2020-02-26, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arcsin
Självklart inte. Däremot går spridningen så långsamt och är så ineffektiv att jag inte ser någon som helst anledning till oro.
Trollar du eller?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotsverige
Underrapportering av antalet sjuka i Shandong provinsen har visat sig en del dagar ligga på 1/52 verkligt antal.

Detta tyder på att det kan vara lika i många andra provinser, just för att de ansvariga är rädda för att blir anklagade för att göra ett dåligt jobb av kommunistpartiet om de inte lyckas hålla siffrorna nere.

https://www.theepochtimes.com/leaked-documents-reveal-chinas-shandong-province-faked-coronavirus-infection-data-real-numbers-up-to -52-times-higher_3251354.html/amp?__twitter_impression=true
Bra, det tyder ju på att dödligheten är mycket lägre än det ni pratat om tidigare. Bra!
Citera
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Är du lite grinig idag? Du borde nog gå ut och ta lite luft. Du är ju för fan bosatt i den här tråden.
It takes one to know one, eller hur?
Citera
Medlem
crawlys avatar
Har Löfven uttalat sig angående detta virus? När jag tänker efter kan jag inte minnas att jag sett honom i något sammanhang alls den senaste månaden faktiskt. Den enda man ser då och då är Ann Linde.
Citera
2020-02-26, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asgg712
Fast du har fel, handlar det om liv eller död åker hjärtsjuke Lennart med cancer och 91 år gammal ut från respiratorn, bara för att det inte händer i ”fredstid” innebär inte att det saknas protokoll och planer även för ett sådant scenario.
Källa?
Citera
2020-02-26, 21:21
Medlem
Den som orkar kan ju kontakta media.

FHM följer inte WHOs direktiv.

WHO säger att man kan smitta utan att visa symtom men mannen i Gbg ska alltså inte smittesta kollektivtrafiken, hans arbetsplats osv för FHM menar att man inte smittar utan symtom.

Varsågod valfri blaska till ett jättescoop.
Citera
2020-02-26, 21:22
Medlem
Xehkes avatar
Citat:
Nej dom är få, det sa han, men det räcker med en enda tändsticka för att tutta eld på hela världen.

Fast vi måste inse att Italien är en "outlier" precis som det här med 24 dagars inkubationstid och asymptomatisk smittspridning. Vi har ju superspridaren från England som reste runt och smittade folk utan att det blev ett utbrott likt det i Italien. Jag tror att det man behöver göra är att vara väldigt generösa med provtagningar och inte göra som på det italienska sjukhuset.
Citera
2020-02-26, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sebastiano
Det här tror jag mest på, säkert 70% av de jag träffat senaste 2v har vart i influensa symptom inklusive jag under en vecka.

Tror dock de flesta av oss blir lite dåliga är hemma ett par dagar sen blir friska.

Det är ju bara vanliga influensan som är mild och snäll ^^
Citera
2020-02-26, 21:23
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lord_Stalin
https://www.youtube.com/watch?v=IafixZhDhiw
Där är en video som förklarar hur viruset angripertestiklarna, den citerar också forskarna som faktiskt säger rakt ut att de flesta kommer att bli sterila.

Intressant. Detta lutar bara mer och mer åt att Bill Gates har något med saken att göra.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roskors
Ja man har pratat en del om skyddsutrustning på sveriges radio idag. I det här programmet som sändes nyss sa dem att man slänger utrustningen efter varje kontakt med patienten och så sa dem att hon i jönköping har kontakt ett tiotal ggr per dygn för man räknar med ungefär tio skyddsutrustningar som används i behandlingen av henne.
ok så typ 300 st under en månad, jag har förstått att man slänger de mesta av utrustningen
Citera
Medlem
Citat:
Tror du på jultomten oxå?

Vad menar du?
Citera
Medlem
Xehkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orkanuz
Den som orkar kan ju kontakta media.

FHM följer inte WHOs direktiv.

WHO säger att man kan smitta utan att visa symtom men mannen i Gbg ska alltså inte smittesta kollektivtrafiken, hans arbetsplats osv för FHM menar att man inte smittar utan symtom.

Varsågod valfri blaska till ett jättescoop.

Fel. Lyssna på presskonferensen med Dr. Bruce Aylward, hans team i Kina fann inget som tydde på att asymptomatiska fall skulle 1) vara vanligt och 2) sprida smittan i samhället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in