2020-02-26, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Jag gör ett undantag och besvarar din fråga.
Eftersom jag anser dig vara ett av se värsta trollen.
Till 50% är dina traggliga inlägg ren OT.

LÄS FUP och och sitt inte bara här inne och hacka.
Hade du ansträngt dej det minsta istället för att bara sitta och gagga som en gammal kärring
så hade du själv enkelt hittat informationen. Citat: *113414* Stefan Davidsson

Vad fan gör du i tråden för överhuvudtaget?
Till 50% är dina traggliga inlägg ren OT.
Du verkar inte det minsta intresserad av brottet i sig.

Akt 157 del A sid 120
Du behöver inte svara mig. Du uppträder otrevligt.
Om du stör dig på mig föreslår jag att du lämnar mina inlägg därhän.

Fast när du nu tagit upp ämnet från mig vore det trevligt att höra om du anser det välbetänkt av LW att ha SD med när hon, av säkerhetsskäl(!) som hänger ihop med just SD, ämnar byta till ett kodlås?

Kommer det fetade att leda mig till att kanske bättre kunna förstå hur LW tänkte när hon valde att låta SD välja lås åt henne?
Fann du svar på den verkligt centrala frågan just där?

Edit: Du anser att jag inte i tillräckligt hög grad intresserar mig för "brottet" (sing).
Den här träden innehåller mängder med brott (plur) och inte minst då av moralisk karaktär.
Faktum är att jag har ett mycket större intresse för människorna bakom och omkring dessa brott, än av själva brotten an sich.
Så är det.
Senast redigerad av Carinah78 2020-02-26 kl. 01:32.
Citera
2020-02-26, 01:28
Medlem
gloriouslifes avatar
"2017-04-04

Samtal mellan Lena och Gerald Gray där Lena vill förklara sig angående hennes relation till
Stefan. Jen-y känner sig extremt besviken. Gerald är övertygad om att han utnyttjats för att
Lena och Stefan ska kumia träffas
. Gerald menar också att Lena håller på och smutskasta
Stefan men det är inte relevant, Gerald menar att Lena försöker få bort fokus från sig själv.
Lena menar att Gerald bara försöker döma henne. Lena försöker förklara sig att hon trodde att
det skulle bli henne och Stefan. Gerald kommer fram till att båda Lena och Stefan är
manipulativa
. Samtalet avslutas med att dom inte är överens och Gerald säger att dom inte
kommer höras något mer."

https://www.jottacloud.com/p/tyb3h5fnqkplkf7sptyxmwl6/_54672473ccd84ace87f9174ca89c0b8a_14744946f6a55bdd 6a7bffddcc5b914d783/thumbs/@@147:20fbc479a922735bbb05de83e85b191b
Citera
2020-02-26, 01:33
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zache
Tjena Panzer, bra sökt, det borde jag ha hittat istället för alla evinnerliga förhör. Ett kärt ämne är det i alla fall. Här kommer dock ett "slutcitat", från St*fan:

Aktbilaga 147, sid 512
F: Va äre för kod du använder?
MT: Ehh vilka siffror de är?
F:Mmm
MT: Ehh samma som hem till mej, 113414
F: När installera hon de här kodlåset?
MT: Skulle uppskatta att de kan va ett par år, nä .... Ja de är väl, väldigt grovt, jag skulle
gissa två år
F: Var du med och hjälpte till med de?
MT: Jag va med vid inköpet ehh ja har visat henne grejerna hur hon ska göra men, nä hon har
gjort utförandet själv, de är därför de sitter så löst
F: Helt själv eller?
MT: Ja eller ja de, de är vad hon säger i alla fall, jag har inte vare på plats men, nä så jag har liksom visat å förklarat å så där ehh, men sen har hon gjort de helt själv.

Ja man vet aldrig med den göken! Men en kod har han iallafall. Och någon har ju öppnat och gläntat på dörren, då A hörde ju hur hon låste. Vilket kräk, att ge grabben en sån födelsedag

OT
Jag brukar alltid börja med att läsa den tekniska aktbilagan/ brottsplatsundersökning så att jag får nån hum om hur det ser ut på platsen och andra relaterade platser. Det gör det lättare att visualisera när man sen läser huvudprotokollet. Först därefter ger jag mig på förhören. Vi har alla har våra egna ”ritualer”
Citera
2020-02-26, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
[...] välbetänkt av LW att ha SD med när hon, av säkerhetsskäl(!) som hänger ihop med just SD, ämnar byta till ett kodlås?[...]

