2020-02-26, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -modestyblaise-
Mm... ska buffra i veckan. Dock hoppas jag på mer än en vecka.

Har buffrat och köpt på mig då och då för att inte sticka ut. Har typ allt nu från skyddskläder till vissa mediciner, torrmaten bör räcka minst 100 dagar. sen har man utöver det vanliga frysen och kylen som garanterat räcker någon månad eller så innan.

Så... ska nog köpa mer när jag tänker efter.
Citera
2020-02-26, 21:43
Medlem
arcsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Man vet att hon kom med ett plan från Kina. Sedan tog hon bussen till Jönköping. Ganska snart fick hon symptom och satte sig då själv i karantän. Hon har inte umgåtts med många sedan hon kom till Sverige.
Detta till skillnad mot det nya fallet som är svensk och som verkar ha levt normalt liv i flera dagar i Göteborg innan han fick symptom. Kan mycket väl ha smittat i kollektivtrafik eller på jobbet till exempel.
Har han smittat några Göteborgare så kan vi snabbt ha samma situation som i Italien.
Således borde folk på planet och bussen vara smittade, eller hur? Om nu viruset är så ruskigt smittsamt som ni påstår.
Citera
Medlem
Mrjobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuigiCantenozzi
Aluvia säljs under namnet Kaletra i Sverige. Men särskilt dyr är den väl ändå inte? Cirka 4000 för en månads behandling (för HIV).

Billigare att köpa C-vitamin pulver som just nu kina använder sig utav som visar stora framsteg att förminska smittan
Citera
Medlem
Citat:
Källa?

Ja Källa?
Citera
Medlem
mrtassles avatar
Jag är på allvar orolig för det här viruset.Svensk media verkar inte vilja förmedla situationen som faktiskt råder i världen utan förminskar det här för att inte panik ska utbryta,Vilket kanske är rätt men sanningen kommer alltid ikapp.Sveriges sjukvård har ingen chans mot det här.Efter att gått igenom en massa internationella medier och dokumentärer på Youtube så är jag övertygad om att detta kommer slå mycket hårt mot sverige som har obefintlig vård mot det här.Imorgon blir det att bunkra mat och plocka ut kontanter
https://www.youtube.com/watch?v=ycrqXJYf1SU
Citera
2020-02-26, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotsverige
Det finns det många som gör i detta land tyvärr. T.om många nära och kära...
Min familj verkar lite oroad faktiskt. Normalt sätt verkar inte sådant bekomma dem men pga den omfattningen som visat sig tidigt i Kina så har de fattat. Fattar inte att Sverige inte förbereder sin befolkning. Usch. Måste buffra i veckan. Better safe than sorry!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arcsin
Kalla mig vad du vill. Jag ser bara inte anledningen till att man ska spä på någon hysteri bara för att ett förkylningsvirus som sprids sakta och ineffektivt har smittat två personer i Sverige och någon hundradels promille av Italiens befolkning.
Det är du som beter dig hysteriskt. Du kommer till en tråd om ett ämne du enligt egen utsago är helt obrydd om, och börjar ändå skriva inlägg som om du visste mer än någon annan i ämnet. Nog för att konspirationsteoretikerna i tråden blir tröttsamma att läsa efter ett tag, men din typ tar priset av trådens mest värdelösa inlägg. I inlägg efter inlägg försöker ni provocera folk att sluta diskutera nyheterna kring en internationellt (av WHO benämnt ett internationellt nödläge) uppmärksammad händelse.

Ett neurotiskt / socialt dysfunktionellt beteende och vad det bottnar i kan jag bara spekulera om.
Citera
Medlem
magpests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emhela
Du kan bära på en smitta utan att själv bli sjuk av den.

Det beror helt på hur man definierar sjuk och sjukdom. Om man bär på ett virus som gör andra svårt sjuka men utan att man själv blir sjuk av viruset. Är man att betrakta som frisk eller sjuk (har en smittsam sjukdom) i det läget?
Citera
Medlem
Det känns så ynkligt att ingen gör något
Man vet precis vad som väntar
Man är förvarnad sedan länge
Ändå gör man inget - bara låter det spridas - fullständigt apatiska
Man skäms som västerlänning - vad är det för fel på beslutshavarna och expertisen?

Italien reagerade föst när dom var tvungna - dom kunde ha infört kontroller karantäner restriktioner m.m. Nu får dom stänga ner hela samhället !

Italien är inkörsporten och därifrån sprider det sig nu.
Jag ser tydligt att det sprider sig i områden runt norra Italien: Frankrike Schweiz Österrike Tyskland Kroatien Makedonien Grekland - förmodligen även Spanien..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
VM i bordtennis flyttas väl från Sydkorea har jag för mig? Många matcher i italienska ligan har blivit inställda så nog kommer viruset att ha påverkan på framtida arrangemang.
Jo, det kan stämma. Tänker mer inhemska, tävlingar i Sverige. Ifall viruset utvecklas, hur det skulle se ut för tävlingar i Sverige. Verkar vara rätt tafatta åtgärder från svenska myndigheter iofs så man kanske inte kan förvänta sig någon särskild åtgärd?
Citera
2020-02-26, 21:45
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Aluvia säljs under namnet Kaletra i Sverige. Men särskilt dyr är den väl ändå inte? Cirka 4000 för en månads behandling (för HIV).

Ja du kan ju tänka dig själv vad det blir för kostnad om halva sverige ska få den gratis på högkostnadskyddet.

Konkurs.
Citera
2020-02-26, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FluffsterBunny
Tydligen 1 fall i Linköping nu också..

/F

Hur vet du det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera