2020-02-26, 15:24
Medlem
Låter inte som en vän eller närstående. Liknande fall har framkommit med många modeller, och det låter som samma här. Det är satt i system att man "bokar" tjejer för att sen låsa in en i en lägenhet, droga ner och våldta tills man tröttnar.
Citera
2020-02-26, 15:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sweintoo
Vilken sida står det att det är 50% falskanmälningar på? Att bevisen inte räcker till för fällande dom betyder ju inte att det är falska anmälningar allihop.

Du kan börja med att läsa PDF filen från BRÅ först.

Citat:
brist på bevis sällan är huvudskälet till nedläggningen.
Citera
2020-02-26, 15:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FejkEmran
Hört talas om Stockholms syndromet? Det är dessutom vanligt att offer återvänder till förövare. Dessutom var det en av hans vänner som ingrep vid kidnappningsförsöket. Vilket är ett trauma nog för att man ska sluta fungera som normalt psykiskt (dvs någon höll fast mig med våld och två män försökte föra bort en annan person).

Du pratar osämanhängande. Ena stunden är det du som skulle kidnappas sen någon annan?

Citat:
Ptsd räknas som diagnos, även när ingen bryr sig om att utreda den. Symptom försvinner inte av att det inte är fastställt lika lite som de kommer av att diagnosen ställs. Det kommer vid anslutning till trauman. Einstein.

Du kör för mycket offerkofta för att vara trovärdig.

Citat:
Vems medlidande? Polisen har aldrig brytt sig. Inte människor omkring mig. Offret för kidnappningsförsöket minns inte och min ilska var länge riktad mot personen. Jag får inte terapi och jag får inte prata om några våldtäkter eller sådant för psykiatrin. Tvärtom så har jag blivit ombedd att byta ämne eftersom jag blivit upprörd eller konfronterad med det du säger: Varför återvände du? Eller snarare OCH HONOM ÅTERVÄNDE DU TILL!

Kanske för att det aldrig hänt som du säger eller ens? Aldrig hört talas om psykiatrin som inte tillåter dig prata ut såvida inte det är hjärnspöken som då också är under behandling.

Citat:
Vilken sympati talar du om? Personen som lämnade dörren öppen och tog med sig killen en längre stund så jag kunde fly? Eller hans vänner som märkligt nog (han hade förtigit alla anknytningar till min stad men råkade lustigt i sammanhanget nog röra sig omkring i musikerkretsar) umgicks med mitt ex mamma och som beklagade min mening "Jag tycker inte om honom.' med orden "Han är inte så snäll med tjejer." Efter att ha talat om vilken fantastisk kille det var.

Du skrev nyss "Offret för kidnappningsförsöket minns inte" men du är offret eller?

Citat:
Är det så? Snart 20 år sedan för min del. Jag minns allt men inte hans ansikte. Lustigt nog. Jag hoppas dock på att han blev gangster och dog. Ytterst få jag skulle säga så om. Oj den enda. Men det är det enda jag kan tjäna på att någonsin vidröra händelsen. Ett avslut. Det var inte ens tio dagar. Men jag minns exakt att det tog honom just tio dagar att ringa och kolla var jag var och ifrågasätta när jag skulle återvända. Det var det sjukaste av allt för mig. Så jag skrattade åt de där jävla tio dagarna. Om det var frivilligt. Om vi var tillsammans. Varför tog det tio dagar att reagera på att jag inte var kvar i bostaden?

Du hånar 10 år. Jag har skrattat mig halvt fördärvad åt 10 dagar.

Hånar? Jag ifrågasätter TS ämnets händelse och din nu då du berättar din anekdot för "romantiserat" med överdriven offerkofta jargong. Bi-polärt.
Citera
2020-02-26, 15:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Deflektion? Hur kom du på det ordet? I övrigt tycker jag du har en direkt aggressiv attityd till kvinnor som säger sig vara utsatta. Har du själv blivit utsatt för något liknande?

Du finner ifrågasättande och undrandes över mer detaljer som aggressiv attity då tycker jag du ska ta av dig white knight trikåerna en stund. Utsatt för våldtäkt? Teknisk ja enligt lagens mening av flertalet kvinnor. Sen har jag följt folk som blivit falskt anklagade och där det fanns bevis där kvinnan fick erkänna sin lögn. Det handlade både om pengar, hämnd, psykiskt sjuka (borderline, bi-polära med schizofreniska drag) samt offerkofta för att få bekräftelse av andra. Kvinnorna fick inget straff.

