2020-02-26, 17:28
Medlem
Rastades avatar
Värt att nämna också, man kan lyssna på rättegången på Youtube sen och
brukar komma upp ganska omgående efter när allt är färdigt.

https://www.youtube.com/channel/UC2BNyH_pmojuXNiPUwgQbKw
Citera
2020-02-26, 17:29
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Det var SD som ritade upp planerna på hur de skulle kunna fortsätta att ses även efter att HD kommit på dem. Så nej han drog lika mycket och ofta i LW som hon gjorde i honom.

Har du läst internetkonversationen
mellan LW och SD från april 2017?
Citera
2020-02-26, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jag tror inte mordet var på grund av att Lena lämnade. I vart fall gjorde hon inte det på "rätt" sätt. Innan hon lämnade (om hon gjorde det) så hade hon i princip förstört SD:s liv genom att avslöja affären för hans hustru, hotat och kontrollerat honom i ca 1,5 år. Det är ett beteende som väcker enormt oåterkalleligt hat och avsky så även om Lenade till slut lämnade (om hon gjorde det) var det redan för sent.

Det är dock mycket så talar för att hon inte hade lämnat honom bl.a. att hon bjöd hem honom på hjärtformad fika på måndagsnatten.

Ja och vid sidan om den hjärtformade kakan skickar hon därtill ett hjärta åt honom.
Citera
2020-02-26, 17:32
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nä.
Jag har inte hunnit läsa en bråkdel, så det blir spekulationer helt från luften här.

Jag gissar att SD vet att ett (eller flera? Försvaret verkade ju ha ett i sin rockärm) vittne sett honom.
Så hans förklaringar är då dels cykelturerna x 3 (som han i senare förhör inte minns något om) och att han har vattnat gräsmattan.

Kanske ett vittne sett honom ute i trädgården? Polisen har ju varit i trädgården vid minst ett (eller två) tillfällen och haft med sig hundar.

Men grannen berättar att SD kontaktar henne 22 maj och ber henna att använda sin egen vattenspridare.

Bifynd sid 193 samma aktbilaga 151:

Översättning:
meddelande från SD kl 13.15
(borde vara 19 maj då Lena hittas. 13.15 är lokal tid)
Från A.S:
"Hur är det med dig? Var är du? Fick just höra att de hittat en död person. Tänkte att det inte kan vara lätt för dig nu."
SD: "Det är Lena man hittat. Jag är alltjämt misstänkt.[...]"
Sedan mer bla bla mellan dom.
SD: Kroppen hittad på byalagsgatan ner mot
motorvägen
[...]
SD:Jag har alibi till sent, Och fabricera något
ska vi ju inte göra
såklart

Ni såg mig inte röra
mig i huset något efter
23 och framåt?
Körde tvättmaskin
Packade vi köket
Jobbade lite med
telefon i köket
Lena var online !ll!
23:17, och försvam, då
oväntat ur olika
chattar.

A.S säger att de tyvärr inte såg honom så sent och att när de sågs på kvällen (verkar ha varit enligt henne vid 21-21.20 tiden) var han som vanligt lugn med barnen.

22 maj skriver SD till A.S:
"Har ni vattenspridare?
Jag har ju sått på lite
gräs där det var svagt,
och där behövs nog
fukt nu. Annars ber jag
Karin."

SD hävdar att han cyklat, sedan varit hemma och vattnat gräsmattan med vattenspridare vid tiden då Lena dödas. ÅK vill påvisa att det inte stämmer. Grannarna har inte sett SD vattna denna kväll och några dagar efter mordet ber han att få låna en vattenspridare, alltså äger han ingen. Han har alltså ljugit om vad han har för sig under tiden för mordet. Menar ÅK.
Citera
2020-02-26, 17:34
Medlem
NormanRosemonts avatar
Jag tror han kommer dömas till ungdomsvård med tanke på vilket barn han betett sig som, han har knappast en mental ålder på mer än 15.
Citera
2020-02-26, 17:39
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rastade
Värt att nämna också, man kan lyssna på rättegången på Youtube sen och
brukar komma upp ganska omgående efter när allt är färdigt.

https://www.youtube.com/channel/UC2BNyH_pmojuXNiPUwgQbKw

Blir en lång väntan till 23/4. Säker på att några ljudfiler inte kommer upp innan dess?
Citera
2020-02-26, 17:46
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenSomSoker
Okej, där ser man. Att inte SD märker detta när han håller på med telefonen, låter märkligt.

Var det inte just det han visste innan han travade in hos polisen?
Citera
2020-02-26, 17:46
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mirandamirage
Jag diskuterar inte juridik, utan hur brottsoffer ska värna om sig själva genom självbevarelsedrift för att inte behöva dö helt i onödan. Lenas beteende är ett skolexempel på hur man inte agerar när man blir dödshotad tillsammans med sitt barn.

Eller hur?

Man undrar ju om det ska stå på deras gravstenar "Jag hade rätt rent juridiskt men dog lik förbannat ändå", djävligt tragiskt för de som resonerar som så, en totalt meningslös moralisk seger om man dör på kuppen, BO i den här tråden hade inte behövt dö om hon bara hade agerat förnuftigt.
Citera
2020-02-26, 17:48
Medlem
nickomyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handlr
Varifrån kommer pengarna till Stefans hus ? - "Som en skänk från ovan"
Vem betalade för Stefans och Hannas bröllop..
Var någonstans träffade han Sjuksyster med allvarlig psykos samt en bipolär tjej (LW)..
Är det psykossjukdom H.D har ?
Citera
2020-02-26, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Nej, självklart inte. Men att inte hota och bråka utan istället lugnt och sansat lämna en partner som SD är väl inte för mycket begärt?

När hon cachade med andra män blev han galen av svartsjuka, hat och hot ... en narcisst/psykopat kan man inte lämna heller - det accepteras inte. Oavsett hur lugnt och sansat du gör det. Finns en anledning att så många kvinnomord sker just när kvinnan lämnar.

Vill man arbeta förebyggande är det t.ex. att lära ut hur en narcissist/psykopat fungerar och lära känna igen varningstecknen.
Citera
2020-02-26, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Eloge och Tack för dagens vidarerapportering från NA!

SD kan ha hotad position från Fiskgubben. HD skriver i logg att hon haft en vecka i sol och värme. Väl hemma tog hon sig direkt ut med Sillen och klättrade igen.

Någon som såg henne i rätten idag?

(Vem kommer ljuga mest i Team Fusk - SD HD JG?)
HD har inte rätt att närvara, eftersom hon ska vittna senare.
Citera
2020-02-26, 17:50
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
NA:

"45-åringen har gett en förklaring på hur Lenas blod har hamnat på hans kläder. Det ska enligt honom hamnat där efter att han haft umgänge med Lena.
Polisen har gjort omfattande utredning i bland annat hans hus för att se om de uppgifterna kan stämma.

för 2 minuter sedan
Åklagaren visar också platser där 45-åringen ska haft sex i sitt hem.

för 5 minuter sedan
Här är en notis från NA om branden;
https://www.na.se/artikel/larm-om-villabrand-i-hjarsta-var-rokutveckling-fran-pannrum

för 6 minuter sedan
En tid innan mordet ryckte räddningstjänst ut till 45-åringen efter en brand i pelletspannan.
"

https://www.na.se/artikel/just-nu-vant-pa-kroppen-for-att-ga-igenom-fickorna-folj-rattegangen-om-hjarstamordet-direkt-inifran- tingssalen

Kläder???

Alltså inte bara på skor och tvättmaskinen?

Är det tröjan som nämns i Stämningsansökan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in