2020-02-26, 16:19
Medlem
fearreapers avatar
Inte undra hon skrev låten mercy 😂 (förlåt kunde inte låta bli)
Citera
2020-02-26, 16:20
Medlem
FejkEmrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErnstRamsteiner
Jag vet att jag kommer att få skit nu. Av 99%. Jag vet.

Men kvinnor är ju psykiskt svagare än män. Uppenbarligen.

Har hört så många sådana här historier och varför blir det så här?

Varför är det så jävla svårt att fortsätta bara? Om något dåligt händer får man väl försöka - för sin egn, och andras skull - släppa det och gå vidare.

Har själv blivit våldtagen av en kvinna, misshandlad av gäng. Inte fan låser jag in mig i tio år. Shit happens och man går vidare. Vad är det med mänskliga psyken egentligen.
Kvinnor klarar mer. Sedan så är hela tråden baserat på nonsens eftersom vare sig tid som skett, år som gått eller något korrekt. Män kan uppenbarligen inte läsa i tidningen och stänga artikeln för att i en tråd vara mentalt stabila utan att skriva i affekt och med minnesluckor.

Men ifrågasätta andras minnen går bra. Eller sammanhang.

CORNFLAKES!
Citera
2020-02-26, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErnstRamsteiner
Jag vet att jag kommer att få skit nu. Av 99%. Jag vet.

Men kvinnor är ju psykiskt svagare än män. Uppenbarligen.

Har hört så många sådana här historier och varför blir det så här?

Varför är det så jävla svårt att fortsätta bara? Om något dåligt händer får man väl försöka - för sin egn, och andras skull - släppa det och gå vidare.

Har själv blivit våldtagen av en kvinna, misshandlad av gäng. Inte fan låser jag in mig i tio år. Shit happens och man går vidare. Vad är det med mänskliga psyken egentligen.

Fetmarkerade:
Det är just det vi inte vet. Vi tror oss kunna oändligt om psykologi och hur vi fungerar, men vi tycks också eskalera i samhället och må allt sämre och sämre utan några bra lösningar.

Jag har också likt dig blivit våldtagen av en kvinna under kraftig drogberusning, det sitter dock kvar rätt mycket hos mig och jag kan faktiskt inte riktigt kontrollera det. Har problem med det intima och kan fortfarande låsa mig själv mentalt om människor t.ex tränger in mig i ett hörn eller får mig att känna mig maktlös, något som inte var ett problem innan.
Alla reagerar olika - vissa är starkare mentalt och har bättre grund att fortsätta på för att kunna glömma och gå vidare, andra inte.

Hemskt oavsett och jag tror att det är alldeles för enkelt att ösa ur sig åsikter likt vi gör och spana i hur vi tycker folk BORDE göra - när problemet är att vi helt enkelt inte heller har några svar, vi talar bara utifrån oss själva hur vi fungerar och vi kan inte förvänta oss att alla tänker likadant som oss.
Citera
2020-02-26, 16:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -modestyblaise-
Finns ingen vinning med att ljuga om sådant

Jodå. Undanbeskylla otrogenhet (mycket vanligt), pengar (inte så vanligt), diagnoser (bi-polär, borderline, schizofreniska tendenser) som är vanligt och sen offerkofta och bekräftelse effekten som hör ihop med tidigare nämnd personlighet där kvinnan vill bli omtyckt, ompysslad och känna sig i det "varma strålkastarljuset" eller för avdankade kändisar nystart på the fame factor. Hämnd är mindre men det är renodlade borderlines som gör så.
Citera
2020-02-26, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FejkEmran
Alltså vad fan är det för jävla skittråd?
Blev helt förvirrad nyss. Vilka tio år sedan och vilka tio dagar. Trodde att jag snurrat till det kraftigt. Ni kan inte diskutera något utan för tusan ens hålla er till fakta men ifrågasätta går bra? Vilket skämt.

Står att hon försvann ur rampljuset omkring 2017 och det rör sig om några dagar.

Hur kan människor vara så obotligt dumma att de om och om och om igen ifrågasätter människors trauman som falskanklagelser när de för helvete inte ens bemödar sig att hålla minsta info. Det ger knappast dem som motsätter sig andras berättelser större legitimitet till åsikter.

För att många här inne på detta forum skyddar sig bakom anonymitetens mjuka silkesvägg och troligtvis är traumatiserade och olyckliga på sina egna sätt.
Men istället för att ta tag i sina problem så är det enklare att projicera sin ilska på allt som man själva inte är t.ex kvinnor.