Citat:
Det finns ingenting i Duffys historia som tyder på att det inte skulle ha hänt något. Märk väl att hon inte heller anklagar någon man heller. Det är ganska vanligt att kvinnor inte accepterar att de blivit våldtagna förrän efter en längre tid. Om de sedan verkligen blev det, eller upplevde att de blev det, är en helt annan fråga.

Frågan är om de ens blev av till att börja med. Psyket har en tendens att skapa hjärnspöken och modifiera verkligheten med tiden. Detta är speciellt utpräglat bland kvinnorna. 10 eller 9 år är fortfarande år efter teknisk bevisning kan hittas och användas. Mycket bekvämt för att kunna hitta på vadsom utan att det egentligen kan kontrolleras.

Citat:
Det här med att hon blev fängslad i tio dagar stämmer inte. Hon säger i några dagar. TS kanske blandade ihop det med att det hände för tio år sedan, som hen skrev. Men det stämmer inte heller, för det var nio år sedan.

Av Duffys redogörelse killgissar jag att det var en pojkvän eller älskare som höll henne fången. Huruvida hon tog droger frivilligt eller inte vet vi heller ingenting om. Det vi kan anta är att hon var omtöcknad och kanske inte helt medveten om vad som pågick medan det skedde. Några dagar kan vara en långhelg. Det är väl inte säkert att någon fattade misstankar att en vuxen kvinna inte svarar i telefon på några dagar? Alternativt att han som höll henne instängd svarade på text i hennes ställe. Vi vet heller ingenting om skador eller andra saker som hon kanske inte berättat. Jag tycker hon är trovärdig.

Tog hon droger är det än mer aktuellt att ifrågasätta och hon knarkade duktigt på den tiden. Vi får se vilka fler detaljer som kommer fram. Tills dess ser jag det inte svart eller vit.
Senast redigerad av Big-Daddy 2020-02-26 kl. 15:48.
Citera
2020-02-26, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Big-Daddy
Jag är alltid kritisk till när sådant här kommer fram så många år efter händelsen för en vuxen människa. Sanningshalten brukar inte vara direkt hög när kvinnor drar fram offerkortet.
Finns ingen vinning med att ljuga om sådant
Citera
2020-02-26, 15:54
Medlem
FejkEmrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Big-Daddy
Du pratar osämanhängande. Ena stunden är det du som skulle kidnappas sen någon annan?

Du kör för mycket offerkofta för att vara trovärdig.

Kanske för att det aldrig hänt som du säger eller ens? Aldrig hört talas om psykiatrin som inte tillåter dig prata ut såvida inte det är hjärnspöken som då också är under behandling.

Du skrev nyss "Offret för kidnappningsförsöket minns inte" men du är offret eller?

Hånar? Jag ifrågasätter TS ämnets händelse och din nu då du berättar din anekdot för "romantiserat" med överdriven offerkofta jargong. Bi-polärt.
Nej jag har aldrig utsatts för kidnappningsförsök. Jag skrev även att jag inte kidnappats eller drogats. Det osammanhängande är möjligt att du är av för låg begåvning för att ta till dig information? Ni smartskaft vägrar att acceptera att det som sker inte är en enkel, okomplicerad bild där en sak leder till en annan eftersom ni ser människor och händelser som något som ska passa ihop likt Lego. Men inte i stora byggprojekt. Förlåt, jag menar att det ska vara som att trä pärlor på en tråd på dagis.

Jag hölls fast medan en annan var på väg att utsättas för försök att föras bort. Varför personen inte minns mycket ur livet, kan jag inte svara på. Men det var som du påtalat, många år sedan. Vår diskussion brukade ironiskt från början handla om vilken färg hon haft på klänningen den kvällen. Såpass att jag inte längre minns om den var vit eller rosa. Minnet är bedrägligt. Men jag minns resten klart. Klänningen handlar om att jag.ötte en annan i en, som dog två dagar sedan och jag har alltid velat säga att hon var den med rosa sådan.

Om människor som dig höll käften och lyssnade, skulle antagligen många fall kunna lösas i tid. Men ni kan inte eftersom ni är så uppfyllda av att skrika CORNFLAKES istället för att lyssna och pussla ihop någons berättelse. Ingen påstår sedan att trauman återberättas kort och koncist. Ingen påstår heller att människor som uttrycker sig annorlunda eller osammanhängande inte kan utsättas. Jo förresten. Sådana som du gör det

Du har aldrig hört men klarar inte själv av att höra någon uttala sig utan att bemöta det med dina känsloaffekter, fördömanden och personliga värderingar
Citera
2020-02-26, 15:58
Medlem
FejkEmrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Tvivlar starkt på hennes mentala hälsa. Vilket märkligt sätt att uttrycka sig om saken, "raped and drugged and held hostage over some days"?
Låter som om hon berättar att hon varit och handlat.
Googla på det. Ptsd och avskärmning.

