2020-02-26, 21:39
Medlem
SVT är fan i mig experter på att bjuda in fel människor. Bjud in nån psykolog från Danmark. Forskningen ligger 20 år före i Danmark än i Sverige.

Danska socialdemokraterna resonerar så här.

1. Det är invnadrarna som är rasisterna. Det är danskarna som rånas och får sin bilar uppeldade och sitt liv förstört.

2. Busar skall bli hemlösa. Hela familjer vräks om en i familjen "skapar oro" Gängbildning sprängs direkt.

3. De är byfånar man har att göra med. Det är ingen ide ens att föröka föra en dialog med dem.

Danska polistidningen. - Inavel.
https://web.archive.org/web/20180602101401/http://www.dansk-politi.dk/artikler/2009/september/det-var-kun-et-spoergsmaal-om-tid
Citera
2020-02-26, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikael2
Ös in mera pengar samt flyktingar.https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/flera-kritiska-roster-hojs-mot-svt-s-nya-debattprogram-sverige-mots
Haha, den var lite lustig faktiskt...
Citat:
Jorge Pereira och Robert Kozelka från organisationen Integrationsforum mot rasism har även de tackat nej till att medverka i debatten – om än som publik. Det skriver de i en debattartikel i ttela i dag.
– Vi tycker bland annat att det här skapar ännu mer motsättningar, säger Jorge Pereira till SVT Nyheter Väst.
Vissa var smarta nog att fatta att det bara kan gå åt ett håll ju mer exponerade de blir.
Citera
2020-02-26, 21:40
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-III
Jag håller med. Han var den enda som made sense. Trodde Lamotte skulle vara lite skarpare.

Skottsäker väst i en TV-studio förde ju tankarna till Jarl Alfredius i hjälm i Aktuellt från Sarajevo på 90-talet. Skoj.

Nja, inte den absolut enda skulle jag säga. Tyckte nog att han polisen med invandrarbakgrund verkade vettig och hon kvinnan med slöja som hade flyttat från Kronogården men jobbade kvar där var det väl inget fel på.

Tyvärr lyckades de knappast väga upp dumheterna från "Team Orten", men i alla fall.
Citera
Medlem
exexexexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UlphSvenson
Nej, det är bara dumt och patetiskt. Som allt han gör. Vilken jävla supernolla.
Men utveckla lite, jag skriver det inte för att jag försöker smutskasta dig eller för att jag är ett fan av lamotte.
Varför är han en supernolla?
Var det pinsamt med västen? Om vi bortser från den...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-III
Jag håller med. Han var den enda som made sense. Trodde Lamotte skulle vara lite skarpare.

Skottsäker väst i en TV-studio förde ju tankarna till Jarl Alfredius i hjälm i Aktuellt från Sarajevo på 90-talet. Skoj.
Tycker polisen va rätt vettig med men snecker?
Citera
2020-02-26, 21:41
Medlem
Korv-Bajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exexexex
Men... skriv vad du hittade då!?

Dom som verkar ha lätt för att se andra som rasister eller invandrarfientliga (och själva är svenskar, oftast) bor ofta i rena svenskghetton.

Dom som blir kallade rasister eller invandrarfientliga bor ofta i mer blandade områden med fler osvenska namn.

Kolla gärna själv.
Citera
2020-02-26, 21:41
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Du får tillstånd att vistas på deras områden om du söker tillstånd hos gängen. Det är det nya Sverige.

Lät som gubbarna från PRO var rätt trötta på babbarnas härjningar. Skottsäkra glasrutor. 😎

Heja Sverige. Det går bra nu
Citera
2020-02-26, 21:42
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UlphSvenson
Nej, det är bara dumt och patetiskt. Som allt han gör. Vilken jävla supernolla.

Fanns ju dock fler supernollor där ikväll. Babbeadvokaten och tokan Snecker.
Citera
2020-02-26, 21:44
Medlem
exexexexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korv-Bajs
Dom som verkar ha lätt för att se andra som rasister eller invandrarfientliga (och själva är svenskar, oftast) bor ofta i rena svenskghetton.

Dom som blir kallade rasister eller invandrarfientliga bor ofta i mer blandade områden med fler osvenska namn.

Kolla gärna själv.
Ja, det är ju sedan gammalt!
Citera
2020-02-26, 21:44
Medlem
mjohan84s avatar
Bara jag som tyckte att lamotte såg riktigt trött alt pårökt ut?
Citera
2020-02-26, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Precis, det sa ju även en babbe rakt ut. Hade du sagt till innan du började filma...

Ja helt sjukt, enligt lag har man rätt att filma på offentligt plats. Och den där lilla tjejen som pratade om att de kanske var skrivna på torget, det är där de umgås och där ska man inte få filma.
Citera
2020-02-26, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Så ohyggligt dåligt program. Snuttar hit och dit, den obligatoriska kören av klappmongon, några kommunister som ska prata på om allt möjligt utom just det som ska diskuteras, och så en helt tondöv Belinda som hackar sönder samtalet så fort det går en mikrometer under ytan och slagorden och riskerar att bli intressant för en gångs skull.
Lägg ner, bara lägg ner.

Har inte titta på svensk teve på år och dar men är chockad över den menlösa attityden. Finns det inga intelligenta människor som kan få uttala sig? Var är udden? Man blir beklämd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in