2020-02-26, 18:05
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Vem vet, hon kan ha ångrat att hon hängde med fel person och tog droger och bara checkade ut ett par dar...

Ja, kanske det, eller kanske blev hon faktiskt kidnappad, drogad, inlåst och våldtagen av någon kuf. Utan mer information är väl just "vem vet" en ganska bra fråga.
Citera
2020-02-26, 18:26
Medlem
FejkEmrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Nej, något kan förstås ha skett även om en anmälan saknas, precis som att något inte behöver ha skett bara för att det finns en anmälan.

Däremot ger en existerande anmälan trots allt en visst tyngd åt vad Duffy nu berättat om. Finns det exempelvis en anmälan från flera år tillbaka så kan det åtminstone, om inte annat, uteslutas att detta är en ren efterhandskonstruktion. En anmälan kan även ge mer information om händelsen som sådan även om endast en anmälan, som sagt, inte kan ses som ett "bevis" för något.
Ja du har rätt. Jag hoppas att hon kommer göra musik och skapa kring temat, dvs genom texter och kanske nya låtar. Kanske Mercy och Warwick avenye med djupare nyanser kommer.

Eller så är de baserade på fångenskap om de inte triggade någon. Man måste vara rätt typ.
Senast redigerad av FejkEmran 2020-02-26 kl. 18:29.
Citera
2020-02-26, 18:33
Medlem
FejkEmrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Vem vet, hon kan ha ångrat att hon hängde med fel person och tog droger och bara checkade ut ett par dar...
Fast när man tänker efter och läser texterna till Warwick avenye och Mercy kan de faktiskt varit baserat på trauman. Vi har utgått från att det ska ha skett efter att hon slog igenom. Om det var en stalker kanske. Meeen som kvinna som tycker om att uttrycka mig, kan texterna vara en personlig uppgörelse med något.
Man skapar som bäst när man är fucked Up av känslor. Känslodöden efteråt är ivägen för produktion.

Kanske skulle lyssna igenom hennes gamla låtar.
Citera
2020-02-26, 18:40
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Big-Daddy
Jodå. Undanbeskylla otrogenhet (mycket vanligt), pengar (inte så vanligt), diagnoser (bi-polär, borderline, schizofreniska tendenser) som är vanligt och sen offerkofta och bekräftelse effekten som hör ihop med tidigare nämnd personlighet där kvinnan vill bli omtyckt, ompysslad och känna sig i det "varma strålkastarljuset" eller för avdankade kändisar nystart på the fame factor. Hämnd är mindre men det är renodlade borderlines som gör så.

Du behöver inte nödvändigtvis ha fel men du låter lite väl säker så jag antar att du har god bevis på att det verkligen ligger till som du uppger? Enstaka fall är inte en bevis btw, det krävs en större antal för att bygga ett påstående på. Du använder begrepp som "mycket vanligt" osv, vad bygger du dessa på? Svara inte med "en del jag känner" för det ger inget till för att bygga detta, slumpen är för stor i dessa lägen och underlaget allt för litet.

Nu är inte denna artist något jag direkt ha följt men det var länge sedan man hörde något från henne helt klart. Min tanke var mer att hennes karriär inte fick det utfall (vilket visserligen stämmer här) hon ville ha.
Citera
2020-02-26, 19:27
Medlem
FejkEmrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Du behöver inte nödvändigtvis ha fel men du låter lite väl säker så jag antar att du har god bevis på att det verkligen ligger till som du uppger? Enstaka fall är inte en bevis btw, det krävs en större antal för att bygga ett påstående på. Du använder begrepp som "mycket vanligt" osv, vad bygger du dessa på? Svara inte med "en del jag känner" för det ger inget till för att bygga detta, slumpen är för stor i dessa lägen och underlaget allt för litet.

Nu är inte denna artist något jag direkt ha följt men det var länge sedan man hörde något från henne helt klart. Min tanke var mer att hennes karriär inte fick det utfall (vilket visserligen stämmer här) hon ville ha.
Jag tänker så här när jag snabbt lyssnar eftersom jag bara tycker om Warwick Avenue och Rain on your parade, att det inte nödvändigt är en slump att jag som har komplicerat förflutet och haft tusen känslor, tolkat dem efter egna associationer. Hennes karriär kan ha kommit i efterhand och det hon sjunger om kan vara splittrade upplevelser, alltså olika saker. Men även någon som lider av Stockholmssyndromet och identifierar sig med förövaren. Mercy läste jag skulle handla om sexuell frihet, att inte göra något under tvång. Sedan så ska man skapa hits för att slå igenom är inte direkt att våldtas under fångenskap det bästa för radiohits. Men det kan krypa in och hon kan förneka att många texter även berör något sådant som är våldsinslag och frihetsberövande eftersom människor knappast kan relatera till det de inte upplevt. De vet inte varför någon återvänder. Men alla kan tralla med till "I'm leaving you for the last time..." Utan att föreställa sig att en förövare ger dem order eller att de sticker men åker tillbaka. Sedan så har alla vuxna oftast flera olika relationer och känslor och situationer som de som skapar kan ta upp.