Hoppar in lite här. Spännande! Var har du hittat att hon bytte till kodlås av säkerhetsskäl som hänger ihop med St*fan? Det har jag inte sett någonstans.

Du tror inte att hon, invaggad i St*fans självbelåtna prylvärld full av andrasorteringsprodukter, bensinmacksmobilladdare, risiga cyklar, trötta fleecetröjor och foppatofflor, återigen helt enkelt bara lyssnat till hans oerhörda kunskap vid inköpet? Som hon verkar ha gjort med hans expertis om allt från gamla kylskåp till var man till lägsta pris köper billiga mobilskal?
Citera
2020-02-26, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Ja man vet aldrig med den göken! Men en kod har han iallafall. Och någon har ju öppnat och gläntat på dörren, då A hörde ju hur hon låste. Vilket kräk, att ge grabben en sån födelsedag

OT
Jag brukar alltid börja med att läsa den tekniska aktbilagan/ brottsplatsundersökning så att jag får nån hum om hur det ser ut på platsen och andra relaterade platser. Det gör det lättare att visualisera när man sen läser huvudprotokollet. Först därefter ger jag mig på förhören. Vi har alla har våra egna ”ritualer”

Ja. Eller så har sonen drömt det där... tror att endast ev. erkännanden kan bringa klarhet i hur dörren kom att stå på glänt.

Har också plöjt den tekniska delen först, f ö inga välskötta boenden. Speciellt vissa delar av St*fans kåk fick mig att vilja tvätta ögonen med tvål efteråt.
Citera
2020-02-26, 01:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zache
Hoppar in lite här. Spännande! Var har du hittat att hon bytte till kodlås av säkerhetsskäl som hänger ihop med St*fan? Det har jag inte sett någonstans.

Du tror inte att hon, invaggad i St*fans självbelåtna prylvärld full av andrasorteringsprodukter, bensinmacksmobilladdare, risiga cyklar, trötta fleecetröjor och foppatofflor, återigen helt enkelt bara lyssnat till hans oerhörda kunskap vid inköpet? Som hon verkar ha gjort med hans expertis om allt från gamla kylskåp till var man till lägsta pris köper billiga mobilskal?
(det fetade)
Relativt tidigt i tråden (sensommare/hösten 2018) kom det upp påståenden om att LW bytt lås p g a att hon kände sig otrygg. SD skulle ha vägrat lämna tillbaka en nyckel han fått av henne. Kanske var hon orolig för att SD skulle kunna komma och överraska henne i säng med en annan man, precis som dottern Est*er råkade göra?

Detta med kodlåset var ett mycket stort diskussionsämne under 2018.
Som jag minns det var kontot Sh.Holmes mycket aktivt och engagerat i frågan.
Kan försöka leta imorgon.
Nu natti.
Citera
2020-02-26, 01:53
Medlem
Söndag den 21/5 2018 skrev skribenten pampom detta inlägg (sista av totalt 3)

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Läs detta! - som ren återblick ....
Senast redigerad av Remark 2020-02-26 kl. 02:08.
Citera
2020-02-26, 02:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Lär handla om nittio minuter utsatta för ett enda syfte: att mala ner HD:s utsagor och forma dem till rimligt tvivel.😐
Lyckas Backman med detta så får SD gå.

Av det jag läst hittills i tråden befarar jag att det blir slutresultatet av den här historien.
Citera
2020-02-26, 02:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
(det fetade)
Relativt tidigt i tråden (sensommare/hösten 2018) kom det upp påståenden om att LW bytt lås p g a att hon kände sig otrygg. SD skulle ha vägrat lämna tillbaka en nyckel han fått av henne. Kanske var hon orolig för att SD skulle kunna komma och överraska henne i säng med en annan man, precis som dottern Est*er råkade göra?

