2020-02-26, 16:58
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarumy
Jo jag.
Kvinnor ska väl inte behöva passa sig för potentiella mördare dagarna igenom?
Vad föreslår du, att kvinnor ska bära burka och inte vara tillåtna att umgås med män, för deras egen säkerhet?

Nej, självklart inte. Men att inte hota och bråka utan istället lugnt och sansat lämna en partner som SD är väl inte för mycket begärt?
Citera
2020-02-26, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Om man håller fotoknappen inne så tar den foton löpande. Typ 10-15 i sek. Testade nu.

Absolut, han försökte medvetet fylla över det tomrum som raderingarna skapat med bilder.
Citera
2020-02-26, 17:02
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mirandamirage
Hanna har ju börjat plantera ut uppgifter om dna-spår och blodbesudlingsbevis från Lena till sin polare Terese angående att Lena hade sex med Stefan på deras tvättmaskin. Så Lena började blöda från underlivet, inte bara på tvättmaskinen utan eventuellt över hela huset överallt där de haft sex.

H hävdar att L berättat för henne den 15 april -17 att hon och S brukade ha special-, gymnastiksex i alla vinklar och vrår i Davidssons gemensamma villa. Dessutom ville Lena upplysa om att hon då också blöda ur underlivet.

Inget av detta framgår i de första förhören med Hanna. Utan det tycks vara någon efterhandskonstruktion som Hanna delger polisen i senare förhör efter att hon haft någon slags beröring med Ingvar Backman.

Haha det är ju så dråpligt att man knappt han hålla sig för 😂

Vilken medveten plantering...så LÄMPLIGT att detta anförtroende görs strax efter mordet.

Ju mer jag läser desto mer känner jag att HD är inblandad, som skyddande.
Ocb jag blir väldigt besviken om inte ÅK ser till att det blir någon konsekvens för Golvbrunns-Tant-Gredelin-Hanna.
Citera
2020-02-26, 17:03
Medlem
En tanke när man läser förhör med äldsta sonen (sid 90):

Citat:
Skulle Lena kunna tänka sig att gå ut och geocacha mitt i natten, Även om Aron ligger och sover?

Hon skulle ha kunnat gå ut mitt i natten, men inte om A var ensam. I så fall om någon annan hade varit med Aron. N menar att L aldrig skulle ha lämnat A ensam hemma.

Det kan inte vara så att SD gått med på att ”vakta hemma” medan L gick ut för att fixa cachen som födelsedagspresent? Det skulle ju kanske förklara låset A hörde inifrån - dvs när SD kommer - och att dörren sedan stod på glänt. Dvs SD går efter LW och överraskar henne vid planket.
Citera
2020-02-26, 17:07
Medlem
Lillarumys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Nej, självklart inte. Men att inte hota och bråka utan istället lugnt och sansat lämna en partner som SD är väl inte för mycket begärt?

Nej det är inte för mycket begärt. Men hur mycket Lena än bråkade så var det när hon sa sig var nöjd med ett avslut som hon mördades.

Och så är det uteslutande i alla fall, kvinnor har flyttat, fått larm, mannen besöksförbud osv de mördas iaf. Just för att de lämnar.
Så sluta skuldbelägga Lena, mordet är helt och hållet Stefans ansvar, och antagligen Hannas.
Citera
2020-02-26, 17:08
Medlem
DenSomSokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Om man håller fotoknappen inne så tar den foton löpande. Typ 10-15 i sek. Testade nu.

Okej, där ser man. Att inte SD märker detta när han håller på med telefonen, låter märkligt.
Citera
2020-02-26, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jo, jag vet att en del tror att HD är inblandad.
Personligen känner jag att jag behöver läsa mer för att få grepp.
Men absolut jag förstår att åklagaren ville utreda henne mer.

Vad granne ville stödja vet jag inte mer än det lilla konveration de har haft via chatten. Hon skriver själv att hon tänker på dom och frågar om det är något hon kan hjälpa till med.

I förhör säger hon:
"[...]Anette berättar att hon skickar skämtsamt till Stefan den 16 maj 2018 ... Vet du om att det är
civilpoliser i ditt hus. Anette förstod inte allvaret i det. De brukar skämta med varandra. Så
länge det inte är utan rimligt tvivel så kommer vi att stötta dem i det
[...]."

Förhöret är 1/6-18, så den inställningen kan ha ändrats efter det.

Eloge och Tack för dagens vidarerapportering från NA!

SD kan ha hotad position från Fiskgubben. HD skriver i logg att hon haft en vecka i sol och värme. Väl hemma tog hon sig direkt ut med Sillen och klättrade igen.

Någon som såg henne i rätten idag?

