2020-02-26, 17:50
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarumy
Om du inte följer med i fallet utan endast funderar på vilka verklighetsfrämmande texter du ska sprida, så borde avstå från att skriva, bara läsa och Försök Förstå.

Jag syftar Exakt på att JG på telefon avlyssning säger till SD att han Inte nämnde i förhören att SD har utryckt tankar på att döda någon, samt att JG bevittnat SD fått skrämmande raseriutbrott.

Det finns även konversation melkan JG och SD då han skriver om detta och att han inte berättat om det i förhör. JG framstår som ganska korkad faktiskt i fupen. Det var nog lätt för SD att manipulera honom, och att få honom att bryta med LW och ta SD:s sida.
Citera
Medlem
DenSomSokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Var det inte just det han visste innan han travade in hos polisen?

Självklart, men i förhör påstår han sig inte veta hur det har gått till.
Citera
Medlem
Handlrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickomyra
Är det psykossjukdom H.D har ?
Jag kan inte ge dig exakta sidnummer och sådant men kanske någon annan kan
Citera
2020-02-26, 17:52
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenSomSoker
Självklart, men i förhör påstår han sig inte veta hur det har gått till.

Ja, då är vi inne på bevos mot honom. Enig där.
Citera
2020-02-26, 17:52
Medlem
PeterNosters avatar
Läser ikapp. Har noterat:

Kroppen är vänd.
Stulet örhänge.
Hittad mobiltelefon.
Springande man på motorvägen.

Kan det vara att dessa saker har ett samband.

En likplundrare dyker upp efter mordet och tar vad han behöver.

Vore tacksam om ni ger källhänvisning till FUP.
Nu ser jag att olika personer ser samma sak men tolkar det helt olika.
Senast redigerad av PeterNoster 2020-02-26 kl. 17:56.
Citera
2020-02-26, 18:01
Medlem
Rastades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Blir en lång väntan till 23/4. Säker på att några ljudfiler inte kommer upp innan dess?

Detta är bara vad jag läst i kommentarerna och då är själva min beräkning då det alltid förut kommit upp ljudupptagningar typ 1-2 dagar efter en dom innan så borde denna med SD komma upp den 23 april.

Jag ska höra och se. Återkommer med ett mer tydligare svar.
Citera
2020-02-26, 18:04
Medlem
Rastades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rastade
Värt att nämna också, man kan lyssna på rättegången på Youtube sen och
brukar komma upp ganska omgående efter när allt är färdigt.

https://www.youtube.com/channel/UC2BNyH_pmojuXNiPUwgQbKw

Edit: Den 23 april förväntas man kunna lyssna på denna och kommer länka direkt när rättegången släpps så ingen råkar missar.
Citera
2020-02-26, 18:05
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Det finns även konversation melkan JG och SD då han skriver om detta och att han inte berättat om det i förhör. JG framstår som ganska korkad faktiskt i fupen. Det var nog lätt för SD att manipulera honom, och att få honom att bryta med LW och ta SD:s sida.
;
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
"2017-04-04

Samtal mellan Lena och Gerald Gray där Lena vill förklara sig angående hennes relation till
Stefan. Jen-y känner sig extremt besviken. Gerald är övertygad om att han utnyttjats för att
Lena och Stefan ska kumia träffas
. Gerald menar också att Lena håller på och smutskasta
Stefan men det är inte relevant, Gerald menar att Lena försöker få bort fokus från sig själv.
Lena menar att Gerald bara försöker döma henne. Lena försöker förklara sig att hon trodde att
det skulle bli henne och Stefan. Gerald kommer fram till att båda Lena och Stefan är
manipulativa
. Samtalet avslutas med att dom inte är överens och Gerald säger att dom inte
kommer höras något mer."

https://www.jottacloud.com/p/tyb3h5fnqkplkf7sptyxmwl6/_54672473ccd84ace87f9174ca89c0b8a_14744946f6a55bdd 6a7bffddcc5b914d783/thumbs/@@147:20fbc479a922735bbb05de83e85b191b
Citera
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Har också fastnat lite just runt att det inte fanns något mer att dölja.

HD erkänner även i förhör att hon levt med kännedom och acceptans för SD & LW parallelliv i flertalet år.