Eller skriv ett manifest åt våldtäktsoffer hur de ska agera för sympati. Gråta en skvätt ? Darra ? Se på dig med stora ögon och säga: Hjälp mig...

Var du där och hjälpte henne eller klarade hennes psykologiska faktorer av situationen och lämna henne hyfsat oskadd?

Hittade en tjej som uppenbarligen måste vara världens största lögnare. Hon inte bara ser normal ut utan den jävla människan kan nästintill le när hon pratar om vad som skett. Flashbacks män kanske ska samla in pengar till "hennes offer" för att uttrycka sympati för att hon talar om saken långt efteråt och även som en normal människa som överlevt, inte någon som vaknar upp varenda dag och lider i samma situation hon lämnat. https://m.youtube.com/watch?v=QAxRCnoa9Aw
Senast redigerad av FejkEmran 2020-02-26 kl. 16:07.
Citera
2020-02-26, 16:05
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FejkEmran
Googla på det. Ptsd och avskärmning.

Eller skriv ett manifest åt våldtäktsoffer hur de ska agera för sympati. Gråta en skvätt ? Darra ? Se på dig med stora ögon och säga: Hjälp mig...

Var du där och hjälpte henne eller klarade hennes psykologiska faktorer av situationen och lämna henne hyfsat oskadd?

Min tvekan har ganska lite med våldtäkten att göra. Hon var inte helt stabil när hon slog igenom heller.
Citera
2020-02-26, 16:11
Medlem
FejkEmrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Min tvekan har ganska lite med våldtäkten att göra. Hon var inte helt stabil när hon slog igenom heller.
Vad menar du? Jag lyssnade förr men jag har aldrig läst om henne. Sedan så söker förövare efter vissa typer. Jag har nämnt att jag råkat ut för någon för länge sedan och det skedde i samband med andra problem. Inte som att man har problem och därför är skvatt galen utan att man har problem och får förtroende för fel person. Precis som om man skulle gå längs gatan, en bil kommer och man pratar med personen och kliver in av något skäl som verkar rimligt. De vet hur de ska närma sig offer eftersom de har en målgrupp.
Citera
2020-02-26, 16:15
Medlem
ErnstRamsteiners avatar
Jag vet att jag kommer att få skit nu. Av 99%. Jag vet.

Men kvinnor är ju psykiskt svagare än män. Uppenbarligen.

Har hört så många sådana här historier och varför blir det så här?

Varför är det så jävla svårt att fortsätta bara? Om något dåligt händer får man väl försöka - för sin egn, och andras skull - släppa det och gå vidare.

Har själv blivit våldtagen av en kvinna, misshandlad av gäng. Inte fan låser jag in mig i tio år. Shit happens och man går vidare. Vad är det med mänskliga psyken egentligen.
Citera
2020-02-26, 16:16
Medlem
Sån tur att alla här på forumet har sån enorm koll på psykologi och hur kvinnor fungerar.

Måste vara underbart att vara bensäker på allt, veta exakt hur kvinnor tänker.

Man mår nog skitbra om man sitter dygnet runt och projicerar sin ilska på allt som man har mindervärdeskomplex över på ett anonymt internetforum.
Inte ens en våldtäkt kan man lita på - då flashbackaren så klart vet att det dels är en blatte som begått det, och att kvinnan är en lögnaktig hora som hittar på händelsen.

Moment 22-psykologi kallas det.
Senast redigerad av vossibop 2020-02-26 kl. 16:20.
Citera
2020-02-26, 16:17
Medlem
FejkEmrans avatar
Alltså vad fan är det för jävla skittråd?
Blev helt förvirrad nyss. Vilka tio år sedan och vilka tio dagar. Trodde att jag snurrat till det kraftigt. Ni kan inte diskutera något utan för tusan ens hålla er till fakta men ifrågasätta går bra? Vilket skämt.

Står att hon försvann ur rampljuset omkring 2017 och det rör sig om några dagar.

Hur kan människor vara så obotligt dumma att de om och om och om igen ifrågasätter människors trauman som falskanklagelser när de för helvete inte ens bemödar sig att hålla minsta info. Det ger knappast dem som motsätter sig andras berättelser större legitimitet till åsikter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in