2020-02-26, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Handlr
Okej ? säg vad du menar..

Ja men ska det gå att hävda att det är SD som är skyldig bortom allt rimligt tvivel tror jag att det behövs mer teknisk bevisning, nu är det ju mest indicier och det kan ju försvaret knacka ner enbart genom att ställa frågor om hur man är säker på att saker förhåller sig på ett visst sätt. Jag tror själv att SD är skyldig.
Citera
2020-02-26, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Jo, faktiskt.
Min dotter (13 år)

Och hennes förbannade snapchat. Det blir nog 900 exakt likadana foton där hon vränger ut och in på sitt ansikte och ser ut som en komplett idiot, som hon sen skickar till sina polare. HELA TIDEN !!!

Men förutom henne så känner jag ingen som gör så, eller som har gjort så.

Det där fotandet som Stefan gör, i samband med att han fått info om hur man "skriver över gamla och raderade foton ligger honom till last.
Jag tror faktiskt att han har fotat Lena, åkt och visat upp det fotot för.......
- Titta här, nu är problemet borta. Nu kan vi börja om igen.
Och helt plötsligt var Hanna och Stefan jättelyckliga igen. Dom umgicks hela tiden, precis som om inget hade hänt. Allt var som vanligt och dom var riktigt lyckliga.

Nä, anstiftaren var Hanna, mördaren var Stefan, städaren & skyddaren var/är Hanna.

Baam !!!

Och där sparade jag in 19 dagars rättegång åt Åsa Hiding, och en jäkla massa skattepengar.
Alltså det är väldigt lätt hänt att göra detta av misstag om man har kameran på live och råkar hålla in knappen så blir det flera 100 bilder på en bråkdel av en second 😳 Hänt mig flera gånger, så slutar ha kameran på live. Kan ju inte säga om det varit av misstag eller en medveten handling av SD men är fullt möjligt att det skulle kunna vara av misstag.
Senast redigerad av minaskor40 2020-02-26 kl. 20:53. Anledning: Stavfel
Citera
2020-02-26, 20:33
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Det är just det som gör mig en aning orolig inför hur det ska gå att få SD fälld. Jag har alltid misstänkt att HD varit involverad (utifrån märkligheter som var hon valde att flytta efter skilsmässan, tightheten efter och under separationen, semestrandet ihop med SD, triumfen i blicken efter att LW var mördad, frånvaron av ens klädsam sorg eller oro över brutalt mord i grannskapet samt givetvis hot, aggressiva konton i tråden så fort som HD granskats) och bara mer nu efter att ha tagit del av förhören med henne. Men är rädd att detta ska innebära att paret D på något sätt kan trixa båda ut ur detta genom att det inte ska gå att fastslå vem som verkligen är GM. Min gissning är dock att båda är GM, inte alls säkert att HD har mindre roll även om det härvidlag inte råder några tvivel om att SD är en otäck och vidrig person som stalkat LW och mordhotat t o m hennes barn.

Angående blodet. I FUP nämns att LW hade en binda på sig när hon hittades. Kläderna satt intakta och en binda fanns i trosan. Det skulle kunna tyda på att hon ändå hade mens fortfarande. Men oavsett mens eller klimakterie, ingen kvinna blöder så pass vid sex så att det går att förväxla med blod från ett mord. Hade LW blödigt så enorma mängder vid mens t ex så gissar jag att hon varit mindre aktiv i friluftsliv mm samt sökt gynekolog.

Man behöver inte bara använda trosskydd för att man blöder utan likaväl pga av vanliga flytningar
Har man dessutom flera partners så kan ju det påverka bakteriefloran.
Det är ju ett sk.”självrengörande” organ vi pratar om
Citera
2020-02-26, 20:33
Medlem
Fråga: Har man hört barnen till SD och HD?
Citera
2020-02-26, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.-.
Jag har fortfarande svårt att se att en barnmorska ska kunna utesluta att LW blöder vid samlag. Det finns ju inget som säger att man alltid talar sanning till sin barnmorska. Det är lite som det är med hela det här fallet, tveksamma indicier. Nu har jag f.ö. läst hela förhöret med SD om just blod vid samlag, och hans beskrivning låter inte alls orimlig. Nu tror jag ju visserligen ändå att han ljuger, men det här ska ju upp i rätten nu, och jag har svårt att se att detta kommer hålla.

Det är inte jätteovanligt med blödningar i/efter samlag. Det är t om ganska vanligt i övergången till klimakteriet.
Citera
2020-02-26, 20:36
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
https://skatteverket.se/privat/folkbokforing/aktenskapochpartnerskap/forevigselnhindersprovning.4.76a43be412206334b8980 0020477.html

Innan ni kan gifta er i Sverige måste ni ansöka om hindersprövning hos Skatteverket. Ansöker gör ni genom att fylla i en blankett som ni skickar in till Skatteverket. Det är viktigt att ni lämnar in er ansökan i god tid före vigseln

När hindersprövningen är klar får ni ett intyg om hindersprövning och ett vigselintyg från Skatteverket. Intygen skickas hem till er och gäller i fyra månader. Giltighetstiden för intygen går inte att förlänga. Om ni inte har gift er inom fyra månader behöver ni göra en ny ansökan om hindersprövning.