Det är tyvärr så att varenda seriös tråd på detta forum idag invaderas av folk som tyvärr tycker att deras åsikt är tillräckligt viktig för att luftas, fingrarna smattrar fort på tangentbordet och i en kort minneslucka har man nu förklarat vilka äckliga lögnaktiga horor kvinnor är som låtsas med våldtäkter - för varenda tråd som handlar om våldtäkter på detta forum har flertalet kommentarer som alltid betvivlar kvinnans berättelse.

Det absolut enda som kan övertyga folk om kvinnans story är om det är en blatte som är gärningsmannen. Men inte ens då är det synd om kvinnan, för då får hon ju faktiskt skylla sig själv för att hon varit ute för sent efter 22.

Jag har självklart fel i en jävla massa jag skriver här med, är lika medskyldig att projicera vissa saker på detta forum och ibland ägna mig mer åt att "vinna" än att faktiskt lära mig av en diskussion och det är fel.
Men ser jag någon som uppenbarligen endast kommenterar på I&I samt trådar om kvinnor som våldtas etc. och beskyller kvinnan så är det ganska enkelt att förstå följande:
Denna användaren har troligtvis ingen partner, eller så är den djupt olycklig med sin partner.
Denna användaren har troligtvis ett jobb hen hatar, eller saknar helt jobb.
Denna användaren tänkte nog att livet skulle bli på ett visst sätt vilket det inte blev och det är därför alla andras fel - självklart är användaren helt perfekt och det är så klart alla andras fel alltihop.
Senast redigerad av vossibop 2020-02-26 kl. 16:32.
Citera
2020-02-26, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Big-Daddy
Jodå. Undanbeskylla otrogenhet (mycket vanligt), pengar (inte så vanligt), diagnoser (bi-polär, borderline, schizofreniska tendenser) som är vanligt och sen offerkofta och bekräftelse effekten som hör ihop med tidigare nämnd personlighet där kvinnan vill bli omtyckt, ompysslad och känna sig i det "varma strålkastarljuset" eller för avdankade kändisar nystart på the fame factor. Hämnd är mindre men det är renodlade borderlines som gör så.

Det är självklart att sådant kan hända. Däremot skulle jag vilja ha en källförteckning på ditt påstående om att det är dels:
"Mycket vanligt" att undanbeskylla otrohet genom att låtsas bli våldtagen.
"Inte så vanligt" att försöka få pengar genom att låtsas bli våldtagen.
"Vanligt" att som borderline, bi-polär eller som schizofren (3 diagnoser som är extremt komplexa och skiljer sig enormt mycket) ljuga om våldtäkter pga sin diagnos.

Går det att få statistik på det du säger, eller ska vi helt enkelt lita blint på din magkänsla och dina fördomar?
Citera
2020-02-26, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Big-Daddy
Källa på det?
Citera
2020-02-26, 17:09
Medlem
FejkEmrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -modestyblaise-
Källa på det?
Vänd på det. Källa på att män som är utpekade som sexualförbrytare, inte har diagnoser som framkommer vid utredning.
Citera
2020-02-26, 17:40
Medlem
Vintergrisens avatar
För det första så är det lite av ett mysterium var TS hittat uppgiften om "10 dagar". Enligt Duffys egen utsago rörde det sig om "några dagar", vad nu det egentligen innebär, men någon moderator kanske kan korrigera rubriken?

När det gäller den påstådda händelsen så känns det som att det är aningen tidigt att säga varken bu eller bä om den saken. För tillfället tycks det inte finnas några uppgifter om huruvida Duffy gjorde en polisanmälan, vad det ska ha rört sig om för GM, exakt när det hela ska ha hänt, osv. osv. Däremot ska hon ha "berättat allt" för någon journalist förra sommaren och att det ska komma en intervju med henne de kommande veckorna så då kanske det klarnar lite.
Citera
2020-02-26, 17:52
Medlem
FejkEmrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
För det första så är det lite av ett mysterium var TS hittat uppgiften om "10 dagar". Enligt Duffys egen utsago rörde det sig om "några dagar", vad nu det egentligen innebär, men någon moderator kanske kan korrigera rubriken?

När det gäller den påstådda händelsen så känns det som att det är aningen tidigt att säga varken bu eller bä om den saken. För tillfället tycks det inte finnas några uppgifter om huruvida Duffy gjorde en polisanmälan, vad det ska ha rört sig om för GM, exakt när det hela ska ha hänt, osv. osv. Däremot ska hon ha "berättat allt" för någon journalist förra sommaren och att det ska komma en intervju med henne de kommande veckorna så då kanske det klarnar lite.
Ja jag läste en artikel där det däremot stod att hon varit borta från rampljuset i tio år. Innan hade jag läst i en annan, sedan 2017. Det är inte detsamma som att sitta inspärrad i tio dagar. Men det hade måhända varit värre om de skrivit i tio år.