Från 146 HD;

F: Kan du berätta då?l
V: Ja..jag har vetat att dom har träffats.. dom har ju träffats öppet liksom så som kompisar.. menjag harju vetat att dom har träffats mycket mycket mera.. eh.. så.. men på nått sätt valt att acceptera.. ah det låterju jättekonstigt efteråt men jag har valt.. Jag valde att acceptera det.. eh.. gjordejag. Eh.. jag eh.. var inte tillräckligt stark.. eh därför att jag har varit sjuk.. eh.. under många år. Eh.. såjag har liksom.. det fanns nog ingen ork å jag vet inte om det fanns vilja eller drivkraft eller vare var menjag bara.. acceptera det..
F:När börjaru förstå det första gången då?
V:Eh.. säker...nej säkert sägerjag utan att veta, så kanjag inte säga.. eh.. skulle tro att..

V: Eh.. tänker du mer kärleksrelation eller relation? F: Ja undrar när du vet att den började.
V: Ja.. asså dom har ju haft en kompisrelation vet jag om.. de har dom ju haft sen.. ja menar.. vi har ju umgåtts.. ja men vi har ju umgåtts sen vi flyttade dit egentligen när vi fick barn för hon har ju.. hennes.. yngsta son är ju jämngammal med.. våran minsting.. eh.. så vi har ju liksom umgåtts så.. eh.. om man kallar det relation ja då var det tvåtusen.. nej inte sen vi flyttade dit..[i] sen 2006 då när vi fick Wilma å hon fick Aron.. eh.. så då.. äre ju har dom ju haft en relation sen dess.”[/b]

Och varför blandar SD in barn i dödshot mot LW, mer specifikt varför just det barnet?

SD i feb: ”Det kommer och vara en så plågsam död. Vet inte vem av er jag tar först. Det kommer göra ont att se blodet på Aron”

En teori är att ett hot om att avslöja ett utomäktenskapligt barn, sant eller osant, droppen som får bägaren och rinna över för SD och anledning att han ej kan slita sig från deras relation. Något som skulle anses vara värre än bara en flerårig otrohetsaffär i mångas ögon?

SKA MAN TOLKA DETTA SOM ATT DOM HAFT EN RELATION SEN 2006 - i 12 ÅR????
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Var det inte just det han visste innan han travade in hos polisen?
Han hade nåt halvår innan frågat en it-tekniker hos polisen om det går att framkalla raderade bilder. Och polisen sa att det går, men om man tar en massa kort efter man förlorat de förra bilderna så blir det desto svårare. SD raderar alltså alla bilder i sin telefon när det börjar brännas under fötterna. Och innan förhöret så plåtar han 936 (?) bilder på bara några minuter. Av polisens vestibul. Och sina skor. På så viss visste han att det blir svårt för polisen att få tag på de "underliggande" raderade bilderna. Man undrar lite vad som fanns på dom.

Troligen gjorde han som jag testade idag. Bara höll in fotoknappen hela tiden. Jäklar vad bilderna tas i snabb följd. Nu vet jag vilket mitt misstag var på den musikkväll jag var på. Istället för ett foto, det blev lite över 100 och jag begrep inte hur jag hade lyckats med det. (Nä, helt nykter var jag inte den kvällen). Men nu vet jag hur man gör .
Citera
2020-02-26, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Eller hur?

Man undrar ju om det ska stå på deras gravstenar "Jag hade rätt rent juridiskt men dog lik förbannat ändå", djävligt tragiskt för de som resonerar som så, en totalt meningslös moralisk seger om man dör på kuppen, BO i den här tråden hade inte behövt dö om hon bara hade agerat förnuftigt.

Exakt min point. När jag läste Lenas loggar och övrig digital kommunikation med misstänkt gärningsman, var det som att följa hur hon stegvis gräver sin grav djupare och djupare. Till slut behöver MGM bara putta ner henne och täcka över sanden. Vårdslösheten är iögonfallande.

Nu både hoppas och tror jag att ingen av de tre inblandande är vid god mental vigör. De bör inte klassas som vanliga normala människor, utan detta är djupt avvikande personer. Ingen är frisk nog att backa undan.

Jag har aldrig omgett mig med ett sådant gäng, men jag misstänker stark att det är klokt att fortsätta undvika. Hellre ett balanserat liv, i skuggan.
Citera
2020-02-26, 18:08
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alamos
Här nämner inte SD någonting om att han skulle ha fixat med en cykel.

Nä men just det!
Observant!

Han är väldigt otäck, försöker plantera i hennes huvud att han var ute genom att insinuera det. Se hur finurligt han gör det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in