Om någon av er har varit gift eller registrerad partner måste ni kunna visa att det senaste äktenskapet eller partnerskapet är upplöst

Ok tack, man fyller inte in barn. Tittade på en hindersprövningsblankett.

Det kanske är motivet till mordet. Att Lena ville gifta sig med SD.
Citera
2020-02-26, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Woaw! Det hade jag missat.
Undrar vad LW tyckte om det?

Så HW bröt förlovningen med den hon
skulle gifta sig med för UW? De hade
redan bestämt datum och skickat ut
inbjudningskorten. HW och exet.

Om inte LW accepterade MH så har jag
väldigt svårt att tro att hon skulle
acceptera någon som hon såg som en
dotter.
Det har ju överhuvudtaget inte med målet att göra. Om nu inte UW dödade LW.

Att jag ens nämnde det beror på att jag funderar på om HDs skilsmässa från SD gjorde att LW började hoppas igen, och beställde hem en blankett. Eller så kanske hon funderade på att gifta om sig med Jimmy, nämnt det för SD och han blev vansinnig.
Citera
2020-02-26, 20:40
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det har ju överhuvudtaget inte med målet att göra. Om nu inte UW dödade LW.

Att jag ens nämnde det beror på att jag funderar på om HDs skilsmässa från SD gjorde att LW började hoppas igen, och beställde hem en blankett. Eller så kanske hon funderade på att gifta om sig med Jimmy, nämnt det för SD och han blev vansinnig.

Gifta sig med Jimmy? När hon var intresserad av Roger också? Samt SD för den delen.

Och hon skulle bjuda hem SD på fika och lägga hindersprövning på bordet? För en annan man? Tror jag inte.
Citera
2020-02-26, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Hur skulle Lena varit insatt i det när HW slog upp förlovningen ett bra tag efter LW blev mördad?
Jag tror att UW och HW fann varandra mitt i sorgen. Det är ganska vanligt

HW var den förste UW bad om hjälp av med barnen när LW var försvunnen. Hon kom så fort hon kunde. Hon var ju uppvuxen tillsammans med familjen/barnen, mer eller mindre. Jag kommer ihåg att jag var glad åt den lösningen.

Om UW/HW haft kontakt före detta, t.ex. tillfällig barnvakt odyl är obekant.
I så fall tror jag LW visste det. Kan inte tänka mig att hon skulle motsatt sig det.

Av någon anledning fanns Hindersprövningen på bordet.
Citera
2020-02-26, 20:42
Medlem
Handlrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plorpis
Ja men ska det gå att hävda att det är SD som är skyldig bortom allt rimligt tvivel tror jag att det behövs mer teknisk bevisning, nu är det ju mest indicier och det kan ju försvaret knacka ner enbart genom att ställa frågor om hur man är säker på att saker förhåller sig på ett visst sätt. Jag tror själv att SD är skyldig.
Nej det är klart, jag tycker det är skönt att det inte är jag som behöver bevisa att han är skyldig.
Tycker bara det är intressant hur han fjäskar för UW.. man undrar om det resulterar med "Oskyldig".
Citera
2020-02-26, 20:43
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
HW var den förste UW bad om hjälp av med barnen när LW var försvunnen. Hon kom så fort hon kunde. Hon var ju uppvuxen tillsammans med familjen/barnen, mer eller mindre. Jag kommer ihåg att jag var glad åt den lösningen.

Om UW/HW haft kontakt före detta, t.ex. tillfällig barnvakt odyl är obekant.
I så fall tror jag LW visste det. Kan inte tänka mig att hon skulle motsatt sig det.

Av någon anledning fanns Hindersprövningen på bordet.

Jag har precis laddat ner en hindersprövningsblankett. Det är bara mannen och kvinnan som ska gifta sig som behöver fylla i den. Vad skulle UW och HW:s hindersprövning då göra hos Lena?
Citera
2020-02-26, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Gifta sig med Jimmy? När hon var intresserad av Roger också? Samt SD för den delen.

Och hon skulle bjuda hem SD på fika och lägga hindersprövning på bordet? För en annan man? Tror jag inte.

Det är bra om man är lite kritisk när man läser inlägg. Speciellt ifrån Snor-Johan. Det var så pinsamt så jag orkade inte ens påpeka hans misstag när jag såg det. Dubbelkolla infon så kan du återkomma sedan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in