2020-02-26, 15:17
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amazongirl
Finns foto på detta?

Ja, jag vill också se den där triumferande blicken samt bevisning på att anledningen till den var Lenas död.

Philomena var kan vi hitta detta?
För inte ljög du om stackars HD väl?
Senast redigerad av Rosamund 2020-02-26 kl. 15:20.
Citera
2020-02-26, 15:17
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Antagligen för att helgardera om teknikerna skulle hitta blod från LW i huset,Alltid lättare att skylla på blod från samlag än att säga att LWs blod kommer från en brödkniv etc.Och dessutom kan varken HD eller SD veta vart teknikerna hittade blodet,Ganska smart så långt med det uttalandet,Dom kan i princip haft samlag överallt i huset.

Det här är ju det som är problemet med en person som är ute i det fria och är misstänkt för mord.

De kan försvåra utredningen.
Här har vi att göra med en person som är utöver det vanliga.

Men det är också mycket märkligt med HD.
Jag har nästan svårt att tro på att hon bara är manipulerad och hjärntvättad.
Citera
2020-02-26, 15:19
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Såg mest ut som lite mörka flytningar, men om det var lite blodblandat så var det så. SD pratar ju om "gojs" som kommer ur henne. Men att det skvätter blod på div under sexlekar finner jag osannolikt. Vad fan gör dom då? Hänger i takkronan?

Du kan inte ana vad folk kan hitta på när de ska ha lite skojigt och spännande sex

Allt är möjligt när det gäller lusten, den är ju den starkaste drift vi har, övertrumfar fan allt ibland.
Citera
2020-02-26, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LG-Son
Lite sen in i tråden... men absolut första jag tänkte på var:
(FB) Cyklande man anfaller folk med tillhygge i Örebro

Gärningsmannen i dunjacka en kall decemberkväll? Lite uppvärmning inför mordet på LW?

Kolla notknapparens inlägg #78941, hen har bra insyn i det caset.
Citera
2020-02-26, 15:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bengbeng
En sak jag undrat är om någon i denna tråd ”råkat” ta över 900 bilder på samma gång med sin mobil någonsin? Eller känner någon som har gjort det?

Jo, faktiskt.
Min dotter (13 år)

Och hennes förbannade snapchat. Det blir nog 900 exakt likadana foton där hon vränger ut och in på sitt ansikte och ser ut som en komplett idiot, som hon sen skickar till sina polare. HELA TIDEN !!!

Men förutom henne så känner jag ingen som gör så, eller som har gjort så.

Det där fotandet som Stefan gör, i samband med att han fått info om hur man "skriver över gamla och raderade foton ligger honom till last.
Jag tror faktiskt att han har fotat Lena, åkt och visat upp det fotot för.......
- Titta här, nu är problemet borta. Nu kan vi börja om igen.
Och helt plötsligt var Hanna och Stefan jättelyckliga igen. Dom umgicks hela tiden, precis som om inget hade hänt. Allt var som vanligt och dom var riktigt lyckliga.

Nä, anstiftaren var Hanna, mördaren var Stefan, städaren & skyddaren var/är Hanna.

Baam !!!

Och där sparade jag in 19 dagars rättegång åt Åsa Hiding, och en jäkla massa skattepengar.
Citera
2020-02-26, 15:24
Medlem
DenSomSokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bengbeng
En sak jag undrat är om någon i denna tråd ”råkat” ta över 900 bilder på samma gång med sin mobil någonsin? Eller känner någon som har gjort det?

Nej, skulle tro att det är omöjligt att råka göra detta av misstag. SD vill försvåra.
Citera
2020-02-26, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.-.
Eftersom jag misstänker att det sitter en del obildade oskulder här och raljerar (inte kanske just du) så kan det vara värt att påpeka att det inte är tillnärmelsevis så ovanligt som vissa vill ge sken av att kvinnor blöder vid penetrativt sex. Min livserfarenhet ger mig att ungefär 25 procent av alla kvinnor jag haft en sexuell relation med blöder mer än vid enstaka tillfällen, helt oavhängigt menstruationsblod. Detta kan ha alla möjliga skäl, en del av dom rena sjukdomstillstånd, men en del mer "naturliga" orsaker, såsom uttorkad slemhinna eller att man kommer åt livmodertappen för hårt.

Nu försöker ju förundersökningen ge sken av att man bevisat att Lena inte blöder vid sex. Jag har svårt att förstå vilken del (kan ha missat nåt, inte lusläst hela) man anser sig kunna visa detta med. I min värld är det närmsta man kan komma att bevisa att hon inte blöder en av dessa två

a) att samtliga män hon haft sex med vittnat om att hon aldrig blöder (utesluter fortfarande inte att hon blöder när hon har sex med SD) eller
b) att hon själv uttryckligen sagt att hon aldrig blöder. (så nära bevis man kan komma ändå)

Det finns en passage i konversationen mellan SD och LW där han klagar över "ovanligt mycket gojs, men inget blod iaf" (eller nåt i den stilen). Kan vara det dom menar med bevis?