(Vem kommer ljuga mest i Team Fusk - SD HD JG?)
Citera
2020-02-26, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mirandamirage
Men nu efter Fup har iallafall självhävdelse och kvinnosaksfeministerna hållit lägre profil. än tidigare. Idag önskar de ju att Lena vidtagit försiktighetsåtgärder, inte provocerat och varit rabiat. Eller, de anser iallafall att självbevarelsedrift är bra. Tidigare, innan Fup, framhävdesb hon ju till ett föredöme, ikon, och martyr som en del i kvinnans rätt.

Ingen tycker väl att Lena handlat rättrådigt?

Lena har ju inte gjort något olagligt här alls, till skillnad från SD. Sedan kan man se det som omoraliskt att ge sig i lag med en gift man, visst. Om vi bortser från mordet så har SD till skillnad från LW gjort rena olagligheter gentemot henne:

- Hotat om våld
- Dödshotat Lena
- Hemfridsbrott (gått in i hennes hus och tänt ljus i hennes sovrum utan tillåelse då hon ej var hemma, tagit sig in på hennes tomt och fotograferat henne flera gånger in genom hennes fönster)
- Dödshotat hennes barn
Citera
2020-02-26, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Haha det är ju så dråpligt att man knappt han hålla sig för 😂

Vilken medveten plantering...så LÄMPLIGT att detta anförtroende görs strax efter mordet.

Ju mer jag läser desto mer känner jag att HD är inblandad, som skyddande.
Ocb jag blir väldigt besviken om inte ÅK ser till att det blir någon konsekvens för Golvbrunns-Tant-Gredelin-Hanna.

Så är det, dråpligt var ordet. Själv är jag faktiskt osäker på hur pass stor eller liten inblandning H egentligen har i mordet? Med tanke på i hur stor och omfattande utsträckning hon faktiskt mörkar, vilseleder och ljuger kan jag inte utesluta, att hon faktiskt har deltagit i inte obetydlig omfattning.

När man läser hur Lena från och till trakasserar henne med kontakt och förnedrande information har hon en inte betydelselöst motiv. Även om jag skulle avskytt min otrogne make, hade en sådan älskarinna som L antagligen gjort mig skogstokig.

Kolla bara på denna tråd, vilken besatthet och fascination den väcker och då känner många av oss inte ens de inblandade parterna. Vi borde skriva en bok om fallet, sätta igång en podd.
Senast redigerad av Mirandamirage 2020-02-26 kl. 17:23.
Citera
2020-02-26, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malin.Nilsson
Lena har ju inte gjort något olagligt här alls, till skillnad från SD. Sedan kan man se det som omoraliskt att ge sig i lag med en gift man, visst. Om vi bortser från mordet så har SD till skillnad från LW gjort rena olagligheter gentemot henne:

- Hotat om våld
- Dödshotat Lena
- Hemfridsbrott (gått in i hennes hus och tänt ljus i hennes sovrum utan tillåelse då hon ej var hemma, tagit sig in på hennes tomt och fotograferat henne flera gånger in genom hennes fönster)
- Dödshotat hennes barn

Jag diskuterar inte juridik, utan hur brottsoffer ska värna om sig själva genom självbevarelsedrift för att inte behöva dö helt i onödan. Lenas beteende är ett skolexempel på hur man inte agerar när man blir dödshotad tillsammans med sitt barn.
Citera
2020-02-26, 17:26
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarumy
Nej det är inte för mycket begärt. Men hur mycket Lena än bråkade så var det när hon sa sig var nöjd med ett avslut som hon mördades.

Och så är det uteslutande i alla fall, kvinnor har flyttat, fått larm, mannen besöksförbud osv de mördas iaf. Just för att de lämnar.
Så sluta skuldbelägga Lena, mordet är helt och hållet Stefans ansvar, och antagligen Hannas.

Jag tror inte mordet var på grund av att Lena lämnade. I vart fall gjorde hon inte det på "rätt" sätt. Innan hon lämnade (om hon gjorde det) så hade hon i princip förstört SD:s liv genom att avslöja affären för hans hustru, hotat och kontrollerat honom i ca 1,5 år. Det är ett beteende som väcker enormt oåterkalleligt hat och avsky så även om Lena till slut lämnade (om hon gjorde det) var det redan för sent.

Det är dock mycket som talar för att hon inte hade lämnat bl.a. att hon bjöd hem honom på hjärtformad fika på måndagsnatten.
Senast redigerad av Rosamund 2020-02-26 kl. 17:29.
Citera
2020-02-26, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
SD:Jag har alibi till sent, Och fabricera något
ska vi ju inte göra
såklart

Ni såg mig inte röra
mig i huset något efter
23 och framåt?
Körde tvättmaskin
Packade vi köket
Jobbade lite med
telefon i köket
Lena var online !ll!
23:17, och försvam, då
oväntat ur olika
chattar.

Här nämner inte SD någonting om att han skulle ha fixat med en cykel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in