Detta med kodlåset var ett mycket stort diskussionsämne under 2018.
Som jag minns det var kontot Sh.Holmes mycket aktivt och engagerat i frågan.
Kan försöka leta imorgon.
Nu natti.

Jahapp, jag minns något om snack i tråden om att upprinnelsen till ofredande-/misshandelshärvan i bilen var att han vägrat återlämna hennes nyckel. Har för mig att det snacket till slut avfärdades som en trådsanning. Skit samma. Själv tror jag inte att hennes låsbyte är så dramatiskt ändå. En typisk "pryl", helt enkelt. Lite tech-guldkant på tillvaron. Det passar på något sätt in i hela gängets verklighetsflykt och den lätt hysteriska, barnsliga fixeringen vid hur de framstår på sociala medier/webbplatser eller i burkletandets "event"-sammanhang.
Citera
2020-02-26, 02:40
Medlem
Blod-besudlingarna som kunnat konstaterats hos St*fan Davidss*n:s vänstra sko och dess undersida av den så kallade plösen samt därtill också på fodret, var av större mängd.

Vad anbelangar den nu på sannolika skäl mordmisstänkte St*fan Davidss*n, så hade vederbörande inga som helst förklaringar till hur L*na Wesstr*m:s blod-besudlingar hade kunnat hamnat under sko-plösen och även på fodret hos vederbörande:s vänstra sko.

En besvärande omständighet för St*fan Davidss*n

Det är ifrån min sida sett och sagt, att det är med mycket stor sannolikhet att det var St*fan Davidss*n vilken i samförstånd med sin före detta fru H*nna Davidss*n som bringade livet om L*na Wesstr*m under Måndags-natten den 14 Maj året 2018.

Inom den nu kommande rättegången mot den mordmisstänkte St*fan Davidss*n kommer lögnerna att emanera från både H*nna Davidss*n och J*rry Gr*y ... sanna mina ord, de kommer att göra allt vad som står i deras makt för att skydda sin Kung-Y*da of Geocaching från att hamna inom lås och bom, speciellt vad beträffar H*nna Davidss*n .... kommer vederbörande:s lögner att stå som spön i backen.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-02-26, 02:47
Medlem
Philomenas avatar
Läser protokoll från platsundersökningen aktbilaga 145, och noterar att det nämns att ena örhänget – ett runt guldfärgat, är avslitet så att örat är sönderrivet. Förutom att protokollet med beskrivningen är gräsligt att läsa då det blir så verkligt och sorgligt så reflekterar jag över tjatet från i tråden om försvunna örhängen samt den också omtjafsade knoggnuggningen då ett örhänge också skadades.

Onekligen får man känslan av att någon både i IRL och i tråd har hakat upp sig på LWs örhängen. Varför? Vad kan ha fått GM att ev vilja ge sig på att slita av LW hennes örhänge? Om vi utgår från att tjatet om örhängen har en betydelse och att örhängen skadats inte bara av en slump två gånger... kan detta ha någon betydelse? Kan LW fått dem av SD? Av någon annan? Kan de ha utlöst avundsjuka? Var de emotionellt betydelsefulla för någon som är nog i affekt för att slå ihjäl henne med sjutton slag men ändå nog fokuserad på detaljer såsom att slita av henne ett smycke? Noterar även att en ficka kan ha öppnats efter mordet, den var f ö tom. Kan mobilen legat i denna och stulits av GM?
Citera
2020-02-26, 03:03
Medlem
Inom det här mordfallet gällande L*na Wesstr*m, så finns nu för många besvärande omständigheter riktade mot St*fan Davidss*n som är enligt min bedömning mycket svåra att kunna bortförklara för vederbörande.

1: / L*na Wesstr*m:s blod-besudling på framsidan av St*fan Davidss*n:s tvättmaskin.

2 : / Blod-besudlingar av L*na Wesstr*m under plösen samt även fodret på St*fan Davidss*n:s vänstra sko.

3: / H*nna Davidss*n som plötsligt blev "Golvbrunns-H*nna" hos St*fan Davidss*n.

Det finns betydligt fler besvärande omständigheter inom detta mordfallet riktade mot St*fan Davidss*n.

Mvh/ @JokerMannen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in