Du borde veta bättre än mig, jag har aldrig legat med någon kvinna. Däremot har jag aldrig hört en enda kvinna i min närhet under 46 år som berättat om detta, att de själva blöder vid samlag. Angående Lena däremot finns ju bl.a. någon barnmorska som ska vittna i ärendet angående den saken, av vad jag förstod i stämningsansökan.
Citera
2020-02-26, 15:25
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Har läst att Lena berättade för Kr*st*n (i) J, att hon fått ett halsband
och örhängen i guld, (efter det att hon träffat Mgl.)
H*nna hade också fått ett halsband och örhängen, dock i silver.
Att anhöriga vittnat om Lenas smycken är troligt, har inte hunnit med
att läsa om det.

Såg även bilderna i FUP på alla smycken som Lena hade på sig när hon
hittades, ett örhänge (creoler) som satt kvar i högra örsnibben, det vänstra
örhänget låg i ett veck på hennes linne på bröstet, flera ringar, klocka,
tåringar. Verkade som om alla dessa smycken var i silver.
Minns inte om någon halskedja fanns med bland fotona.

Man undrar ju om SD använde smycken t ex för att hålla båda på halster och bedyra att det var just henne han ville satsa på. Inte så trevlig symbolik dock för frun om hon fick reda på att han gett LW guld och henne själv bara silver. Har inte lusläst förhören men minns från nattens sena läsning (då jag var en aning trött) att barnen, föräldrarna och UW alla anger lite olika vittnesmål om vilka smycken som var kända och bekanta och vilka som inte var det.
Citera
2020-02-26, 15:26
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja.

Varje spår för sig, inte så mycket att komma med.
Men tillsammans.

Det var det jag sa från början.
Hur lätt är det att ta sig in i et hus, nerblodad utan att ta på något, droppa på något och lämna spår som du kanske inte ens uppmärksammar?

Förklaringen med att L*ena blött vid sex, vem köper denna om det är blod lite "överallt"? Och dessutom kommer andra personer som L*ena har haft intimt förhållande med att vittna att så var inte fallet. Även barnmorska och VC.

I en trång och rörig tvättstuga i källaren... ...bara i Master Yodas & Golvbrunn-Hannas fantasi...
Citera
2020-02-26, 15:26
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenSomSoker
Nej, skulle tro att det är omöjligt att råka göra detta av misstag. SD vill försvåra.

Det är möjligt faktiskt men jag tror inte SD råkade göra det. Han visste exakt vad han gjorde.
Citera
2020-02-26, 15:29
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amazongirl
Finns foto på detta?

Under sommaren som följde på mordet så finns det flera GC-loggar med foton på HD (och SD) som folk i tråden ägnat sig åt att tolka. Utan att veta vad som försiggår i HDs huvud kan vi ju bara spekulera här men det finns ganska mycket diskussion om HDs blick och uppsyn i dessa foton, ifall du kikar längre bakåt i tråden (vilket jag förstår är knepigt med tanke på hur enormt lång denna tråd blivit och att den stundtals mest tjafsas i mellan olika skribenter).
Citera
2020-02-26, 15:29
Medlem
Netherworlds avatar
Fortfarande långt efter är jag. Men här är några saker jag finner är viktiga i sammanhanget:

Aktbilaga 164:

Del 6, sid 24

SD: "Hoppas du aldrig kommer hem från resan om det här är vad du vill"

sid 26

SD: " Du får mer än gärna dö på de isiga vägarna om du vill ha det så här"

SD: " Jag vet att jag sagt allvarliga saker. Menar dem."

SD: "Hat är det som bubblar inom mig. Har du utnyttjat mig alla år för att knulla och ha sällskap? Jag har älskat"

Men sen senare:

SD: "Förlåt. Uppriktigt och ärligt förlåt, jag vet inte vad som flög i mig denna gång heller, jag blir bara så desperat svartsjuk när du ska bort med annan tror jag. vill inte förlora dig, och reagerar så in i helvete dumt..(..)"

Del 8, sid 2

Vem är nu igen denna Kenneth som LW har skärmdumpat en konversation av? Stämningen är långt ifrån bra där.

Del 8, sid 10

Bilder på cachen "my real six string". På hur många olika ställen har den varit på? För skärmbilderna där är från 7 mars 2018, och det är inte vid bullerplanket iallafall.

Del 8, sid 12

Skärmbilden är från 6 maj, och det börjar närmar sig, och det hettar till:

LW: "Ha så kul i USA när ni börjar om"

LW: "Åker förresten till Norge samtidigt tror jag. Vi kan skicka bilder till varandra när du är ute om kvällarna och hon hänger på rummet"

LW: "Bestämt igår"

LW: "Vet du, det känns helt odramatiskt om allt skulle avslutas nu"

LW: "Jag är inte rädd, du har inget grepp om mig längre"

Observera det sista. LW menar att hon inte är rädd längre pga. att SD inte har något grepp om henne. Vilket förmodligen ledde till att hon inte heller tyckte det kändes farligt att bjuda honom kaka den 14 maj. Tyvärr..

Det är någon gång runt den här tiden som jag tror SD inser att allt är kört och då bestämmer sig för att mordet är utvägen på allt. Intressant är ju också att SD tidigare som jag nämnt varit svartsjuk på LW ganska sent in i historien. En del här har ju velat få det till att det endast är LW som känt sådär. Det är också tydligt i deras konversationer att SD flera gånger ballat ur totalt och uttalat att han önskar att LW ej levde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in