, en engelsman smittade 11 på en resa och på en färja blev 600 av 3000 smittade.
Citera
Medlem
Kanske OT, och hysteriskt, men hade inte Tegnell behövt lite semester? Nya krafter behövs.
Citera
2020-02-26, 21:54
Medlem
Uteliggarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Nog är du lite skärrad du med eftersom du är så mån om att alla här ska sätta sig i en ring och sjunga lyckosånger ihop? En som inte har anledning till oro söker inte självmant upp en tråd på ett forum för att förklara att denne inte bryr sig. Du verkar tillräckligt rationell för att inse att du inte kommer att få något resultat, alltså måste din medverkan handla om något annat? Anledningen vet dock bara du så det är egentligen lönlöst för mig att fortsätta spekulera.

Tack, kunde inte sagt det bättre själv!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -modestyblaise-
Ja, fast de säger att forskning visat att de allra flesta fall så smittar man först vid symtom eller någon dag innan
Man vet helt enkelt inte ännu. Men det har förekommit eller kan ha förekommit. Då måste man ta det på allvar. Den här killen verkar ha gått till jobbet i flera dagar innan han blev sjuk. Det intrycket fick man av presskonferensen. Har han då även pendlat med vagnen i rusningstrafiken så kan man ju fundera lite. Fast Tegnell säger ju att det är omöjligt att smitta någon när man trängs på en buss/vagn. Man kan tydligen bara smitta folk man känner eller är släkt med.
Citera
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotsverige
House GOP Håller en konferens om COVID19 nu.

https://www.youtube.com/watch?v=3bJcNEpI7xg

Kommer det fram något intressant?
Citera
2020-02-26, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Då finns det hur många tävlingar som helst att välja på. Alla slutspelsmatcher i ishockey. VM i ishockey. Starten på alla serier inom fotbollen till våren.
Lite längre bort EM i fotboll.

Det beror helt på och om spridningen tilltar.
Jo det är sant, det tänkte jag inte på. Såna större tävlingar lär väl vara ett bra mått att förhålla sig till. Hoppas innerligt att smittan inte sprids till större delen av Sverige till april men känns som om det är 50/50.
Citera
Medlem
Citat:
Så då har Tegnell fel, eller är det en omöjlighet att nysa rakt ut i Stockholms tunnelbana?

Det finns risk att smittas om någon nyser på en, det är droppsmitta. Jag har inget exakt citat vad Tegnell sagt men att droppsmitta inte smittar tror jag inte han sagt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arcsin
Nej, mest för att de ska hetsa folk till att plundra affärer och annat som impulsiva människor med panik kan göra.
Nej, det är de oförberedda personerna som får panik & plundrar mataffärer. De som buffrar & förberett dig kommer inte få panik. Det man ska göra i Sverige för att undvika panik är att börja buffra och förbereda sig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Kan du eller någon annan bidra med länk till presskonferensen? Jag hittar den inte.

Help!!

Här
https://twitter.com/sahlgrenska/status/1232741615871111169

Citat:

Nysningar och hostande skall göras i armveck och personer med symptom skall direkt kollas upp givetvis.
Man skall aldrig nysa och hosta rakt ut. Droppsmitta är precis vad detta handlar om. Droppar i luften som man andas in eller som hamnar i slemhinnor som tex ögon.
Senast redigerad av Browser 2020-02-26 kl. 21:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in