2020-02-26, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soltorkadetomater
Har buffrat och köpt på mig då och då för att inte sticka ut. Har typ allt nu från skyddskläder till vissa mediciner, torrmaten bör räcka minst 100 dagar. sen har man utöver det vanliga frysen och kylen som garanterat räcker någon månad eller så innan.

Så... ska nog köpa mer när jag tänker efter.
Wow... vad har du för typ av skyddskläder?
Citera
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FluffsterBunny
Tydligen 1 fall i Linköping nu också..

/F

Jag hittar ingen information om det någonstans.
Citera
Medlem
arcsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vlkmslf
Det är du som beter dig hysteriskt. Du kommer till en tråd om ett ämne du enligt egen utsago är helt obrydd om, och börjar ändå skriva inlägg som om du visste mer än någon annan i ämnet. Nog för att konspirationsteoretikerna i tråden blir tröttsamma att läsa efter ett tag, men din typ tar priset av trådens mest värdelösa inlägg. I inlägg efter inlägg försöker ni provocera folk att sluta diskutera nyheterna kring en internationellt (av WHO benämnt ett internationellt nödläge) uppmärksammad händelse.

Ett neurotiskt / socialt dysfunktionellt beteende och vad det bottnar i kan jag bara spekulera om.
Jag försöker bara lugna ner folk och ge en mer tillbakadragen syn på saken.

Diskutera är ingen fara. Det jag är emot är hetsen till panik. Människor med panik är livsfarliga.
Citera
2020-02-26, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arcsin
Viruset ska, enligt uppgift, smitta innan sjukdomen brutit ut. Alltså bör hon ha smittat folk innan hon kände sig krasslig själv. Jag undrar då; var är alla de smittade?

Det smittar innan man får symptom, men inte lika lätt. Dr John Campbell har i en video på Youtube förklarat detta. Jag börjar låta som ett eko som hela tiden refererar till honom, men ahn är extremt bra på att förklara och hitta bra källor.

Innan man får symptom (även om vissa är aymptomatiska också, bla den engelska superspridaren) så krävs närmare umgänge för smitta. Men om man börjar hosta och snörvla, då smittar man MYCKET.

Det stora problemen är de som smittar mycket via exempelvis andning utan att hosta och snörvla...
Citera
Medlem
Xehkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orkanuz
Min käre totalförnekare ”vanliga-influensa-xehke”!

Nu pratade jag inte om vad kina säger.

Jag pratade om vad WHO sa i sin senaste konferens.

Mitt förtroende för WHO är inte stort.
Mitt förtroende för diktaturen kina är obefintligt.
Mitt förtroende för xehkes totalförnekelse av allt relevant i tråden är inte bara borta. Det börjar bli en frisk fläkt!

Tips: läs ordentligt vad det är för inlägg du kommenterar.

Aldrig någonsin påstått att det här är en vanlig influensa. Bara för att jag är rationell och inte hysterisk så betyder det inte att jag inte ser allvaret med det här viruset.

Att det finns outliers som asymptomatisk smitta, 24 dagars inkubationstid, 0 dagars inkubationstid osv vet vi men det är inte vanligt.

Men du har precis bevisat att du har noll koll och självinsikt som en tax. Vem är det som totalförnekar allt relevant i tråden? Ni griper efter varje litet halmstrå som styrker era domedagsprofetior och konspirationsteorier och avfärdar allt annat. WHO ljuger. Kina ljuger. Anders Tegnell ljuger. FHM ljuger. Dr. Bruce Aylward ljuger. Random twittrare/youtuber ljuger inte! Komiskt.

Det här är inte konspirationsforumet vännen. Du kanske borde söka dig dit.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Fel, detta har redan avhandlats flera gånger. WHO har varit på plats i Wuhan och säger att det inte finns någon sådan evidens. Det är de med symptom, även milda sådana, som driver smittspridningen.

Ok, hoppas dom jag lyssnat på har fel då.
Samtidigt sa han i aktuellt studion att dom inte har 100% koll på varför vissa regioner drabbas så hårt med många smittade inom litet område!
Citera
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Kalla mig vad du vill. Jag ser bara inte anledningen till att man ska spä på någon hysteri bara för att ett förkylningsvirus som sprids sakta och ineffektivt har smittat två personer i Sverige och någon hundradels promille av Italiens befolkning.

Kan ju bero på att alla jobbar för att försöka begränsa spridningen typ. Men det har du kanske missat?

Innan kineserna gjorde nåt dubblades antalet smittade var 2.4 dag med ett r0~6.
Citera
Medlem
severustheemperors avatar
-
Citera
2020-02-26, 21:47
Medlem
Jönköping är ju inte direkt folktomt självklart mötte hon andra människor i stan och hon åkte ju knappast själv i bussen.
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Man vet att hon kom med ett plan från Kina. Sedan tog hon bussen till Jönköping. Ganska snart fick hon symptom och satte sig då själv i karantän. Hon har inte umgåtts med många sedan hon kom till Sverige.
Detta till skillnad mot det nya fallet som är svensk och som verkar ha levt normalt liv i flera dagar i Göteborg innan han fick symptom. Kan mycket väl ha smittat i kollektivtrafik eller på jobbet till exempel.
Har han smittat några Göteborgare så kan vi snabbt ha samma situation som i Italien.
Citera
Medlem
Idiotsveriges avatar
House GOP Håller en konferens om COVID19 nu.

https://www.youtube.com/watch?v=3bJcNEpI7xg
Citera
Medlem
bulletproofsouls avatar
Tegnell sa i aktuellt att "det är ett par hundra smittade utanför kina"...

3255 just nu enligt: https://bnonews.com/index.php/2020/02/the-latest-coronavirus-cases/

En annan sak han sa är att det i princip är omöjligt för viruset att smitta luftburet tex genom tunnelbana eller andra folksamlingar.

Har den här killen överhuvudtaget någon som helst koll eller svamlar han bara?

En annan sak man reagerade på i nyhetsinslaget. Är det dags nu att se över beredskapslager av tex skyddsutrustning? Skulle man inte gjort det för åratal sedan? Vi ska köpa in från utlandet och sedan räknar vi med att få hjälp menar man...hur naiva får man vara? Vilka länder har skyddsutrustning att avvara vid en global pandemi. Dessa pajaser ger inkompetensen ett ansikte. De skulle kunna tagit ett gäng A-lagare från närmaste parkbänk så hade de skött det hela bättre. Skrämmande.
Citera
Medlem
Uteliggarns avatar
Citat:
Hur kom hon hem till Sverige? Fraktades hon i en lufttät låda? Hur tog hon sig sedan till hemmet?

Landade du från månen nyss?
Googla lite vet ja...
detta har ältats i en månad, du som är någon självutsedd expert kan väl bemöda dig till att scrolla tillbaka lite i tråden om inte annat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in