Antal dagar, om det är två eller tre eller fjorton framgår inte. Bara att hon inte varit särskilt aktiv och sedan bara dragit sig tillbaka. Kan vara en kombination av olika orsaker inte bara att hon inte haft hits.

Sedan så är inte polisiära insatser bevis på att något skett eller inte. Jag bor i en stad där de är skrattretande ovilliga till att utreda något och det bör gälla inte bara Sverige utan världen. Alla kommer inte sönderslagna till akuten och sedan rullar rättvisan på. Något jag igår funderade över och ville rådfråga rörande inleddes med att jag sa rakt ut och lugnt: "Tänker du lyssna på mig eller ska jag gå på en gång?" Sedan så slutade det med att jag någon halv minut senare promenerade ut skrattandes åt det roliga i hur polisen fungerar. Jag skrattade alltså åt dem som instans. Kvinnor är inte viktiga att utreda något kring. Därför jag hellre gör vad jag själv vill.
Finns inget samhälle för kvinnor. Om man var yrkeskriminell istället eller invandrare hade säkert allt satsats. Inte för röriga historier, våldtäkter eller annat. Stalking osv. Tvärtom är man skyldig tills man kan bevisa sig ha rätt att säga, tänka eller känna något alls. Den dagen jag begår brott är den enda dagen, en polis skulle inleda en utredning. Aldrig som offer. Eller möjligen sådant. De skulle inte bry sig om exempelvis den killen jag stack ifrån. Men de skulle bry sig om jag sökte upp honom och var till obehag för honom. Jag är övertygad om att om någon vågar anmäla mig för att jag inte accepterar skit längre skulle jag utredas grundligt. Men jag har aldrig någonsin fått en ordentlig utredning. Vad fan betyder rättsväsendet om de skiter i det människor berättar? De är en skattemedelssugande skitinstans.
Senast redigerad av FejkEmran 2020-02-26 kl. 17:57.
Citera
2020-02-26, 18:01
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen

Vem vet, hon kan ha ångrat att hon hängde med fel person och tog droger och bara checkade ut ett par dar...
Citera
2020-02-26, 18:03
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FejkEmran
Ja jag läste en artikel där det däremot stod att hon varit borta från rampljuset i tio år. Innan hade jag läst i en annan, sedan 2017. Det är inte detsamma som att sitta inspärrad i tio dagar. Men det hade måhända varit värre om de skrivit i tio år.

Antal dagar, om det är två eller tre eller fjorton framgår inte. Bara att hon inte varit särskilt aktiv och sedan bara dragit sig tillbaka. Kan vara en kombination av olika orsaker inte bara att hon inte haft hits.

Sedan så är inte polisiära insatser bevis på att något skett eller inte. Jag bor i en stad där de är skrattretande ovilliga till att utreda något och det bör gälla inte bara Sverige utan världen. Alla kommer inte sönderslagna till akuten och sedan rullar rättvisan på. Något jag igår funderade över och ville rådfråga rörande inleddes med att jag sa rakt ut och lugnt: "Tänker du lyssna på mig eller ska jag gå på en gång?" Sedan så slutade det med att jag någon halv minut senare promenerade ut skrattandes åt det roliga i hur polisen fungerar. Jag skrattade alltså åt dem som instans. Kvinnor är inte viktiga att utreda något kring. Därför jag hellre gör vad jag själv vill.
Finns inget samhälle för kvinnor. Om man var yrkeskriminell istället eller invandrare hade säkert allt satsats. Inte för röriga historier, våldtäkter eller annat. Stalking osv. Tvärtom är man skyldig tills man kan bevisa sig ha rätt att säga, tänka eller känna något alls. Den dagen jag begår brott är den enda dagen, en polis skulle inleda en utredning. Aldrig som offer. Eller möjligen sådant. De skulle inte bry sig om exempelvis den killen jag stack ifrån. Men de skulle bry sig om jag sökte upp honom och var till obehag för honom. Jag är övertygad om att om någon vågar anmäla mig för att jag inte accepterar skit längre skulle jag utredas grundligt. Men jag har aldrig någonsin fått en ordentlig utredning. Vad fan betyder rättsväsendet om de skiter i det människor berättar? De är en skattemedelssugande skitinstans.

Nej, något kan förstås ha skett även om en anmälan saknas, precis som att något inte behöver ha skett bara för att det finns en anmälan.

Däremot ger en existerande anmälan trots allt en visst tyngd åt vad Duffy nu berättat om. Finns det exempelvis en anmälan från flera år tillbaka så kan det åtminstone, om inte annat, uteslutas att detta är en ren efterhandskonstruktion. En anmälan kan även ge mer information om händelsen som sådan även om endast en anmälan, som sagt, inte kan ses som ett "bevis" för något.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in