2020-02-26, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arcsin
Jag baserar min uppfattning på hur långsamt det sprids, och på tidigare pandemier. Medias hysteri bidrar också till min uppfattning. Generellt sett gäller att om media blåser upp någonting till astronomiska proportioner, så är det kraftigt överdrivet. Media är bara intresserade av att generera klick och sälja lösnummer. Endast och enbart.
Ok... så att spridningen runtom i världen är fake eller?
Citera
Medlem
Einsturzendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lord_Stalin
Det tror jag inte, och det verkade stämma för SARS också. Lär bli spännande detta.
Tusentals svenska sterila pga cov19.

Har du någon länk? Om det stämmer är det ju väldigt tråkigt :-(
Citera
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bartram
Kolla på Aktuellt (Svtplay) Tegnell säger att man inte kan bli smittad via kollektivtrafik som spårvagn eller tunnelbana. Det krävs längre kontakter. Så bekvämt vid smittspårning

Varför ska man tvätta händerna då? Om du åker tunnelbana o håller i ett räcke så kan du få Coronavirus på händerna.

Kina desinficerar alla publika ytor o tror knappast de gör det för att det är kul.

Är Tegnell på riktigt?
Citera
2020-02-26, 21:18
Medlem
arcsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -modestyblaise-
Ok... så att spridningen runtom i världen är fake eller?
Självklart inte. Däremot går spridningen så långsamt och är så ineffektiv att jag inte ser någon som helst anledning till oro.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Personer som gapar ut att vi nu har fått hit viruset på grund av fallet i Göteborg bortser från fallet i Jönköping. Varför? Svaret är nog att det beror på att fallet i Jönköping vare sig ledde till en epidemi eller en samhällskollaps. Vi får väl se om samhällskollapsen kommer nu istället.
Ingen talar om en kollaps. Absolut ingen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Ja, inte tusan plockar de respiratorn från en levande sjuk person för att ge till någon annan.

Fast du har fel, handlar det om liv eller död åker hjärtsjuke Lennart med cancer och 91 år gammal ut från respiratorn, bara för att det inte händer i ”fredstid” innebär inte att det saknas protokoll och planer även för ett sådant scenario.
Citera
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Jag är glad att kunna trötta ut andra som kommer med fake news och felaktigheter i denna tråd. Vad folk tycker om det rör mig inte i ryggen.
Som sagt, det här med självinsikt verkar inte vara så trendigt där du bor. Skit samma, fortsätt som vanligt om det gör dig lycklig. Ska försöka scrolla förbi dina inlägg.
Citera
2020-02-26, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Einsturzende
Har du någon länk? Om det stämmer är det ju väldigt tråkigt :-(

https://www.youtube.com/watch?v=IafixZhDhiw
Där är en video som förklarar hur viruset angripertestiklarna, den citerar också forskarna som faktiskt säger rakt ut att de flesta kommer att bli sterila.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lallisen
För alla er i tråden som tror att samhället ska kollapsa och att detta är den farligaste smittan sen böldpest och att läkarna inte förstår hur farligt det är rekommenderar jag att titta lite på länken nedan för att få lite perspektiv på riktigt farliga och obehagliga sjukdom ar det finns.
Som referens har vi några tusen hivsmittade i sverige just nu, en hel del folk med hepatit och kors i taket har inte jorden spruckit och samhället kollapsat.
Det är en obehaglig sjukdom visst även farlig för folk i riskgrupper men ur läkarnas perspektiv är den mild.
Den är inte i närheten så farlig som hepatit, gula febern, rabies, hiv, dysenteri osv.

http://www.folkhalsomyndigheten.se/folkhalsorapportering-statistik/statistik-a-o/sjukdomsstatistik/
Fast forskare tror ju att detta kan vara Virus X
Citera
Medlem
arcsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsaek
Ingen talar om en kollaps. Absolut ingen.
Har du läst tråden? Flera skribenter talar om att hela sjukvården kommer gå under.
Citera
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xehke
Han är smittad men frisk och i hemmakarantän.

Smittad men frisk?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teren
https://www.nrk.no/ytring/frykt-ikke-korona-1.14916528

Google translate. Den här killen verkar inte särskilt orolig:

Ja, han verkar lugn. Men hur hade det gått med ebola etc om man INTE gjort något? Att det blev få döda i slutändan kanske ändå har ett starkt samband med att kraftfulla åtfärder togs?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in