Det är inte så som aldrig råkat ut för saker, anser att det ska vara när saker sker. Duffy kan mycket väl ha haft hits om, trauman. Men publiken relaterar det som kärlek. Men visst, det kan ha varit en förövare som hört henne och blivit fixerad. En förövare måste man vara tillgiven och lydig för att klara sig. Det är överlevnad. Inget I Love You. Det är den största lögnen ett offer säger. Jag älskar dig (gör mig inte illa).

Jämför med den här kärlekslåten https://m.youtube.com/watch?v=N2o30blVnpg och föreställ er att hon plötsligt skulle säga att hon misshandlats i en relation. Plötsligt känns den där känslan när rösten stakar sig av känslor mer som ett strypgrepp. Eller om någon skulle uppvaktat henne efter hennes hit. Då inser de flesta att hon var förövarens "typ". De väljer ut dem som antingen svarar bäst eller som de av andra orsaker upplever särskilt som "speciella" för dem eller som av andra orsaker passar deras profil. Texter kan precis som att det är kvinnor andra män redan utsatt, trigga intresse antagligen. Finns ingenting som inte säger att det är en stalker om hon utsatts, som var ett fan först. Inte heller något som säger att hennes musik inte är uppblandat av olika erfarenheter.
Senast redigerad av FejkEmran 2020-02-26 kl. 19:44.
Citera
2020-02-26, 19:59
Medlem
Så när släpper hon sitt nya album?
Citera
2020-02-26, 20:49
Medlem
Citat:
Ja kolla bara in #Metoo falskanmälningarna från kändisar för saker som "hände" 10-25 år sedan.

Och du vet att merparten av dessa är falska för att?
Citera
2020-02-26, 20:55
Medlem
Citat:
Vem har sagt dagen efter men däremot efter ett tag. 10 år för en sådan händelse låter minst sagt suspekt speciellt när hon även varit "kidnappad" i 10 dagar. Undrade ingen vart hon var, vad som hände, talade hon inte med någon?

Men herregud, att folk som inte känner henne inte undrade var hon var under dessa 10 dagar betyder inte att familj och vänner inte letade efter henne.

Och jo, det är faktiskt så att folk känner sig redo att berätta om trauma efter olika lång tid. Det är möjligt att du hade förkunnat ett sådant övergrepp mot dig till hela världen efter något år, men för folk som har råkat ut för det på riktigt så kan det ta väldigt lång tid. Idioter som du är anledningen till att ingen tar mäns psykiska ohälsa på allvar, eftersom du får er allihop att framstå som narcissister som tycker att psykisk ohälsa är ett fjantigt påhitt.
Citera
2020-02-26, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Tvivlar starkt på hennes mentala hälsa. Vilket märkligt sätt att uttrycka sig om saken, "raped and drugged and held hostage over some days"?
Låter som om hon berättar att hon varit och handlat.

Eller så hade hon ingen lust att ge detaljer till hela världen.

Är alla på det här skitforumet helt verklighetsfrånvända?
Citera
2020-02-26, 21:06
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Eller så hade hon ingen lust att ge detaljer till hela världen.

Är alla på det här skitforumet helt verklighetsfrånvända?

Tvivlar inte på att hon blev våldtagen. Att jag funderar över hennes mentala hälsa har med andra saker att göra, att hon bla upplevde framgången som jobbig. Tog tex en två-årigt uppehåll från musiken runt 2010.
Men jag kan ha fel.

Var har du fått de 10 dagarna ifrån? Enligt hennes Insta så handlade det om "captive over some days".
Citera
2020-02-26, 21:49
Moderator
blomvattnares avatar
Ändring i rubrik: "tio dagar" -► "några dagar".

/Mod
Citera
2020-02-26, 21:56
Medlem
Citat:
Ja kolla bara in #Metoo falskanmälningarna från kändisar för saker som "hände" 10-25 år sedan.
Alla de saker som hände för länge sedan som visade sig stämma då? Det var kanske inte så viktigt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in