2020-02-26, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Hemskt att läsa!
Och fruktansvärt svårt att förstå!

Det går ju inte riktigt att begripa. Precis som med Tova, går hon rakt in i käften på lejonets gap.

Tova skrev flera gånger att hon inte trodde att hon skulle överleva. !9 år gammal skriver hon i sin dagbok att om hon överlever sommaren ska hon resa till Grekland efter studenten.
Ändå åker hon hem till Billy. Stannar trots att han lurar bort sin kompisar från huset. Blir ensam med honom... Kommer aldrig därifrån.

Vad är det som gör att de trots att de vet, inte överger, inte lämnar, inte lyssnar på varningarna??

Det går inte att förstå riktigt.
Men jag är säker på att det inte är en dödslängtan.
Och jag ser samma typ av konstiga känslomässiga bindning.

Jag tror inte att det är som Mirandamirage tror, att det är vårdslöshet.
I det begreppet finns en betydelse som innefattar att du kan välja, styra, bestämma själv.
Att du är slarvig.

Jag tror inte att det handlar om slarv. Eller att du kan välja själv.
Är det kanske som en slags tvångströja?

Jag har aldrig själv varit i den här situationen. Det är obegripligt.
Men jag försöker verkligen, verkligen förstå. Om det går?

Jag litar därför istället på den forskning som finns.
Och man får läsa på lite mer.
Och lyssna.

Det kända fenomenet att vissa kvinnor tror att de ska kunna förändra en man till det bättre? Svartenbrant hade t e x en kvinna som försökte. Det lyckades inte.
Citera
2020-02-26, 21:19
Medlem
covfefe...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Givetvis så började hon hoppas igen.

Hon trodde ju att hon äntligen vunnit och att
det skulle bli hon och SD.

Istället så ville han bara ha tillbaka HD och sa
till LW att han inte ville ha henne även om han inte
fick tillbaka HD.
Hur normalt är det att printa en hindersprövningsblankett så snart man börjar hoppas att få gifta sig med någon? I de allra flesta fall brukar man först fria, bestämma datum för vigseln, fundera på det praktiska, etc. innan man ens funderar på att kontakta skatteverket.
Citera
2020-02-26, 21:20
Medlem
Citat:
Givetvis så började hon hoppas igen.

Hon trodde ju att hon äntligen vunnit och att
det skulle bli hon och SD.

Istället så ville han bara ha tillbaka HD och sa
till LW att han inte ville ha henne även om han inte
fick tillbaka HD
.
Det var nog mer så att HD ställt krav att skulle hon och SD någonsin bli ett par igen så måste LW försvinna. Sen vet jag inte om HD menade "försvinna från grannskapet och GC-gruppen" eller försvinna för evigt från jordens yta. Men hon tänkte inte finna sig i att vara nån sorts marktjänst medan han lekte helikopter med Lena.
Citera
2020-02-26, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Kom att tänka på en sak. Han hade ju kontakt med Hanna och sa till henne att han "raderar löpande". Var det vid det här tillfället och vad det fotandet han syftade på. Attan att ha så dåligt minne ibland.
För mig hon frågade när han haft kontakt med LW sist, då svarar han igår eller dagen innan! Vet ej raderar löpande.
Något i den stilen var det.
Citera
2020-02-26, 21:23
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av covfefe...
Hur normalt är det att printa en hindersprövningsblankett så snart man börjar hoppas att få gifta sig med någon? I de allra flesta fall brukar man först fria, bestämma datum för vigseln, fundera på det praktiska, etc. innan man ens funderar på att kontakta skatteverket.

Tycker du Lenas agerande i övrigt var normalt då? Varför skulle hon inte kunnat agerat irrationellt även när det kommer till hindersprövning och beställt den för tidigt?
Citera
2020-02-26, 21:25
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av covfefe...

Hon var ju inte normal.

Hon trodde ju att hon hade rätt att göra
vad som helst för att få det som hon ville.

Hon hade hoppats på att gifta sig med SD
hela tiden de hade en relation.
Citera
2020-02-26, 21:28
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Det var nog mer så att HD ställt krav att skulle hon och SD någonsin bli ett par igen så måste LW försvinna. Sen vet jag inte om HD menade "försvinna från grannskapet och GC-gruppen" eller försvinna för evigt från jordens yta. Men hon tänkte inte finna sig i att vara nån sorts marktjänst medan han lekte helikopter med Lena.

HD menade nog försvinna från SD:s liv. Men han insåg nog att så länge Lena levde så skulle han inte kunna låta bli henne. Han både hatade och lustade efter henne. Det har vi ju sett i deras chattar.
Citera
2020-02-26, 21:29
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Sonen har pratat vitt och brett om att LW slog honom och anmälde henne liksom UW gjorde till både polisen och soc.
Det är mycket allvarliga saker och för att få behålla barnen blev hon nog hon tvingad till terapin? En narcissist har ALDRIG fel och skulle aldrig ta ett initiativ till terapi.
Tvingad till terapi?
Om du har läst i tråden så sökte hon hjälp men var tvungen att vänta ett år.
Det var hennes val och ingenting hon blev tvingad till.
Citera
2020-02-26, 21:30
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:

Har du läst internetkonversationen
mellan LW och SD?

LW skriver där att hon hoppas på att det
ska bli de två, trots att SD sagt att han
inte skulle vilja ha henne även om han inte
fick tillbaka HD.
Senast redigerad av gloriouslife 2020-02-26 kl. 21:34.
Citera
2020-02-26, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zissela
Jag funderar på om hans sperma fanns på fram- eller baksidan av hennes kjol. Har han sprutat över henne som avslutning?

Nån som hittat det i fup?
På vänster ficka, och på insidan på samma stället. Alltså den sida som var uppåt eftersom han la henne på hennes högra sida.
Han säger i ett förhör att han inte dödat henne och sen sprutat på henne. Jag kommer inte ihåg hur han formulerade det.
Som jag har förstått går det inte att tidsbestämma sperman, och kjolen kanske inte var nytvättad.
Jag tror ändå att han sprutade som avslutning.
Citera
2020-02-26, 21:32
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Jag har funderat på om SD kan ha haft kreativa extrainkomster genom att slarvigt godkänna kvalitet på olika byggprojekt?
Byggbranschen är ju en av de branscher där svarta pengar och mutor är mest förekommande så det är inte osannolikt.
Citera
2020-02-26, 21:33
Medlem
Citat:
Har du läst internetkonversationen
mellan LW och SD?

LW skriver där att hon hoppas på att det
ska bli de två, trots att SD sagt att han
inte skulle vilja ha henne vare sig han hade
HD eller inte.
Jodå, tro mig, jag har läst, men det innebär inte att han menar det. Han svänger ju hela tiden. Läs HDs och SDs chatt med varandra. Han är så labil i humöret. Och säger en sak ena timmen och en helt annan den andra timmen. Kvinnorna smeker honom medhårs samtidigt som de rasar på honom. Och han tjafsar och menar inte ett ord med sina hot. En jävligt märklig människa.

Som HD sa när han säger att han åker själv till USA - hon reagerar knappt, det är bara ord (läs: blurr, brus, inget han menar, inget hon reagerar över). Han var sån. Mycket snack och lite verkstad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in