Citat:
Ursprungligen postat av
Big-Daddy
Du pratar osämanhängande. Ena stunden är det du som skulle kidnappas sen någon annan?
Du kör för mycket offerkofta för att vara trovärdig.
Kanske för att det aldrig hänt som du säger eller ens? Aldrig hört talas om psykiatrin som inte tillåter dig prata ut såvida inte det är hjärnspöken som då också är under behandling.
Du skrev nyss "Offret för kidnappningsförsöket minns inte" men du är offret eller?
Hånar? Jag ifrågasätter TS ämnets händelse och din nu då du berättar din anekdot för "romantiserat" med överdriven offerkofta jargong. Bi-polärt.
Nej jag har aldrig utsatts för kidnappningsförsök. Jag skrev även att jag inte kidnappats eller drogats. Det osammanhängande är möjligt att du är av för låg begåvning för att ta till dig information? Ni smartskaft vägrar att acceptera att det som sker inte är en enkel, okomplicerad bild där en sak leder till en annan eftersom ni ser människor och händelser som något som ska passa ihop likt Lego. Men inte i stora byggprojekt. Förlåt, jag menar att det ska vara som att trä pärlor på en tråd på dagis.
Jag hölls fast medan en annan var på väg att utsättas för försök att föras bort. Varför personen inte minns mycket ur livet, kan jag inte svara på. Men det var som du påtalat, många år sedan. Vår diskussion brukade ironiskt från början handla om vilken färg hon haft på klänningen den kvällen. Såpass att jag inte längre minns om den var vit eller rosa. Minnet är bedrägligt. Men jag minns resten klart. Klänningen handlar om att jag.ötte en annan i en, som dog två dagar sedan och jag har alltid velat säga att hon var den med rosa sådan.
Om människor som dig höll käften och lyssnade, skulle antagligen många fall kunna lösas i tid. Men ni kan inte eftersom ni är så uppfyllda av att skrika CORNFLAKES istället för att lyssna och pussla ihop någons berättelse. Ingen påstår sedan att trauman återberättas kort och koncist. Ingen påstår heller att människor som uttrycker sig annorlunda eller osammanhängande inte kan utsättas. Jo förresten. Sådana som du gör det
Du har aldrig hört men klarar inte själv av att höra någon uttala sig utan att bemöta det med dina känsloaffekter, fördömanden och personliga värderingar